Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfølgning på salgsbreve

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du nogen erfaring med om responsen er afhængig af hvilket produkt/hvilken ydelse som tilbydes i kampagnen?
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså, uden at kende produkt eller noget,
så plejer jeg altid efterspørge mere materiale på nettet (altså HVIS jeg rent faktisk er blevet interesseret).
Ovenstående regel plejer frasortere ca. 99,5% :-)

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :
"Har du nogen erfaring med om responsen er afhængig af hvilket produkt/hvilken ydelse som tilbydes i kampagnen?"

IK

Ja produktet er meget afgørende for hitraten. Eksempelvis er udbudet ekstremt stort indenfor rengøring. Næsten alle rengøringsselskaber anvender telemarketing og man bliver hver dag kimet ned af sælgere fra rengøringsbranchen. De har dermed utrolig svært ved at komme igennem uanset hvor dygtig sælgeren er.

Ideen er hurtigt at finde ud af hvad den potentielle kundes UDBYTTE er hvis han/hun tager mødet eller køber dit produkt. Hele tiden slå på UDBYTTET.
Fra Viborg
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ellen

Det er et godt og relevant spørgsmål.
 
I forbindelse med salg af konkrete, fysiske produkter (undervisningsmidler) har jeg skrevet ud til mange offentlige institutioner.
Så det er PRIMÆRT, men ikke udelukkende, herfra mine erfaringer stammer.
 
Da jeg endnu ikke er nået at blive så organiseret, at jeg har statistisk fulgt op på sådanne initiativer - men det vil jeg gøre i fremtiden - kan jeg ikke give dig den efterlyste procent.
 
Så jeg kan kun give dig mine banale bud:
 
  • ja, det bliver procentuelt et begrænset salg - nu! - men husk på, at "ting tager tid", ofte er der ikke symmetri mellem det tidspunkt, hvor DU har brug for ordren, og hvor kunden har brug for ydelsen. Men du har CHANCEN for at blive "gemt og husket" til senere lejlighed, så derfor: vær opmærksom på kvaliteten i din henvendelse og dialog med den potentielle kunde.
  • Prøv på forhånd at finde ud af, hvem den egentlige beslutningstager er - for mig er det på skoleområdet vigtigt at finde ud af med de forskellige produkter, om det er en faggruppe, evt. suværænt faggruppekoordinator eller -formand, som træffer beslutningen, eller er det vice-inspektøren - eller endelig, en stadig mere betydningsfuld beslutningstager: skolebibliotekaren? - Og så gælder det om at komme igennem til rette vedkommende, både med brev og opfølgning!
  • Når du fornemmer, at der bliver intet salg lige nu, så gælder det om at erkende dette, og i stedet tale med vedkommende om fremtiden, at det var alligevel værdifuldt at hilse på, er du rar at gemme mit materiale, så du har det ved hånden når du i fremtiden skulle få brug for en ydelse, som den jeg kan tilbyde, og må jeg have lov at kontakte dig på et senere tidspunkt - evt- via din E-mail? - jeg skal nok lade være med at "spamme" din indbakke i tide og utide?
 
Hvis du ser hele projektet som en helhed, bør du kunne komme ud med nogle enkelte konkrete salg, enten nu eller indenfor kort tid, fordi I får snakket om et behov som hos nogle kunder måtte ligge indenfor en kortere tidshorisont. I det mindste skal kontakten være knyttet, og viden om dig og dit produkt er sået hos en potentiel kunde engang længere ude i fremtiden.
 
Jamen, det kan godt være du synes, det er banalt - det var faget sociologi også for mig, da jeg læste statskundskab: det var jo blot en opsamling af "almindelig kendt viden", var min oplevelse - og jeg har nok heller ikke kunnet fortælle dig noget nyt.
Men somme tider er det godt at få "repeteret" - fra en kollega!
 
Kan du nu have en rigtig god dag, og held og lykke med dit projekt!
 
Det kunne da være sjovt, om du vil delagtiggøre kollegerne i, hvordan dit projekt så gik??? Og om du har erfaret ting, som vi andre kan få ind på "lystavlen" til udbygning af vores egen, banale vidensballast!
 
Martin Bodilsen
 
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)