Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefradrag på dette?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysa..

Når jeg sælger en hjemmeside til en kunde der også skal have et system på siden, køber jeg en programmering hos en programmør (ikke momsregistreret) som jeg ikke selv bruger men blot sælger til kunden.

Jeg postere købet af programmeringen på fremmed arbejde (uden moms), men kan jeg få skattefradrag af det? Mit program, summasummarum, trækker jo udgiften fra mit resulat sidst på året.

På forhånd tak,
Rasmus Henriksen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:49

Nej, det er jo blot en udgift, og du betaler jo kun skat af dit overskud, så der er ikke mulighed for at trække noget fra i skat der.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 14:55

Ja overskuddet er også resultat jo, som er indtægt - udgift..

Salg af hjemmeside         10.000 kr.

Programmørløn                5.000 kr.

Indtægt 10.000 kr. udgift 5.000 kr. = resultat/overskud på 5000 kr.

Dermed er det vel også et skattefradrag, for jeg skal betale skat af dét mindre. Er det ok?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 14:58

Det kan man godt kalde det, om end det ikke er et fradrag i din skat, men blot en udgift for firmaet :-)

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 15:38

Okay, men jeg kan godt føre det på den måde? Således desto mere jeg køber hos programmøren desto mindre skat skal jeg reelt betale? right?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 15:40

Ja, jo mindre overskud du har, jo mindre betaler du naturligvis i skat.

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 18:29

Okay :)

Jeg tænker bare om det er okay, at den går ind og gør så jeg skal betale mindre skat, når jeg overhovedet ikk bruger det jeg køber - det er jo ikke til mig.. Jeg sælger det direkte videre.

Så i stedet for at kunden køber programmering direkte af programmøren, så kan jeg lige fedte det ind over mig, så skal jeg i sidste ende af med mindre i skat?

Men.. Egentlig, jeg tænker lige.. Går det ikke ud på ét?

Modtager 10.000 kr. af kunden

Så skal jeg betale skat af alle 10.000 kr.

Men .. 6.000 kr. går til mig,
og 4.000 kr. går til programmøren.

Dvs. mit resultat stiger først med 4.000 (jeg skal betale skat af 4.000 mere) og falder med 4.000 (jeg skal betale skat af 4.000 mindre) - så det har vel faktisk ingen indflydelse på om jeg skal betale mere eller mindre skat i sidste ende alligevel?

You see my point?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 18:32

Bingo - I sidste ende giver det dig det samme når alt kommer til alt, om du har 10.000 - 4.000 = 6.000 eller om du har 6.000 er ganske og aldeles totalt ligemeget.

Det er som tidligere nævnt, kun dit overskud du betaler skat af, og det er i disse tilfælde jo det samme uanset hvilken af de to modeller du vælger.

Håber mine svar har været dig til gavn.

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 18:37

Det har de - jeg skulle lige ha hjælp til at få det til at gå op for mig :P

Tak :)

Tilmeldt 22. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:12

Sorry, men det er altså ren Ebberød Bank beregning, du er ude i her.

Du skal betale din leverandør det samme beløb uanset hvad din egen skat så er. Derfor er det da absolut ikke uden betydning om du tager udgiften med i dit regnskab (og betaler mindre skat) eller ej.

Udover at programmørregningen indiskutabelt er en driftsudgift for din virksomhed (kan slet ikke forstå hvordan du kan være i tvivl), så gælder det jo altid om ikke at snyde sig selv ved at glemme sine fradragsberettigede udgifter. Når pølsemanden sælger dig en pølse så tager han selvfølgelig indtægten ved salget af pølsen med i sit regnskab ligesom han også tager udgiften til sit indkøb af pølsen med i sit regnskab. Hans reele (og skattemæssige) resultat af transaktionen er jo lig med hans avance (varesalg - varekøb). Og dit eksempel er ikke en pind anderledes. Du har et salg og et tilhørende varekøb.

Alt andet er pølsesnak. ;-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)