Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pantoneværdi til krus med logo.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer et firma som har et firmanavn med orange logo
Jeg har lige bestilt en masse krus til reklame,  men manden som jeg bestilte ved oplyser mig om han han skal selvfølgelig have tilsendt logoet som en pdf fil. - nu er mit spørgsmål så.. han vil have farveangivelse på denne orange farve som en pantoneværdi.. hvad er dette og hvor finder jeg ud af hvilken type farve vi bruger.

Den vi har nu er en ganske alm. paint farve med koden #ff6600 men hvordan finder jeg lige ud af hvad netop dén farve er i pantoneværdi?

Venligst

Duller :o)

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:46

Hej.

Jeg vil lige starte med at sige jeg ikke har meget forstand på dette, men jeg fandt ud af pantonekoden på dette link: http://www.london.gov.uk/mayor/culture/docs/open-rehearsal/brandtoolkitfinal.pdf

(der er også andre værdier på, til andre benævnelser som er i stil med pantone)

Websafe: FF6600

RGB: r=255, g=102, b=0

CMYK: c=0, m=48, y=95, k=0

Pantone= 151 C & U

På dette link, http://www.brad.ac.uk/admin/pr/corporate/colours.pdf , er det dog pantone 152 den hedder.

Så er der da kun 2muligheder :=)

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 21:57
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Duller

Når man skal definere en Pantonefarve sker det ved at slå op i en Pantone-vifte, derved kan man se præcis hvordan farven ser ud. Fordelen ved at bruge Pantonefarver er at det er forblandede farve, i modsætning til 4-farve tryk (CMYK) som man normalt trykker med når det drejer sig om offset.

Jeg kan se du selv har fundet farven i Paint... Du skal være opmærksom på at den farve du ser på din skærm ikke bliver magen til den du får på tryk. Det skyldes flere ting: For det første at de farver du ser på din skærm er RGB-farver, hvilket er et meget større farvespektrum end f.eks. CMYK og Pantone. For det andet afhænger det af calibreringen af din skærm. 
Kort sagt, jeg kan næsten garantere dig at du ikke ender med den forventede farve du har fundet i Paint. Normalt finder man en farve man kan lide, lige som du har gjort, og derefter slår man den op i enten en CMYK Farvebog eller Pantonevifte og finder den helt rigtige farvekode. Det medføre ofte at farven kan se forkert ud på skærmen, men den vil se rigtig ud på tryk eller serigrafi.

Det kan godt lyde lidt indviklet, hvis man ikke er vant til at arbejde med trykprocesser og grafisk arbejde, men det er faktisk ret enkelt hvis man har de rigtige værktøjer (Pantonevifte i dette tilfælde).

Nå... For at gøre en lang historie kort, kan jeg godt hjælpe dig med at finde en Pantonefarvekode, ud fra Pantoneviften og en kalibreret skærm.
Jeg skriver lige et nyt indlæg i morgen når jeg er kommet ned på kontoret, med hvilken Pantonefarve jeg vil foreslå.

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 08:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så har jeg fået kigget i Pantoneviften og jeg vil helt klart anbefale dig at bruge følgende Pantonefarve:

Pantone Orange 021

Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:25

Hej Mikkel,

Tusind mange tak for din hjælp. Jeg vil straks give det videre..

Du har ret, det er ret indviklet når man ikke er indee i den verden med tryksager. :o)

venlig hilsen

Duller

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 07:21

Jeg bakker også op omkring Pantone Orange 021 C.

Hvis den skal være endnu mere "hysterisk" orange, så er det Hexachrome Orange C - men så kan den heller ikke blive mere orange.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)