Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I tvivl om selvfinansiering eller investor.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Vi er to iværksættere med en ide der kan blive en millionforretning og måske revolutionere den måde man idag handler på internettet på. Ideen er selvfølgelig hemmelig idet vi ikke er officielt på banen endnu. Vi har tilsagn fra hundredevis af butikker der ønsker at tilslutte sig dette nye fænomen, og forventer et internetsite med flere tusinde butikker i løbet af 2 år.

Vores midlertidige problem er finansiering af de første 12 måneder, og hvis vi leger med 1000 butikker betyder dette ca 1.000.000 kr. Disse penge er salgsprovision. Efter de første 12 måneder vil der for 1000 butikkers vedkommende komme en indtægt på 3.000.000 kr. Dette vi gentage sig årene efter. De første 12 måneder er en slags prøve eller bevisperiode til butikkerne som er gratis, og som helt givet vil sikre mange tilmeldte.

Vi er som sagt 2 iværksættere og en investor, men investeringen har være for lille fra investors side. Vi skal nu vælge om vi skal sælge anparter til en interesseret køber, i givet fald 25%, eller om vi skal finansiere det på anden måde. Hvem vil mon låne os en million til salgsprovision.??

Hvis nogle har en ide vi ikke har tænkt på er vi lydhør. Måske sidder der en interesseret investor med en ide.

Med venlig hilsen

Palle 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Palle,

Der er altid et svært situation, når man mener man har et godt produkt og banken måske ikke er så risikovillig som man kunne ønske sig. I det konkrete tilfælde, skal jeg ikke kunne sige om det er banken der er et problem, herunder forstås, at de fleste banker vil have sikkerhed for deres penge.

Dog kan jeg henvise til min egen hjemmeside www.investeringsportalen.eu, hvor i kan ligge jeres projekt ind gratis, blot i opfylder de krav vi har skitseret under "Betingelser". I den forbindelse vil jeg lige benytte lejligheden til at gøre opmærksom på, at det er op til jer selv om i ønsker, at få penge ind som ansvarligt lån eller give potentielle investorer mulighed for at kunne konvertere til en fast ejerandel.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)