|
Opfølgning på salgsbreve
så plejer jeg altid efterspørge mere materiale på nettet (altså HVIS jeg rent faktisk er blevet interesseret). Ovenstående regel plejer frasortere ca. 99,5% :-) |
Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube
IK Ja produktet er meget afgørende for hitraten. Eksempelvis er udbudet ekstremt stort indenfor rengøring. Næsten alle rengøringsselskaber anvender telemarketing og man bliver hver dag kimet ned af sælgere fra rengøringsbranchen. De har dermed utrolig svært ved at komme igennem uanset hvor dygtig sælgeren er. Ideen er hurtigt at finde ud af hvad den potentielle kundes UDBYTTE er hvis han/hun tager mødet eller køber dit produkt. Hele tiden slå på UDBYTTET. |
Hej Ellen Det er et godt og relevant spørgsmål.
I forbindelse med salg af konkrete, fysiske produkter (undervisningsmidler) har jeg skrevet ud til mange offentlige institutioner.
Så det er PRIMÆRT, men ikke udelukkende, herfra mine erfaringer stammer.
Da jeg endnu ikke er nået at blive så organiseret, at jeg har statistisk fulgt op på sådanne initiativer - men det vil jeg gøre i fremtiden - kan jeg ikke give dig den efterlyste procent.
Så jeg kan kun give dig mine banale bud:
Hvis du ser hele projektet som en helhed, bør du kunne komme ud med nogle enkelte konkrete salg, enten nu eller indenfor kort tid, fordi I får snakket om et behov som hos nogle kunder måtte ligge indenfor en kortere tidshorisont. I det mindste skal kontakten være knyttet, og viden om dig og dit produkt er sået hos en potentiel kunde engang længere ude i fremtiden.
Jamen, det kan godt være du synes, det er banalt - det var faget sociologi også for mig, da jeg læste statskundskab: det var jo blot en opsamling af "almindelig kendt viden", var min oplevelse - og jeg har nok heller ikke kunnet fortælle dig noget nyt.
Men somme tider er det godt at få "repeteret" - fra en kollega!
Kan du nu have en rigtig god dag, og held og lykke med dit projekt!
Det kunne da være sjovt, om du vil delagtiggøre kollegerne i, hvordan dit projekt så gik??? Og om du har erfaret ting, som vi andre kan få ind på "lystavlen" til udbygning af vores egen, banale vidensballast!
Martin Bodilsen
|