Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på www.RASBERG.dk ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter en Goldenplanet løsning her i opstarten - på et senere tidspunkt, hvis alt går efter planen, vil det optimale nok være et mere custom opbygget site - men den tid den sorg.

Indtil da går jeg og lurer på om jeg vil kunne drage nytte af noget SEO arbejde på siden. Jeg er så absolut langt fra IT ekspert, og har læst en hel del på div. blogs og tråde herinde omkring SEO, META tags osv osv - men sidder tilbage og føler mig helt ustyrligt rundt på gulvet, idet 80% af det ikke rigtig giver mening. Sikkert også derfor at www.RASBERG.dk sælger cognac og whisky, og ikke IT løsninger Big Smile

Derfor vil jeg høre om nogen af Jer, kunne skære det lidt ud i pap for mig? Måske evt. komme med et uforpligtende tilbud, på noget SEO arbejde. Jeg har søgt at få oprettet links på en hel del sider, men derudover, er det lidt begrænset hvad jeg lige har kunnet finde frem til.

På forhånd tak

Rasmus 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:02

Hej Rasmus,

Først kan jeg slå fast, at alle indehavere af webshops vil kunne drage nytte af at bruge noget energi på SEO for at tiltrække flere besøgende til butikken.

Dernæst et forsøg på at skære SEO-processen ud i pap i tre trin:

a) Find ud af, hvilke søgeord, du gerne vil findes på. Det skal selvfølgelig helst være nogle som potentielle kunder bruger, og hvor du har en fornuftig chance for at få en høj rangering på søgemaskinerne.

b) Den såkaldte onsite-optimering, hvori du sørger for, at din hjemmeside tydeligt signalerer til såvel besøgende som søgemaskiner, hvad din side handler om, og hvad du gerne vil sælge. Herunder er også det helt tekniske med at sørge for, at der ikke er noget teknik-fnidder som forhindrer søgemaskinerne i at gøre deres arbejde og indeksere din hjemmeside ordentligt.

c) Links fra andre sider. Disse skal optimalt være fra populære sider om relevante emner, og selve linket skal helst indeholde en tekst, der er relevant for indholdet på den af dine sider, der linkes til. "Whisky og Cognac fra Rasberg.dk" er godt, "Rasberg.dk" er mindre godt, f.eks.

Sådan ser det ud, når jeg skærer i pap. Har jeg skåret i for simpelt Bischoff-pap, siger du bare til.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:12

Og skal jeg komme med noget lidt mere konkret, jordnært input, så skal du straks holde op med at bygge links selv indtil du har læst en smule mere om emnet eller har fået noget hjælp. Pt har du, så vidt jeg kan se, valgt Rasberg.dk som ankertekst i de links, som du har fået oprettet.

Det er spild af gode links, hvis du nu har muligheden for at få nogle flere gode nøgleord med i ankerteksten.

Tilføjelse: Ovenstående virker måske en smule negativt, så du får lige lidt flere tips:

På din side er der noget virkelig kostbar plads, som skal bruges effektivt. Det drejer sig om Title, der er den tekst, der står øverst i din browser, når du er inde på en side. Det er en af de parametre, som søgemaskinerne lægger mest vægt på, og når du søger på Google, er det den tekst, der står fremhævet med blåt øverst i alle søgeresultaterne.

Derfor skal denne tekst helst leve op til to formål:

1) Den skal rumme nogle af de nøgleord, som siden skal findes på.

2) Den skal rumme en tekst, som får folk til klikke på netop dit resultat, når den dukker op i deres søgning.

For at tage din oversigtsside om whisky som eksempel, hedder din tekst nu "Whisky". Hverken mere eller mindre. Den kunne med fordel hedde "Køb eksklusiv single malt whisky fra det skotske højland" eller noget i den stil. Bare hold teksten under 65 tegn, så du er sikker på, at hele teksten bliver vist på Google-søgninger.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:19

Frank har pointeret det meste, men det med links vil jeg lige uddybe. Du skal målrette een side til Whisky og en anden til Cognac. Her fik du så lige to links til de mest oplagte sider :-) Det ville heller ikke være tosset hvis du kunne presse ordet "Cognac" ind i titlerne på produkterne på oversigtssiden jeg linkede til. Altså fx. Debriac Vintage 1945 Grande Champagne 60 år 45% 70cl Cognac.

Mvh Jesper

Tilmeldt 2. Jun 08
Skrevet kl. 21:41

Mange tak begge to, super svar som da også kastede lidt mere lys over tingene for mig. Bl.a. det med titel havde jeg ikke selv tænkt på - og jeg tolker intet af det skrevne som værende negativt. Jeg er ganske på bar bund, så konstruktiv kritik, er det bedste jeg kan modtage pt Yes

Jeg er blevet kontaktet af et SEO bureau, som virker rigtig kompetente (høre dog gerne fra flere) - det er godt nok en noget dyr løsning - som ny startet virksomhed - men det er måske pengene værd. Og jeg må indrømme, at jeg er i tvivl om at jeg er i stand til at skaffe de samme resultater selv. 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:58

Remy Martin er et must Yes

Tilmeldt 2. Jun 08
Skrevet kl. 22:20
Hehe, jamen det er ikke utænkeligt at det også kommer. Remy Martin laver jo fine produkter, dog findes der lige så gode alternativer derude - men man skal jo ikke kimse af at brandet er kendt og elsket af mange. Men det er en af mange producenter, som jeg pt. har kig på Smile
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 11:54

Selvom der er blevet nævnt nogle vigtige ting, vil jeg tillade mig at henvise til Denne SEO Guide.

Her har jeg samlet nogle af de indlæg jeg selv har skrevet om emnet søgemaskineoptimering. Det kan være du kan finde lidt spændende læsning der.

Tilmeldt 2. Jun 08
Skrevet kl. 17:05

Tak for linket Lars, den vil jeg lige læse også :)

Til alle jer som har mailet og/eller ringet til mig med tilbud vedr. SEO arbejde på siden, vil jeg sige tak. Der er måske nogle af jer som ikke har hørt fra mig på jeres mails, men det skyldes ene og alene at jeg ikke har yderligere spørgsmål, idet der har været svar nok i det i har skrevet.

Jeg behøver ikke flere tilbud nu, har en god stak at kigge igennem, og finde pros & cons ved dem. Fælles for alle har dog været professionelt og gennemarbejdet arbejde der har været lagt i det - og for det takker jeg mange gange.

Jeg vil gå i tænke tank nogle dage, måske weekenden over, og så melder jeg tilbage til ALLE som jeg har modtaget tilbud fra. Det er stensikkert at der bliver valgt en, men indtil videre skal der tænkes lidt og regnes lidt på tingene.

Det samme gælder alle der har skrevet her i tråden, fælles for alle har været konstruktiv kritik, hvilket jo er fantastisk!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)