Jeg benytter en Goldenplanet løsning her i opstarten - på et senere tidspunkt, hvis alt går efter planen, vil det optimale nok være et mere custom opbygget site - men den tid den sorg.
Rasmus |
Hej Rasmus,
Først kan jeg slå fast, at alle indehavere af webshops vil kunne drage nytte af at bruge noget energi på SEO for at tiltrække flere besøgende til butikken.
Dernæst et forsøg på at skære SEO-processen ud i pap i tre trin:
a) Find ud af, hvilke søgeord, du gerne vil findes på. Det skal selvfølgelig helst være nogle som potentielle kunder bruger, og hvor du har en fornuftig chance for at få en høj rangering på søgemaskinerne.
b) Den såkaldte onsite-optimering, hvori du sørger for, at din hjemmeside tydeligt signalerer til såvel besøgende som søgemaskiner, hvad din side handler om, og hvad du gerne vil sælge. Herunder er også det helt tekniske med at sørge for, at der ikke er noget teknik-fnidder som forhindrer søgemaskinerne i at gøre deres arbejde og indeksere din hjemmeside ordentligt.
c) Links fra andre sider. Disse skal optimalt være fra populære sider om relevante emner, og selve linket skal helst indeholde en tekst, der er relevant for indholdet på den af dine sider, der linkes til. "Whisky og Cognac fra Rasberg.dk" er godt, "Rasberg.dk" er mindre godt, f.eks.
Sådan ser det ud, når jeg skærer i pap. Har jeg skåret i for simpelt Bischoff-pap, siger du bare til.