Mit problem ligger i at jeg før registreringen (og før jeg var klar over at det skulle blive nødvendigt), indgik en aftale med en kunde om et pris for en ydelse. Nu står jeg så i den situation at jeg under forhandlingen, af gode grunde, ikke fik fastlagt om prisen var med eller ude moms - da jeg ikke var i en situation hvor jeg selv skulle betale moms. Hvad skal jeg gøre nu? skal jeg bare sende en faktura på aftalte beløb plus moms eller ender jeg med selv at æde den? Med andre ord: kan man tale om at aflæggelse af tilbud er eksklusiv moms, med mindre andet er aftalt? Mvh |
Det kommer lidt an på, hvem din kunde er. For hvis det er et b2b-salg, vil virksomheden jo kunne trække den moms fra, som du lægger oveni, og prisen vil derfor i realiteten være den samme, som før du blev momsregistreret.
Hvis det er en privat kunde, kan momsbeløbet jo betyde meget. Så er situationen en anden. Så ville jeg som kunde forvente, at prisen er det, der er aftalt først, altså at der ikke kommer moms oveni beløbet.
Med venlig hilsen