Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Links fra Amino - ødelægger pagerank?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved nogen af jer, om om mange links fra ens hjemmeside fra Amino.dk kan ødelægge ens pagerank? Jeg selv er røget fra pagerank 3 til 2 efter at have deltaget i debat herinde med link i spørgsmål. Kan Google opfatte det som "spam"?

mvh

Christian

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 20:35

Hej Christian

Hvis jeg forstår dig ret har du eller andre linket fra amino til dit website, og du spørger om det kan være grunden til at din pagerankindikator i googles værktøjslinie er gået et hak ned? I så fald er svaret et klart nej.

Din pagerankindikator er sikkert gået ned fordi du har mistet et par gode links andre steder på nettet ind til din side.

Man kan også opleve at pagerankviseren går ned, når Google synes det ser ud til at man sælger links og den slags, men mon ikke bare den nedgang du ser skyldes at du skal ud over stepperne med noget mere kvalitetslinkbuilding.

I øvrigt: Pagerank fra værktøjslinien har intet eller lidt at gøre med dit sites ranking i Google, så der er ingen grund til panik før dine placeringer begynder at falde drastisk og vedvarende. Pagerank i værktøjslinien er kun en indikator og tallet opdateres kun hver 3. eller 4. måned (det er vist lige sket i disse dage igen).

Håber at svarene var brugbare.

Hilsen Anders 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:47

Hej Anders

Tak for svar. Hvordan laver man "kvalitetslinkbuilding"? skal man "blot" tilmeldes så mange sites som muligt? Jeg ligger på DMOZ, som jeg har hørt er det vigtigste, de har dog ikke rettet min URL, selvom det er et år siden jeg har anmodet om det! Hvis Pagerank ikke har betydning for hvor man ligger på Google, er der måske ingen grund til mere linkbuilding? For et år siden havde jeg Pagerank 4, idag pagerank 2 på trods af en ny og mere proffesionel designet side etc?

Med venlig hilsen

Christian

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:53

Jeg hopper lige ind her med nogle bud på, hvilke links, der er kvalitetslinkbuilding.

De bedste links er fra populære sider, der selv har mange indgående links, hvor sidens emne er relevant for din side. Linket i sig selv skal helst være en integreret del af teksten på den linkende hjemmeside og have en ankertekst, der er relevant for din hjemmeside og de nøgleord, som du gerne vil findes på.

De næstbedste links er så enten fra en populær side, men med mindre god ankertekst eller fra en mindre populær side med god ankertekst.

Hvis links er løsrevne fra resten af hjemmesiden, koster det på kvalitetsbarometeret.

Er der alt for mange udgående links på en side, koster det også på kvalitetsbarometeret.

Det er altså ikke et spørgsmål om "blot" at få så mange links som muligt, men også om at få de rigtige links.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 22:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian

Det hænger nogenlunde sådan her sammen:

Links udefra er meget vigtige for dine placeringer i Google.

Men links er ikke bare links nogle af typerne kommer her:

De bedste links er fra websites med masser af "trust", som endda handler om det samme emne som dit site (fx brancheorganisationer, ministerier og styrelser, konkolleger osv).

De næstbedste links er nok fra sites med høj trust (fx dr.dk) fra en underside som handler om det samme emne som dit site. (for eksempel en artikel om det emne dit site handler om som også linker til dit site)

Derefter kommer i uordnet rækkefølge links fra mindre sites om samme emne, links fra irrellevante sider på større sites og den slags.

Til sidst kommer ting som links fra linkkataloger, udenlandske småsider, blogs osv.

Når du laver kvalitetslinkbuilding sørger du for at få toppen af pyramiden med. Bunden må du dog ikke glemme. Den er en del af en naturlig linkprofil og mange bække små osv. :-)

Hilsen Anders

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 22:20

Frank Hellerup Madsen:

Jeg hopper lige ind her med nogle bud på, hvilke links, der er kvalitetslinkbuilding.

Der var du hurtigere end jeg nåede at se, Frank. :-)

Jeg er helt enig i din udlægning. Har selv sprunget let og elefant over det med ankerteksterne i mit svar, men det burde selvsagt have været med også.

Hilsen Anders

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:14

Anders Saugstrup:

Der var du hurtigere end jeg nåede at se, Frank. :-)

Det sker ikke så tit, at jeg bliver overset, så det går nok Smile

Anders Saugstrup:

Jeg er helt enig i din udlægning. Har selv sprunget let og elefant over det med ankerteksterne i mit svar, men det burde selvsagt have været med også.

Hilsen Anders

Til gengæld beskrev du link-"pyramiden" noget grundigere, så vores indlæg supplerer hinanden fint.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 00:30

ChristianBrøndum:
For et år siden havde jeg Pagerank 4, idag pagerank 2 på trods af en ny og mere proffesionel designet side etc?

Desværre er en ny og professionel designet side ingen garenti for høj pageranking. Selv om en side er både flot og brugervenlig er det ikke ensbetydende med at den er søgemaskinevenlig. Men som allerede nævnt så ingen panik før du begynder at dale ned af i de organiske søgeresultater.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)