Hej, Jeg har et spørgsmål som sikkert vil forekomme lidt spøjst, men jeg håber nogen gider at svare alligevel :) Sagen er at jeg overvejer at flytte ud i de nybyggede boliger i Sluseholmen, og et problem derude er at der er rimelig langt til indkøb (min kæreste og jeg er cyklister, så intet stor-indkøb i bil :). Da jeg var derude fik jeg øje på METRO ( www.metro.dk ) som ligger lige ved siden af. At købe ind i METRO kræver som bekendt et CVR nummer. Det gav mig den lidt spøjse ide at man måske kunne oprette et enmands firma med en årlig omsætning på 0 kr og få et CVR nummer, og ved hjælp af det få et METRO-kort. Umiddelbart virker det ret ligetil udfra webreg.dk. Jeg har dog lidt svært ved at finde ud af om det kan gå hen og blive et administrativt mareridt. Såvidt jeg kan forstå vil det at få et CVR nummer blive ensbetydende med at blive momsregistreret for mit vedkommende. Det jeg ikke kan finde ud af er præcist hvad dette indebærer af administration, eftersom at alle indkøb vil være private så der vil aldrig være tale om at jeg har ret til at få moms refunderet. Vil METRO feks. afregne uden moms således at jeg selv skal sørge for at betale moms ved siden af eller vil der være andre komplikationer? Bortset fra evt. moms problemer burde det vel ellers være smertefrit mht. regnskab, eftersom der ikke er nogen omsætning eller udgifter? Tak til dem der gad læse dette, jeg håber nogen gider at forklare hvordan det fungerer :) |
Her er også lækkert.
Der er ingen problemer med administrationen. Du køber bare ind. Det du skal ha på firmaregningen, har du selv pligt at til at holde styr på. Metro har intet med det at gøre.
Eller også er jeg VIRKELIGT PÅ RØVEN hvis andet er tilfældet. ha ha ha ha.