Jeg er interesseret i at høre om der er nogen der har erfaring med Google Analytics, og om det er bedre end så mange andre som man køber? JEg er allerede Google Analytics medlem, men jeg har aldrig prøvet andre statistik analyse programmer og kan derfor ikke sige om googles er bedre end andre.
Kan jeg desuden bruge Google Analytics til at spore nyhedsbreve og besøgende, konverteringer osv fra disse? istedet for at skal ud og investere i et andet program til dette.
Syntes Google Analytics virker ret omfattende, så det tager nok lidt tid inden jeg er 100% inde i det. Findes der nogle steder på nettet hvor man kan få mere viden om det, eller er det kun googles egne support funktioner til programmet der kan bruges?
Jeg brugte Google Analytics lige da det kom frem. Nogen tid efter, kunne jeg ikke logge på. Jeg kontaktede Google, og efter en 4-5 e-mails hvor de først ikke rigtigt forstod problematikken, og senere påstod at problemet var løst, opgav jeg simpelthen. Google Analytics indeholder ikke features, som man ikke kan få hos de fleste andre stats-firmaer. Google Analytics er gratis - men hvorfor mon? Hvis Google kan se hvilke besøgende du modtager, og hvordan - hvad er det så ikke værd for dem, set i henhold til Google AdWords.
Jeg har sidenhen prøvet IndexTools (www.indextools.com) (efter Mikkel deMib anbefalede dem her på Amino, af bl.a. nogle af de samme årsager som jeg) og det har været en kanon god oplevelse. Dem kan jeg anbefale. Hvis du har en webshop, er det uundværligt med et godt statistik-system...
Hvis du kun skal kunne se hvem dine besøgende er, ud fra IP/Host adresse, og se hvordan de har fundet din side (referer), samt se hvilke browsere besøgende anvender m.m., så kan du nøjes med "programmer" som Extreme Tracking. Det kan vise dig disse ting, men er ikke et avanceret analyse værktøj, og har langt fra de samme features som Google Analytics.
Programmet skal som minimum kunne det samme som Google Analytics/Urchin da jeg er meget interesseret i at se avanceret statistik som konverteringskanaler osv. derfor måske et program som webtrends. Jeg har set nogle af de ting det kan, og det virker utroligt godt men jeg kan ikke se hvad det koster. Mon ikke det er rimeligt dyrt når ikke der står en pris.
Hvis man kan abstrahere fra den faktor, at Google ved hjælp af Analytics har mere indblik i din hjemmeside (og herved muligvis også din virksomhed) end du selv har, kan jeg stærkt anbefale Google Analytics.
Særligt hvis du benytter Google AdSense eller Google AdWords kommer fordelene ved Analytics på bordet, da man kan analysere på prisen for betalte referencer, hvilket ingen andre statistikprogrammer naturligvis har adgang til.
JA for google analytics er jo faktisk et rigtigt godt program, hvis ikke man tager de ulemper som at google har indsigt i det man laver, selvom jeg ikke ved hvad de lige bruger mine data til ud over statistikkjer de besøgendes færden osv, så i princippet burde jeg være ligeglad. Men jeg har læst at i og med at jeg er nødt til at indsætte en kode på hver side, så bliver siden så meget langsommere, mener faktisk at det er Mikkel deMib der har skrevet det et sted.
Men hvis man leder efter andre programmer der kan det samme, så snakker vi mange tusinde kroner, så det kan være at det opvejer det at siden er lidt langsommere og at Google bruger mine data til at lave nogle statistikker.
Men har i ikke andre programmer som kunne være gode at bruge, og som ikke koster en halv årsløn!
Du kan på ingen måde komme udover, at du skal inkludere noget på dine sider. Hvis du køber et program kan du muligvis nøjes med at inkludere noget server-side, hvilket vil gøre det hurtigere.
Jeg har endnu ikke lagt mærke til, at farten på siden er faldet, efter jeg er begyndt at bruge Google Analytics.
Dar nu også det jeg mente, altså at man satte koder ind som ikke kørte server-side, men indextools kører vel heller ikke server-side?
Ville bare være træt af at komme over 500.000 sidevisninger om måneden, og dermed ville blive nødt til at betale over 5500 kr om måneden for statistikker, det syntes jeg lyder vildt når Google Analytics kan gøre det gratis, og det kan da ikke undgåes at de bliver nødt til at sænke den pris efter Google Analytics er kommet til, og dog, der er jo nok en del store virksomheder som gerne kører indextools, for at blive fri for Google Analytics. Men som jeg forstår, så er indextools, faktisk også ret godt integreret med både Google og Yahoo, med hensyn til PPC markedsføring og bid managment på kampagner hos disse.