Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncepriser

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg sidder lidt og roder med en ide om at lave en form for guide til nogle bestemte turistattraktioner. Meningen er at guiden skal ud på turistkontorer, lokale seværdigheder og andre steder hvor turister ofte kommer.

Nu er der jo altid en økonomisk side af sådan en sag, og jeg har tænkt på at finansiere den med annoncer. Mit spørgsmål til jer guruer er så hvor meget skal en fuldsides annonce koste i sådan en sag?

Størrelsen på guiden er pt. A5-format og oplaget bliver omkring 10.000 stk.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:49
Prøv at tage en snak med Hans Kjer... Han er en Aminos annonceguruer ;-)
Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:06

Hej Mikkel.

Annoncepriser afhænger af flere forskellige og vigtige forhold, så når disse er på plads vil det måske være lettere at rådgive dig.
Kunne du evt. skrive lidt mere omkring din ide, jeg har en del erfaring på området - oplag på 10.000 til en turistattraktion lyder dog umiddelbart meget lille?
MVH.

Med venlig hilsen

PB

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:18

hmm

A5 format det var ski stort, husk på at turister som reglen har nok at slæbe rundt på med oppakning i forskellige former, langt de fleste er i de små handy lommeformater, men kan godt se at så vil din i A5 være yderst synlig.

Venligst

René Buch

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:49

Hej Mikkel.

Jeg ville kigge på, hvor lang tid, jeg skal bruge på at lave brochuren og udfra en fastsættelse af min egen ønskede timeløn beregne annoncepriserne. Derefter ville jeg vurdere, om det var realistisk at sælge annoncerne til den pris.

Hvis jeg skulle købe en annonce, ville jeg udover oplaget også gerne vide, hvem den kommer ud til, og hvordan. Jeg gider ikke annoncere i et blad, der har et oplag på 100.000 eksemplarer, der så bliver opmagasineret i et aflåst kælderrum - hvis du forstår.
Det er vigtigt for en annoncør at vide, hvordan du sikrer dig, at din brochure rent faktisk bliver stillet frem på de nævnte steder. Der er et stort spild på turistbrochurer. Der bliver smidt virkelig mange væk. Derfor kan du ikke tage helt lige så meget for en annonce i sådan et blad, som i et målrettet magasin.

Hvis det er den kommende turistsæson, du arbejder med, er du ude i slutningen af 11. time, men de ved du sikkert godt. Det betyder, at du skal afsætte mere tid til annoncesalget, da mange allerede vil have disponeret hele deres annoncebudget.

Jeg håber, du er nærmere et svar.......

mvh Hans
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 16:17
Hej Hans

Ja, du er jo tydeligvis manden, man skal gå til ;-) Vi smider til efteråret en folder ud med foredragsholdere til biblioteker, oplysningsforbund og den slags (aftagere af ikke-erhvervsrettede foredrag). Og den bliver så en A4-størrelse, og jeg har overvejet at gøre bagsiden til en annonce-side. Regner med, at den kommer ud i cirka 3.000-4.000 eksemplarer og så altså direkte til mødeplanlæggere. Har du noget bud på, hvad der ville være rimeligt at sætte som annoncepris på det, og hvor man kan finde nogle interesserede (vil helst undgå at være den store annoncehaj, hvad jeg ikke er eller kan finde ud af ;-) ).
Altså 3,000-4,000 mødeplanlæggere, en bagside A4 og en folder, der har rimelig meget gemme-værdi, da man her har et katalog over foredragsholdere, som man kan bruge senere.

Med de venligste hilsener
Søren
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:18
Dato: 4/20/2006 4:17:25 PM Forfatter: Søren Kristensen
Hej Hans
 Og den bliver så en A4-størrelse, og jeg har overvejet at gøre bagsiden til en annonce-side.

En bagside på Thyholm Nu, som kommer i 3000 eksemplarer i et lokalsamfund og er rettet primært mod lokale og sekundært mod turister koster til sammenligning 4000 kr. Hvis den sælges som 2 halvsider, koster de hver 2400 kr.

Hvis du skal bruge annoncen til at finansiere hele bladet, skal den jo koste en del mere, men det er vel heller ikke meningen?

mvh Hans
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:33

Hej Hans

Mange tak for svaret. Nej, den skal slet ikke finansiere bladet. Det er et projekt med formålet at få foredragsholdere ud, der ellers har svært ved at slå igennem med selv meget gode foredrag, fordi der er en meget skarp tendens til at invitere den samme gruppe foredragsholdere. Så vi vil lave et katalog med måske 100 foredragsholdere, som alle har den samme pris (eksempelvis 2,000-2,500 kr.) og så koster det 500 kr. at være med i kataloget. Og så ligger vi hele regnskabet ud, så man kan se, hvad alle pengene er gået til - nemlig ikke til os men til tryk, design og ikke mindst udsendelse. Så kan man billigt komme ud til beslutningstagerne i de benævnte institutioner. Så en annonce skulle alene være til at dække noget af dette.

Med de venligste hilsener
Søren
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:11

Så vil jeg foreslå at dele bagsiden op i 9 lige store moduler og tilbyde dem til salg for 1000 kr. hver til de 9 hurtigste af de 100 foredragsholdere. De kunne så lave deres egen annonce med henvisning til sidetal i brochuren. Det ville lette salgsarbejdet og gøre annoncerne direkte anvendelige.

mvh Hans
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:37

..... eller sælge dem til andre foredragsholdere, som tager lidt mere for deres foredrag.

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)