Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Inspiration" fra andre sider? hvor går grænsen?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg i dag surfet rundt på en del rejsesider som har artikler om diverse rejsemål og andre emner såsom gode tips, regler og andre ting.

 Men en ting som slår mig er, at alle artiklerne egentlig har samme indhold f.eks. "top 10 over bedste strande i verden" hvor de i store træk lister de samme strande, måske med en enkelt undtagelse. Men hvor går grænsen for hvad man må bruge som inspiration? Hvis jeg selv ville starte et rejsesite måtte jeg så gerne lave en lignende artikel, med nogle enkelte andre strande og andre beskrivelser?

 Man journalister skriver artikler om emner mv. som andre også har skrevet om? hvor vide er rammerne for den slags "inspiration" mv?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se noget galt i at finde ideer hos andre sites. Inovation er 99% kopi og 1% nytænkning, det har en jeg ihvertfald fået fortalt.  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Både tekster og samlinger af data er beskyttet af Ophavsretsloven. Det er ikke muligt at give helt faste rammer for hvor meget du må lade dig inspirere. I sidste ende er det op til den part du lader dig "inpirere" fra, om de vil køre en erstatningssag mod dig - og i givet fald om du har lyst (med den risiko der er for at tabe) eller råd til at forsvre dig.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NIL

Du kan lade dig inspirere lige så meget du har lyst til, du må bare ikke KOPIERE.

Opretter du en hovedoverskrift, der f.eks. hedder badestrande, så er der ingen, der kan brokke sig over det.

Men du må selv ud og tage billederne og skrive teksten eller arbejde sammen med nogen, der har ophavsretten til materialet for at lægge indholdet ind på din hjemmeside.

Mvh,

Christian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)