Hejsa. Skal bogføre køb af møbler, men er usikker på et par ting.. Jeg har købt et kontorbord og to stole hvoraf mit firma skal betale halvdelen af bordet og den ene stol. Derudover har jeg købt en printer firmaet skal betale halvdelen af. 1. Først og fremmest, hvor skal det posteres? 2. Jeg har hørt man kan straksafskrive når det er køb for under 11.600, men er det hele beløbet for købet eller blot det firmaet skal betale? Men hvordan og med hvilken procentsats? + hvilken konto skal afskrivningen på? Og - skal der være afskrivning på både bord, stol og printer? 3. Er det overhovedet et must at lave afskrivning? 4. I og med der er en hel stol på fakturaen firmaet ikke skal betale noget til, skal denne også bare indgå som privat andel eller skal den streges over på fakturaen, og det bogførte beløb være minus den ene stol?
På forhånd tusinde tak, Rasmus |
hvorfor ikke lade firmaet betale det hele, det gør jeg da, hvorfor halvdelen ???? er det fordi du også sidder i den efter fyraften, eller hva?
Nej drop det træk det hele fra
det der med afskrivning, kommer ikke i betragtning her, beløbet er for een del,