Hej. Et par spørgsmål vedrørende skattemæssig tilhørsforhold. Konstruktionen har jeg tænkt mig nogenlunde således: 1: Oprette et holdingselskab "A". 2: "A" opretter / ejer "B" aps, (Konsulent/vikarservice), eneste ansatte vil være mig selv. 3: "B" indgår kontrakt med et Norsk konsulent/vikar firma om at stille arbejdskraft til rådighed, som de så videreudlejer til deres (Norske) kunde med henblik på at arbejde på de norske oliefelter. 4: "B" ansætter mig selv, med ansættelsesbevis/kontrakt med fast månedsløn. 5: "B" faktuerer det Norske konsulentfirma månedsvis for timer arbejdet. Skal jeg have et "Norsk" skattekort, hvorefter firma "B" indeholder og indbetaler skat til Norge? Eller bliver det skat til danmark. Skattemæssigt ser det for mig ud som, at det mest fordelagtige for mig personligt vil være; Betale norsk skat for lønnen der er optjent ved arbejde i Norge, Vedblive med at være dækket af dansk social sikring. = Indkomstskat til Norge uden betaling til deres "Trygde", Betale arbejdsmarkedsbidrag til Danmark for social sikkerhed. Er overskuddet i "B" skattepligtig til Norge eller Danmark? Overskud i "B" vil blive ført op til "A" for opsparing med henblik på senere investering i anden virksomhed. Derudover skal nævnes at jeg i forvejen er momsregistreret med anden personlig virksomhed, ( et landbrug). |
Skattemæssig stilling?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)