Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimist vs. Pessimist

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Fredensborg
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vidste du at:

- Optimister lever længere end pessimister (amerikansk undersøgelse med 900 testpersoner)

- Undersøgelse med sælgere viser at optimisternes salg var 57 % højere en pessimisternes

- Pessimister har oftest ret. Dette gør at den selvopfyldende profeti bliver realitet - nemlig fordi de giver op uden en helhjertet indsats ! (Nej det kan jeg da ikke tillade mig....)hvordan ved vi det når vi ikke har prøvet???

Hvor kunne du være mere optimistisk?

Big SmileBig SmileBig Smile

Venlig hilsen

Søren Heissel

www.implemind.dk

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 12:37

Det er også bevist, at pessimister dør tidligere end optimister.

Og det er da positivt :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:05

Så må det vist være på sin plads med lidt malurt i bægeret:

"Optimister er ofte udstyret med en overdreven illusion af kontrol; de har en tendens til at underestimere betydning af tilfældigheder og overestimere graden af dygtighed. De tror selv, at de klarer sig bedre end andre. En rundspørge blandt amerikanske gymnasieelever viser, at de tror, at de hver især er mindre udsat for at udvikle cancer inden deres fyldte 50 år end eksempelvis deres klassekammerater. En anden undersøgelse viser, at 90 procent af de svenske billister betragter sig som værende bedre billister end gennemsnittet – et paradoks."

Kilde: http://www.danskebank.dk/Link/TEMAaktiespredning29082001

Jeg mener også at have læst, at flere optimister end pesimister dør af alvorlige sygdomme, fordi de undervurderer symptomerne - jeg kan ikke lige finde kilden.

Meeeenn....

Jeg tror s'gu jeg ta'r chancen og fortsætter som optimist - det går jo meget godt.

mvh Hans

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 13:22

Ok så! Måske lever de ikke længere - men det føles i hvert fald sådan Wink

Fra Fredensborg
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 19:32

Den væsentligste forskel er de valg der bliver truffet -

Big Smileoptimisterne træffer valget at handle

Angrypessimisternes valg er netop at lade være med at handle, da de alligevel ikke tror på at det er umagen værd -

If you can dreame it, you can do it - dette slogan har gang på gang vist at hvis du ikke kan se dig selv nå målet - når du det aldrig......

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)