Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms OG Lønsumsafgift

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma (enmands) skal levere lægevagt (momsfri ydelser) og herudover f.eks vaccinationer og evt lign momspligtige ydelser. Skal jeg betale lønsumsafgift af det overskud der kommer fra de ikke momspligtige ydelser (lægevagtskørsel) eller er det det samlede overskud man regner med. umiddelbart det første, men skatteregler er jo ikke altid indlysende.
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret i, at man ikke kan komme til at betale både moms og lønsumsafgift af den samme aktivitet. Der skal ske en fordeling, også af diverse administrationsomkostninger, og det kan godt blive lidt besværligt, så du skal tænke dig grundigt om, når du beslutter dig for, hvordan du vil bogføre dine aktiviteter.

Læs evt. her:
 
God fornøjelse med det!
 
 
 
 
Tilmeldt 12. Jun 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret. De momspligtige aktiviteter bliver nok minimale i forhold til det andet, men der er vel ikke noget i vejen for at få momsen fra driftsomkostninger som computer retur?
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Det mener jeg faktisk ikke du kan - altså trække momsen fra computeren. I hvert fald ikke hele momsen. Med mindre computeren alene bruges til momspligtige aktiviteter, hvilket ikke virker sandsynligt.
Tilmeldt 12. Jun 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Se, det var jo en vigtig oplysning. Du er sikker på det? Kan man forresten få de  franciskaner bøger som e-bøger?
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er jeg sikker på. Jeg kan ikke lige huske hvor (i momsloven) det står, og vi er på vej ind i en momsafregning - bogholdere og revisorer har deres mest travle tid på året lige nu, så jeg har heller ikke tid til at lede paragrafferne frem, men: Du må kun trække momsen fra delvist.

Praktisk forgår det sådan, at du bestemmer en realistisk sats og så bruger den hele året. Når 31.12. er afsluttet, beregner du en eventuel difference.
 
Mange hilsner
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)