I en anden tråd er der talt en del om callcenter, men er der nogen der har erfaringer med dettte?
hvad koster den type service?
lige pt står jeg med en telefon liste på ca 2.200 meget sansynlige kunder, men kan ikke lige finde ud af om jeg skal kaste mig ud i dette arbejde alene eller give opgaven til et callcenter.
jeg mangler simpelthen info omkring denne mulighed og ja jeg har kigget rundt på div websider men syntes ikke der er nok info
Det er sjældent de lægger priserne ud, da disse er afhængige af opgaven, antal sælgere, mm. Nogle kører på fast timeløn, nogle kører på prøvetid og dernæst no cure / no pay... Så den er svær at stille op, som du gør det. Det er ikke til at sige hvad det kan koste. En anden ting er, at telemarketingsfirmaer typisk vil have en længerevarende opgave end 2.200 emner...
Hvad er produktet? Hvad koster produktet? Hvad er der at hente for samarbejdspartneren?
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Det er sjældent de lægger priserne ud, da disse er afhængige af opgaven, antal sælgere, mm. Nogle kører på fast timeløn, nogle kører på prøvetid og dernæst no cure / no pay... Så den er svær at stille op, som du gør det. Det er ikke til at sige hvad det kan koste. En anden ting er, at telemarketingsfirmaer typisk vil have en længerevarende opgave end 2.200 emner...
Hvad er produktet? Hvad koster produktet? Hvad er der at hente for samarbejdspartneren?
Hmm det blev jeg kun lidt kloger af og er styrket i mine tanker om klar det selv, men hvad det kan jeg jo ozz gøre, men ved også det er noget der kommer til at tage meget tid, for set med mine øjne så er 2.200 emner godt nok mange, når der er tale om salg af erotiske annoncer med priser der starter på bare 50 øre. Afkast til en partner (se min amino profil) vil ligge på 18 % af omsætningen, inden der betales for dit og dat.
Afhængig af produkt ringer hver telemarketingsmedarbejder til mindst 50 emner hver dag... Hvis der kun er 1 medarbejder er det arbejde til omkring 2 måneder...
Vil råde dig til selv at ringe hvis der ikke er flere medarbejdere. Mest fordi, du vil have lettere ved at give dig 100% end hvad end telemarketingsmedarbejder vil. Og så er 2200 emner altså MEGET LIDT.
/Marcel Fuursted
Afhængig af produkt ringer hver telemarketingsmedarbejder til mindst 50 emner hver dag... Hvis der kun er 1 medarbejder er det arbejde til omkring 2 måneder...
Vil råde dig til selv at ringe hvis der ikke er flere medarbejdere. Mest fordi, du vil have lettere ved at give dig 100% end hvad end telemarketingsmedarbejder vil. Og så er 2200 emner altså MEGET LIDT.
Hej Marcel
Fair nok at de 2.200 enmer ses som meget lidt, men for mit "barn" er det selve grundlaget lige pt.
Det skal dog lige nævnes at det er kerne produktet der kan afsættes til de 2.200 emner, om med det rette fokus på resten af div. gerne i den gruppe så kan der komme yderliger 2.000 - 4.000 mulige emner til. Dette kan så igen medføre en udvidelse med et sideløbende koncept (mulighed for 40.000 til 50.000 annoncer pr måned) opbygget over samme ide, dog vil de to ikke slet ikke være forbundet ud over gensidig reklamer, man kæler jo for sit "barn".
Jeg siger heller ikke, at det er forkert, at der er 2200 emner. Har set eksempler på mange virksomheder som har betydeligt færre... Jeg gør dig bare opmærksom på, at det kan være med til at gøre det sværre at finde den "rigtige" samarbejdspartner Og derfor synes jeg du skulle gøre det selv, da prisen stiger i takt med, opgaven bliver indsnævret, hvis du forstår
/Marcel Fuursted
En opgave som kan vare to år med emner til 50 medarbejdere på fuldtid er billigere at køre end en opgave til en mand i to måneder.
Manden der kun skal køre to måneder, har ingen garanti for at han har et job efterfølgende. Kan han nå at komme ordentligt ind i sagerne til, 2 måneder er nok?
/Marcel Fuursted
Ja jeg kan godt se problemstillingen i det. Nej ingen job garanti efterfølgende, men hæ hæ det er der jo for mig hvis han forstår at gøre sit job ordenligt. Om det kan gøres seriøst på 2 måneder, ja det vil jeg mene, dogved jeg også der kommer mellem 20 og 90 nye tlf nr til som mulige kunder dagligt, har en enkelt dag dog set tilgang på 263 nye nr.
Stod det udelukkende til mig at vælge mellem 1 mand i 60dage eller 60 mand i en dag så ville jegvælge 60 mand i en dag, størst mulig effekt på korteste mulige tid
hehe... Det ved jeg godt... Og jeg kan også godt følge idéen i det. Det er bare typisk den mindst produktive desværre. 60 mand på en dag kan nå lige så langt som én mand på én dag kan. Det er ikke altid smartest at springe over hvor gærdet er lavest
/Marcel Fuursted