En super god idé med sådan en oplysningsside. Det kan gavne alle. Både dem der er i branchen, almindelig mennesker, og så iværksætterne. Måske udbygge den lidt med at tage alle Web-shops og så dele dem op i kategorier?
Har du prøvet at søge hos Danmarks Statistik?
Personligt så tror jeg også på at Aarstiderne sælger mest.
deside.dk:
Hvorfor er det interessant at have en liste over de største webshops målt på omsætning ? At have en stor omsætning er da på ingen måde det samme som at drive en succesfuld webshop. Men det var måske heller ikke målet med listen ?
Hvis du kan sælge ligesom Shg.dk 320 mill. om året, så må det da også betyde at den har succes.?
Just-eat kommer i katagorien formidling/auktion... ikke en webshop.
Remy.dk kommer på observations listen. Der er helt klart et kæmpe potentiale, og en dag når remy.dk får tilføjet en shop kommer den helt sikkert i toppen af listen:-)
Listen som den ser ud nu:
Shg.dk 320.000
Aarstiderne A/S 203.770
Wupti.com A/S 120.000
Coolshop.dk106.000 (vildt, kendte dem ikke)
Billig VVS ApS 100.000
Getmore.dk3 cifret million
Computermail 3 cifret million
Saxo (bøger)80.000
Lavpris VVS A/S 60.000
Smartguy50.000 (total gæt)
Skagenfood.dk (torvet.dk)50.000 (oms 32m i 2006)
Chanti.dk40.000 (total gæt)
Omsætningen er i 1000er, og er baseret på tilfældige udtalelser på nettet eller vilde estimater. Omsætningen er baseret på år 2007. listen vil se noget anderledes ud i 2008.
Jeg er interesseret i at høre hvem der mangler i topen af listen. Dette er kun en forløbig liste.
Tak for dit indlæg. Aarstiderner kommer ind på en forløbig 2. plads:-)
tidtilforandring:
Hej Anders.
En super god idé med sådan en oplysningsside. Det kan gavne alle. Både dem der er i branchen, almindelig mennesker, og så iværksætterne. Måske udbygge den lidt med at tage alle Web-shops og så dele dem op i kategorier?
Har du prøvet at søge hos Danmarks Statistik?
Personligt så tror jeg også på at Aarstiderne sælger mest.
deside.dk:
Hvorfor er det interessant at have en liste over de største webshops målt på omsætning ? At have en stor omsætning er da på ingen måde det samme som at drive en succesfuld webshop. Men det var måske heller ikke målet med listen ?
Hvis du kan sælge ligesom Shg.dk 320 mill. om året, så må det da også betyde at den har succes.?
Ja det er et spørgsmål om definition. Der er så mange webshops der også har en butik (selv smartguy vil lave en butik nu) så derfor har jeg inkluderet webshops som har fokus på online delen. Lad os sige 2/3 af deres salg er via af nettet
Så vidt jeg kunne læse mig til så har SHG også en fysisk butik? Og de 320mio. kan altså ikke kun ligge på e-handels siden? Eller?
Jeg købte for mange år siden noget via SHG og afhentede det selv.
Det var ikke nogen normal butik, men jeg mener at huske der stod computere så man kunne handle der. Jeg husker det kun som et udleveringssted, men de kan jo have ændret det siden.
Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann
Omsætningens størrelse er ikke en indikation for (økonomisk) succes. Det handler om hvordan man er i stand til at forrente den kapital, som er skudt ind i virksomheden. Hvis en virksomhed omsætter for 200 mill. men har 2 mill. i underskud, så kan vi næppe kalde det en succes.
Og hvordan kan en liste baseret på lidt let research kombineret med "totalt" gætteri være til nytte for nogen?
Jeg mener nu de ligger et godt stykke over 500 mill. og har et over skud på ca. 5%. Det er helt sikkert en god foretning.
Jeg selv køber kun hos dem. De er normalt lidt dyre end de billigeste. Men tilgengæld spiller deres kundeservice 110%. Men de kunne nu godt snart offere nogle pengen på en ny internet side.
Omsætningens størrelse er ikke en indikation for (økonomisk) succes. Det handler om hvordan man er i stand til at forrente den kapital, som er skudt ind i virksomheden. Hvis en virksomhed omsætter for 200 mill. men har 2 mill. i underskud, så kan vi næppe kalde det en succes.
Og hvordan kan en liste baseret på lidt let research kombineret med "totalt" gætteri være til nytte for nogen?
Venlig hilsen Ole
Hej Ole
Som du siger er det rigtig at success kan måles på mange ting.
Men... Amazon har en omsætning på 14.84 milliarder dollars og er dermed en pironer inden for E-handel, selv den gang de ikke tjente penge. De danske webshops der har en omsætning over 100 millioner om året er også pironer i Danmark
Men din point med at omsætning ikke er lig med profit kan understreges af, at SHG gik konkurs i 2008. (er dog startet op igen)
et godt stykke over 500 mill. og har et over skud på ca. 5%. Det er helt sikkert en god foretning.
Det er jeg sikker på, at du ikke mente Der findes ikke mange professionelt drevne virksomheder, som vil være tilfredse med en forrentning på 5%. At mange måske har det, er en anden sag, men forventningen må være højere end det, ellers kunne man lige så godt købe realkreditobligationer for pengene.