Vi kører for tiden med en windows 2003 server og vi har 5 computere tilkoblet netværket. Pga. nye ansættelser m.m. skal vi have koblet 4 ekstra computere til netværket. Er der nogen der kan anbefale en god serverløsning? Vi har overvejet at få en MS Exchange løsning - Nogle der ved hvem der kan give nogle gode tilbud og har gode/dårlige erfaringer med nævnte system? Og er vi for lille en virksomhed til at det kan svare sig?
Vores nuværende server er rimelig gammel og fyldt op og vi er ikke sikre på, om den kan trække yderligere 4 computere mere, så derfor tænker vi langsigtet allerede nu.
Er der nogen der kan anbefale en god serverløsning? Vi har overvejet at få en MS Exchange løsning - Nogle der ved hvem der kan give nogle gode tilbud og har gode/dårlige erfaringer med nævnte system? Og er vi for lille en virksomhed til at det kan svare sig?
Jeg går udfra vi nu kun taler om mail og jeg nægter at tro det kan svare sig med jeres egen Exchange server.
Kig på 'Hosted Exchange' løsninger i stedet. En anden mulighed er Google Aps, så er du ude over begrænsningerne i din Exchange.
SKal man købe en server eller kan man hoste løsningen og hvad vil være mest rentabelt? Jeg tænker på en Windows 2003 smallbusiness server som RandomAccess nævner.
Jeg foreslår at du ser på prisen på en hostet exchange. (Så får du KUN exchange)
Vil du selv have en server stående så er det billigste at købe SBS som en OEM version, dvs. køb den samtidig med serveren. Husk også at tage stilling til konsulent til opsætning, UPS, Backup og RAID og få det med i et tilbud.
Jeg ville købe dem for at have den på mit eget netværk hvis den skal bruges som filserver. Jeg kender ikke priserne 100%, men jeg vil skyde på (for 9-10 mand)
10.000 hardware (server med RAID1 eller RAID5)
4.000 win SBS
setup server og workstations til 9 mand .. ca 1 dag = 8 timer
Hosting af en SBS er ikke en god idee syntes jeg (selvom jeg er i hosting branchen) :)