Jeg står i en situation, hvor jeg har skullet lægge nogle billeder med søgeord og beskrivelser ind i et CMS-system for en kunde. Det er imidlertid sådan, at jeg ikke har kunnet gøre opgave færdig, fordi jeg simpelthen mangler visse oplysninger. Alle billeder er lagt ind, men der mangler information osv. på flere af dem, og på trods af at jeg har spurgt efter disse, har jeg intet fået. Det er en måned siden, jeg gik igang med opgaven, og jeg ville have været færdig i løbet af få dage, hvis ellers jeg havde modtaget informationerne... Så spørgsmålet er: Kan jeg være bekendt at sende en faktura (vi afregner stykvist pr. produkt) på det antal produkter, der er uploadede, selvom jeg ikke har lavet dem 100% ? Det er som sagt ikke min skyld, og jeg HAR gjort opmærksom på flere gange allerede, at jeg mangler det sidste.. |
Hej Anne
Der er ikke noget sort og hvidt svar på dit spørgsmål.
Nogle af de spørgsmål, som du skal stille dig selv inden du beslutter dig for en vej er:
-
Ønsker du at beholde kunden på længere sigt?
-
Har du selv overholdt alle aftaler og kommunikeret optimalt?
-
Er beløbet stort nok til at det er værd at tage en kamp om?
-
Tror du at informationerne faktisk kommer til dig i løbet af nærmeste fremtid?
-
Hvis din kunde har for travlt, kan du så tilbyde hende at udføre hele arbejdet for hende mod ekstrabetaling?
-
Ligger der en klar aftale om fakturering?
-
Ved din kunde at det er vigtigt for dig at kunne lukke opgaven?
Bare nogle aspekter at tænke med i din beslutning. Håber du finder en god løsning for jer begge.
Hilsen Anders