Jeg mener dog, at hvis man som virksomhed, og specielt e-business virksomhed har en ½ million sidevisninger, så har man også råd til at bruge 5500 kr på statistik om måneden.
Indextools er jo ikke integreret med Google, på den måde at Google kan se dine ROI (Return of Investment) data, eller lignende på deres AdWords kampagner. Indextools'' Bid Management hjælper dig med at få optimalt ROI ud af Google AdWords, ud fra eksisterende ROI-data, som Indextools udregner. (så vidt jeg har forstået konceptet.) Og det er da kanon fedt, og spændende... |
Hvis jeg har et site med forskellige fora og et par tusinde besøgende om dagen, så kommer jeg altså lynhurtigt over 500.000 sidevisninger om måneden, uden at jeg tjener noget som helst på det, derfor syntes jeg at 5500 kr, ville være vildt at betale.
Men det er selvfølgeligt også fordi jeg ikke har de samme krav til konvertering af brugerne til købere, eller abonenter på nyhedsbreve, så måske hvis jeg tjent noget på det, så kunne det være noget ved, ellers ikke. Men i så fald ville jeg jo heller ikke skulle bruge det konverterings tunnel delen til noget, men alligevel holde øje med de forskellige statistikker, så jeg kan lægge min markedsføring efter det.
Jeg er godt klar over at indextool ikke er integreret på den måde at google kan se mine statistikker, men at de istedet kører igennem et API interface eller lign, hvor jeg kan lave den automatiske bidding, som jo ville være vildt tids besparende og penge besparende.
Men alligevel syntes jeg det er utroligt at der ikke findes flere konkurrenter på dette område så jeg havde nogen at vælge imellem, til en lavere pris.
Mvh
Kim Sand Sørensen