Hej Amino'er Er der nogen der ved, om man kan sætte SummaSummarum op til at arbejde med råvarer i lagerstyringen? Jeg har entreprise-udgaven af programmet (nyeste version). Jeg vil gerne kunne gøre sådan, at jeg har et varenummer A som virker som råvare, dvs. dem sælger jeg ikke direkte videre, men de indgår istedet i produktionen af vare B. Når jeg så bogfører et salg af vare B, ville jeg gerne have at den reducerer antallet af vare A med 1 i stedet for vare B, da det er vare A, jeg har brug for at holde styr på lagermængden af. Jeg har prøvet at sætte det op sådan, at vare B's stykliste indeholder 1 stk. vare A, men når jeg sælger en vare B, trækker den i beholdningen på vare B i stedet for A. Håber der er nogen, der har lidt erfaring med dette? Kasper |
Prøv at eksperimentere med de forskellige indstiller for styklisten. For når jeg gør det, trækker den både på råvarelageret og på styklistelageret, altså både på A og B. Tjek også, om du har hak i "anvend lagerstyring" på din råvare A.