Hej Marcus
Jeg skyder lige fra hoften, hvad jeg syntes om Computeraben.dk
FØRSTEHÅNDSINDTRYK:
Brugen af skriftfarve, størrelse og lille bogstaver overalt danner et utrolig rodet overblik. Din læser har brug for trygge rammer, når han/ hun indtræder på siden. Meget af det tekst der står på siden, ligner for mig, noget der bare er smidt på uden omtanke. Jeg kan ikke danne mig overblik og jeg er hurtig væk fra siden.
Det ligesom mange af "de uskrevne regler" om hvordan en hjemmeside er bygget op, simpelthen ikke er der.
Råd: Prøv og gå ind på www.erhvervsbladet.dk eller www.business.dk og se hvordan de bruger deres kanter/linier. Se hvordan de bruger skriftfarve og skriftstørrelse, til at få dannet nogle klare linier om, her stopper indholdet. Desuden kunne hele bjælken på forsiden med "find det lige her" rykkes så langt til højre så muligt. Det ligner for mig, noget der står i midt inde i din hjemmesides kerneindhold. Der er adsense reklamer blandet ind rundt omkring i alt teksten der skrives på siden og det virker utrolig uproffesionelt.
INDHOLD:
Jeg har utrolig svært ved at finde ud af, hvad går Computeraben ud på. Hvor troværdig er jeres afstemninger, hvem står bag siden osv osv. Jeg føler lidt man kommer ind på en hobbyhjemmeside, der bare går ud på at lave lidt sjov.
Råd: En fane hvor du forklarer, hvad går Computeraben ud på, hvor trovædige og pålidelige er disse afstemninger, hvad kan man få ud af dem. Måske lave en oversigt med nogle fede grafer osv. Så det giver lidt liv i siden. Måske forklare det kort allerede på forsiden.
DESIGN:
Flot design, det meste ser jo rigtig godt ud. Jeg syntes dog, at du skulle forsøge dig med at lave en ramme udenomkring indholdet. Lave det traditionelle 900 pixels bredde og sæt en ramme som www.erhvervsbladet.dk fx har lavet. Det vil helt sikkert give din hjemmeside et bedre overblik.
Det var lige det jeg hurtig lige sad med, som jeg syntes du skal tage fat i. Noget andet er, hvorfor skrive alt med små bogstaver? Som regel starter man med stort bogstav, for at indikere, her starter noget nyt. Brugen af små bogstaver overalt, gør bare at læseren læser videre - og dermed kommer ind på noget helt andet end personen startede med.
Håber ikke jeg har været for hård :)