Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet SEO sider banned?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har lige set, at alle mine Scannet Seo sider er blevet banned fra Google. Er der andre som har oplevet dette, og evt. kan give en forklaring?

Mvh. Jeppe

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:12
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Jeppe

Det kunne være dælens interessant at se et par eksempler på sider som er taget ud af indeks.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 15:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Anders sige, så prøv at smide et link til os.. Geeked

Ellers er det pokkers svært at komme et et kvalificeret bud.

Tilmeldt 11. Jun 08
Skrevet kl. 15:37

Undskyld jeg ikke vendte tilbage hurtigere - her er et eksempel:

http://design.designdelicatessen.dk/design/001877/000001/008401.asp

På forhånd tak.. :)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 16:01

Hej igen 

Ved første øjekast ser siden jo ikke særlig brugervenlig ud. Ligner mest en doorway side, synes jeg. Den er nok lavet meget mere til søgemaskinerne end til læserne/brugerne. Den slags bryder Google sig af gode grunde ikke om fordi de søgende, som Google sender til sådan en side får en dårlig kvalitetsoplevelse.

Hvis du er i tvivl om disse side faktisk er skabt til brugerne eller ikke, så spørg dig selv hvor mange tydelige links du har fra dit hovedsite til disse "seo-sider".

Det er træls at få ting hevet ud af Googles indeks! Men der er ikke andet for end at tage ved lære af sagen og komme op på hesten igen.

Hvis jeg var dig ville jeg kaste mig over at lave en eller flere søgemaskineoptimerede blogs eller mikrosites, som i langt højere grad leverer en god oplevelse til læserne/brugerne og som samtidig kan bruges til at hente kunder til din webshop. Altså bedre tekster, bedre billeder, pænere design og ikke bare "Klik straks her uden at læse viderere"-knapper.

Den slags kan laves på selve dit domæne, underdomæner og eller eksterne domæner, og hvis du gør det rigtigt (med brugernes behov for øje), bør det være en mere langtidsholdbar løsning.

Hilsen Anders

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 11. Jun 08
Skrevet kl. 18:58

Hej Anders,

Tak for dine kommentarer - du har fuldstændig ret. :)

Jeg oprettede også tråden for at se om andre Scannet kunder havde oplevet det samme, dvs. hvorvidt Google evt. havde bestemt sig for at straffe opbygningen af Scannets SEO modul.

/ Jeppe

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 23:02

1. det har intet med ag siden ikke er brugervenlig... det har den været, endda meget flot.:-)  problem er at det ikke er blevet vedligholdt på designsiden ..teksterne er super fine..

2. Da det er alle seo siderne fra scannet der er væk er det systemmet google ikke kan lide ikke indholdet..

Så det er bare op på hesten igen... og genskabe alle de gode placeringer i havde .....

Og vær sikker på du ikke er den eneste der skal forfra.....:-)

Peter

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 23:19

Peter Kriegbaum:

2. Da det er alle seo siderne fra scannet der er væk er det systemmet google ikke kan lide ikke indholdet..

Er du sikker på at alle SEO-siderne fra Scannet er væk?

Og hvilken del af systemet er det så du mener Google ikke kan lide?

Jeg håber virkelig at de SEOere som eventuelt har rådgivet og hjulpet kunder til den slags løsninger de senere år har husket at fortælle hvor risikabele disse løsninger er og var. Ellers er der basis for nogle store skænderier nu, skulle jeg mene.

Hilsen Anders

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 07:13

ALLE dem der har brugt Scannets seo system (det første) er ikke at finde på google....

Jeg kan ikke finde ud af hvad det er der gør udslaget, men kunne tror det er en redirect de laver når man klikke på et link for at den kan tælle i deres statestik modul... Men som sagt ingen ved det heller ikke scannet selv

Og ja det er mange mange top placeringer der er røget der, for systemmet virkede :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:35

Nu har jeg ikke set de andre løsninger fra dette system, men når man har sider bygget op mede denne struktur:

<a href="default.asp" id="seo">Tilbage</a><p>

...Så løber man en unødig risiko for at ryge ud. Det har gjort det nemt for Google at tage alle sider fra samme løsning over en kam og fjerne fra indexet.

Op på hesten igen 

Mvh Jesper

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)