Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

med eller uden moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er lige blevet momsregistreret fordi jeg har udsigt til at overskridfe grænsen på de famøse 50.000 kr. man må tjene uden momsregistrering.

Mit problem ligger i at jeg før registreringen (og før jeg var klar over at det skulle blive nødvendigt), indgik en aftale med en kunde om et pris for en ydelse. Nu står jeg så i den situation at jeg under forhandlingen, af gode grunde, ikke fik fastlagt om prisen var med eller ude moms - da jeg ikke var i en situation hvor jeg selv skulle betale moms.

Hvad skal jeg gøre nu? skal jeg bare sende en faktura på aftalte beløb plus moms eller ender jeg med selv at æde den? Med andre ord: kan man tale om at aflæggelse af tilbud er eksklusiv moms, med mindre andet er aftalt?

Mvh
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer lidt an på, hvem din kunde er. For hvis det er et b2b-salg, vil virksomheden jo kunne trække den moms fra, som du lægger oveni, og prisen vil derfor i realiteten være den samme, som før du blev momsregistreret.

Hvis det er en privat kunde, kan momsbeløbet jo betyde meget. Så er situationen en anden. Så ville jeg som kunde forvente, at prisen er det, der er aftalt først, altså at der ikke kommer moms oveni beløbet.
 
Med venlig hilsen
Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
det er b2b. Så reelt set vil det ikke betyde noget for dem på bundlinien om de skal betale mig moms eller ej?

Problemet er jo hvis de har indgået aftalen med mig i troen om at prisen er inkl. moms for så er prisen jo reelt højere... Men på den anden side vil jeg vel kunne holde mig til at da jeg ikke var momsregistreret på det tidspunkt, må prisen være uden moms...

Ja, jeg er lidt i vildrede :-)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Er din kunde momsregistreret. I såfald er det neutralt for pågældende og du kan bare sende en regning med moms. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Det må vel siges at moms ikke vil være det store problem for en b2b kunde. Som der også er blevet sagt fra andre sider, trækker de det jo bare fra :)
Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Takker for rådet! Jeg vil så smide momsen oven i :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)