Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"dot.dk" fra TV2... nogle der ved mere??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvor mange af Jer der kan huske serien "dot.dk" fra TV2 for nogle år tilbage...?!

Min nysgerrighed går ganske simpelt på, hvad blev der af de her mennesker som vi (nogle af os i hvert fald ;) sad og fulgte gennem 6 afsnit var det vist...

Det er bemærkelsesværdigt at tage et kig på siden, og se at faktisk kun 1 af de 6 projekter/selskaber vi fulgte dengang eksisterer i dag, ask-alex.dk

Jah okay, og så selvfølgelig Morten Lund der fik rodet sig ind i guleroden.dk som da stadig eksisterer, og mon ikke også dating.dk-gutterne stadig har til vand og brød selvom de ikke var direkte indvolveret i serien  

Men hvad skete der med de andre, er nogle af dem/Jer herinde?? Hvorfor eksisterer virksomhederne ikke mere, hvad gik galt osv... der må da være nogle der kender dem i periferien om ikke andet, og måske kunne invitere dem herind til en update?!

Det ville jeg synes kunne være spændende, og få historien om hvorfor, hvad og hvordan... alt det vi ikke så da serien stoppede...

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jul 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:05

Hej Mads!

Det gad jeg også rigtig godt vide... Men er der overhovedet ingen som bare kender lidt til deres historier?

- Skal vi ikke spørge TV2 om de ikke vil lave den berømte 2''er om disse mennesker?

Come on, "livet er fedt" blev da også lavet en 2''er til - men jeg takker da også gerne ja, for et indslag i dags dato f.eks....

// Morten

Projektleder hos webbureauet Siege

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 14:13

Alt om både i Danmark

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 14:32

Jeg syntes at de fleste historie, ryger ind under det alt for velkendte .com-boble begreb

Hosein Askari - manden bag itnisk.dk

Itnisk ApS - Selskabet er opløst efter konkurs.

Morten Lund - manden bag prey4.com

Prey4 A/S - Selskabet er tvangsopløst.

Lena Nyhus - kvinden bag ecocentrica.com

Ecocentrica ApS - Selskabet er tvangsopløst.

Jim Groser - manden bag Ask-Alex

Ask-Alex A/S - Selskabet er opløst efter konkurs. - Ejet delvis af TDC

Ask-alex - Gode Råd For Alle ApS - Selskabet er i normal drift.

Hjemmesiden er stadig i drift, er efter min mening et godt projekt.

Johannes Lauesen - manden bag airlan.dk

Airlan ApS - Selskabet er tvangsopløst.

Malene Brandt - kvinden bag whycare.dk

Whycare ApS - Selskabet er tvangsopløst.

1 ud af 6....en skidt statistik, desværre.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 21:44
Hej Morten og D-Fens (Og alle Jer der har læst indlægget)

Jeg synes i hvert fald, når vi lever i en verden med tv-programmer om hvordan man sælger sin bolig, hvordan man indretter sin bolig, hvordan man lærer at lave mad og ikke mindst opfostrer nye "supertalenter", så ville det sq ikke være for meget at forlange en seriøs dokumentarserie engang imellem!

Specielt ikke når det handler om noget så fedt som iværksætteri og danmarks fremtid..., men det eneste jeg efterhånden kan holde ud at se på i den møg-kasse er Søren Ryges programmer Dét er der jo mening i...

Men, anyhow... tror ikke der er seertal og dermed penge i en 2''er af dot-dk - men der sker jo intet ved at vi kontakter programchefen for TV2 og hører ad... det er jeg i hvert fald i færd med at brygge på

Holder Jer orienteret...

Tilmeldt 8. Aug 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:02
Hejsa.

Jeg laver en gang imellem en google på mit navn for at se hvad der dukker op... og så lige jeres lille tråd herinde.

Jeg er den ene af de uheldige helte :-) (Johannes Lauesen / AirLAN)

Jeg er stadig selvstændig, men under navnet ProWlan nu. Airlan/q-networks som var to selskaber under samme ledelse og økonomisk afhængige af hinanden gik ned december 2001, det ene firma blev genetableret af et par af de "gamle" ejere, jeg valgte at hoppe videre og prøve noget nyt. Vi tabte alle en pæn sjat på det eventyr, men jeg tror ikke man kan købe et bedre kursus i virksomhedsdrift end de oplevelser vi nåede at få :-).

Ang. Morten Lund, så kom vi til at snakke lidt sammen under optagelserne af udsendelsen og har siden snakket jævnligt og laver også forretning med hinanden endnu.

Morten''s nuværende "primære" firma, ja Morten har jo helst gang i en håndfuld firmaer ad gangen, er www.bullguard.com som må siges at have en del success, flere millioner brugere p.t.

Hvis i vil vide mere om hvad han går og laver kan jeg da lige høre ham næste gang jeg snakker med ham.

De andre fra udsendelsen har jeg ikke snakket med hverken under eller efter optagelserne.

Håber det var noget i kunne bruge.

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 18:10
Hej Johannes

Hvor er det fedt at høre fra dig..., jeg sad cleanet til skærmen da serien kørte over det fantastiske tv-medie for år tilbage selvfølgelig med en kæmpe iværksætter i maven!

Dén serie var endnu en brik i det puslespil der fik mig til at tro, turde og gnist til at ville prøve idéer af... det var fantastisk...

Jeg er super-glad for at høre du slap godt videre, og ikke sidder tilbage med kæmpe-brændte naller og en lidt mavesur fornemmelse, men stadig er aktiv virksomhedsejer... lækkert!!

Har I aldrig selv hørt noget fra TV2 om en eventuel 2''er???

Håber du kan få lokket Morten Lund herind også, og måske flere fra serien der opdager det og kommer forbi...
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:24
  Har I set at TV2 nu kommer med en "2''er" til deres tidligere doks "De Dyre Drenge"?

Den nye serie kommer til at hedde "Min vej til succes" og de snakker med forskellige succesfulde personer omkring hele karriere. Bl.a. fortæller Lars Larsen om starten af "Jysk-Imperiet".

Jeg glæder mig allerede - Det første afsnit skulle komme den 23 august.

/Jesper

Tilmeldt 25. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:52
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Er du helt sikker på at programmet hed 'dot.dk'?

Jeg husker at Morten Lund med hans Prey4 virkelig fik lukket en masse lort ud - noget med, at han gerne bare ville være den bedste i Danmark til noget ... Det var vist noget lunkent hippie-vrøvl og ham fra Freeway/dating.dk forlod da også mødet Smile

Jeg husker tydeligt min kammerat og jeg var rystede - kaldte han virkelig sig selv iværksætter?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:01

Tråden er 5 år gammel.........

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)