Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfølgning på salgsbreve

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi står og skal sende en 60 salgsbreve ud i næste uge. De er udvalgt til at passe til firmaer indenfor vores kompentence.
Vi skriver, at vi vil ringe og følge op på brevet.

Er der nogen der kender hitraten på salgsbreve? Hvor mange kunder kan der forventes at komme ud af det?

Jeg er klar over at % nok ikke er høj, men alligevel nysgerrig for om nogen ved det.

venlig hilsen Ellen
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57

Hejsa.

Det er måske en af de måder det er lettest at lave aftale på. Men når i skriver at i ringer og følger op er det super vigtigt at i også gør det. Eller taber i alt ved den kunde.
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:25

Hej Ellen,

Det kan man ikke sige noget generelt om - det afhænger fuldstændig af målgruppe, produkt, salgsbrev og ikke mindst sælgeren. Endvidere afhænger det af, om det er potentielle  kunder, eksisterende kunder eller tidligere kunder.

Jeg har været ude for alt fra 0% til 20% succesrate (= breve, som har ført til en ordre). Jeg er sikker på, at nogle kampagner også har ført til mere.

Det kan dog også være svært at måle præcist, fordi ordren ofte kan være forskudt i tid efter kampagnen er slut.

Men held og lykke:-)

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:00
Ja sælgeren er der ikke noget at udsætte på (mig, med mellemnavn selvtillid)

Jeg kender dog alt for godt til selv at tale med en sælger i telefonen, hvor man oftest bare ikke gider tale med vedkommende. Jeg læste en anden tråd, hvor flere anbefalede at sætte møder op i stedet for at lave salget pr. tlf.
Er der nogen der har god/dårlig erfaring med den slags opfølgning istedet for den traditionelle med tlf.?

Ellen
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:03
Dato: 4/19/2006 12:25:09 PM Forfatter: Kreabizz

Det kan man ikke sige noget generelt om - det afhænger fuldstændig af målgruppe, produkt, salgsbrev og ikke mindst sælgeren. Endvidere afhænger det af, om det er potentielle  kunder, eksisterende kunder eller tidligere kunder.

Helt enig - det er svært at give et konkret tal.

Men uden at kende produktet, vil jeg skyde på 2-5% svarende til ca. 1-3 kunder på de 60 breve. Tallet kan dog være både lavere og højere afhængigt af sit produkt, sine evner som phoner og kvaliteten af brevet.

mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 13:28

"Man" regner med 5% succesrate på en standardkampagne. Det er når der skydes med spredehagl. Og med et voldsomt større kvantum end 60stk.

Når I har segmenteret så præcist som I har, bør der være mere flødeskum i sigte. Et succeskriterium kunne være 1 ud af 5 som kunde. Så har sælgeren også et bytte at jage.

Fra København
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:51

Hej Ellen,

Index Danmark / Gallup oplyste for 4. kvartal 2004 + 1. kvartal 2005 følgende tal:

Virksomheder
Modtager min. 1 direct mail om ugen                    24%
Antal direct mails pr. uge i gnst.                              7
- Heraf åbnes                                                       68%
- Heraf læses helt                                               24%
- Heraf skimmes                                                  66%
- Heraf fører til respons                                       4%
- Heraf planlægger at reagere                              3%

Håber det kan hjælpe dig lidt

Med venlig hilsen 

Grønkjær - Promotion Bag ApS

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 17:07
Fin information Hr. Grønkjær. Dejligt med lidt statistik.

Vi laver en del telefonisk opfølgning på direct mail kampagner og får også MEGET forskellige hitrater ud af det. Vi har prøvet alt fra nul ud af 100 for en konsulentvirksomhed til vores mest succesfulde kampagne, som vi lavede for et VVS firma, der har fjernvarmeværkerne som kundegruppe. Her lavede vi ca. 70 møder på ca. 160 emner! Mødebooker lavede hele kampagnen fra salgsbrochure, følgebrev, afsending med PostDanmark og telefonisk opfølgning og mødebooking. Det eneste kunden skulle var at tjekke sin kalender, fylde tanken på bilen og sætte gps''en til. Og så var han ellers på landevejen i 3 uger!

Lige en lille succeshistorie herfra :-)

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:45
Skal undlade at gøre mig klog på salgsbreve - og hviket produkter det handler om.

Web internet. Artikler / PDF
Her et link.  Kundeadfærd, loyalitet, en til en og letmælk... http://www.talefod.dk

Artikler link http://www.grandjean.dk

Hilsen nankai

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 16:19
Jeg kan tilslutte mig meget af det, som allerede er skrevet. Vi har stor erfaring med telemarketing. En typisk hitrate uden salgsbrev ligger på 3-5%, mens der med et salgsbrev typisk ses en hitrate på 6-9%, men tallene kan variere meget fra opgave til opgave.

Et tip, som vi selv anvender med succes, er at skrive hvornår man følger op.

Skriv f.eks

"Vi vil kontakte dig telefonisk mandag den 24. april kl. 12:30
for at følge op på materiale"

Held og lykke med opfølgninger - ser frem til at høre hvordan det går.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)