Hej alle Aminoer Jeg har gennem længere tid gået og tumlet med en idé omkring en internetside med gratis downloads af musik. Ikke på en ulovlig måde. Og ikke bare en kopi af eks. iTunes. Men jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg kommer fra idé til virkelighed. 1. Hjemmeside - Hvad koster det at få lavet sådan en? 2. Budgetlægning - indtægter skal komme fra bannerreklamer, men jeg ved ikke, hvad indtægsstørrelsen ligger på. 3. Serverplads - hvor meget skal jeg bruge? 4. Er det pladeselskaberne eller musikerne, der skal snakkes med om tilladelser? 5. Hvordan finder jeg frem til mulige investorer? Håber nogen af jer kan guide mig lidt på vej i denne jungle. Hilsen Dorthe |
Hej Dorthe
Nu er jeg selv indenfor management branchen og er også selv musiker, derfor vil jeg lige sige et par ting.. Det er pladeselskaberne du skal have fat i, evt. kunne det måske også være en idé at snakke med bands der ikke har et pladeselskab om at de kan ligge deres ting ud på din side, så de får reklame på den måde. MEN pladebranchen er jo i forvejen MEGET klemt, derfor kan jeg ikke se hvorfor de skulle have nogen interesse i at ligge deres musik ud på din side, så forbrugerene kunne få det gratis og lovligt på samme tid. Så går de jo glip af alle pengene.. Måske kunne de overtales til at ligge promo's ud fra deres nye/ukendte kunstnere, men det virker også usansyeligt...
En anden mulighed er at de sælger en form for licens aftale til dig, der gør at du skal betale Xkr hver gang der er en der downloader fra din side. Til gengæld kan jeg se en fed idé i at ukendte bands. Hvis du markedsfører din side godt og effektivt, vil de jo også blive markedsført godt (på en måde) Så kunne man lave sådan noget med ugens udgivelse, nye udgivelser, nyheder som kunstnerne selv skriver (om dem selv i 3. person). Det kunne godt blive godt...
Jeg ønsker dig held og lykke med projektet, stil bare spørgsmål, det er det vi er her for :)