Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min service for "god" ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Jeg synes det er for meget, at tage penge for at vente. Det er en service du levere. Du kan jo lave andre ting imens du venter? Man må jo hvae forståelse for at de også driver en foretning.

Jeg mener at hvis de overskrider en tidsfrist med over en uge taler man bare med dem. Herefter sker det ikke igen. Det er i hvertfald min erfaring.

Du har totalt misforstået sagen.

JEG TAGER IKKE PENGE FOR AT VENTE

Problemet er at jeg har haft flere kunder som ville have noget rettet efter at siden var færdiggjort og afsluttet - endda 2 måneder efter og det er så her at jeg ikke mener det er rimeligt at jeg skal genoptage mit arbejde for at redigere siden endnu engang.
Og som sagt har jeg ændret på min aftale nu så de har gavn af at lave en tidsplan - det er nemlig det jeg  vil opnå.

Så nu bestemmer kunden selv om de vil lave en tidsplan der binder mig til en bestemt slutdato - hvorimod de leverer materiale til tiden.

Eller vælge at levere på ubestemt tid hvorefter jeg selv bestemmer deadline for færdiggørelse.

Jeg håber det har bragt klarhed over sagen og der ikke er nogle sure miner - eller aminer kunne man sige. Hygge og tak for hjælp. 

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:14

Jeg ved ikke om du har læst hvad DU selv har skrevet.....

* "Samtidig vil jeg gerne have lidt for den ekstra tid jeg anvender"  Surprise

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 22:27

Ja nemlig den ekstra tid jeg anvender efter at sagen er afsluttet og siden er overtaget af kunden.

Du må helre læse alle indlæg igen inden du fyrer dine spydigheder af.
Jeg er som sagt ikke ude på at snyde nogle men opnå en rimelig aftale så jeg kan planlægge mit arbejde bedre og færdiggøre i overskuelig tidshorisont. 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 22:28

Remydk:

Jeg ved ikke om du har læst hvad DU selv har skrevet.....

* "Samtidig vil jeg gerne have lidt for den ekstra tid jeg anvender" 

Ja nemlig den ekstra tid jeg anvender efter at sagen er afsluttet og siden er overtaget af kunden.

Du må helre læse alle indlæg igen inden du fyrer dine spydigheder af.
Jeg er som sagt ikke ude på at snyde nogle men opnå en rimelig aftale så jeg kan planlægge mit arbejde bedre og færdiggøre i overskuelig tidshorisont. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 00:25

tak, jeg er glad for du kunne bruge hjælpen. Det var bare ikke sådan jeg forstod din besked.

Som du selv siger, handler det om at være konkret. Hvis det hjælp til formuleringen, så tror jeg hjælpen ville komme, hvis du skrev det! Wink

Det lyder som en god ordning, du er kommet til. Hvor kunden selv må tage ansvar. De skal jo levere før du kan, så de skal jo være med på aftalen. Hvis de er det, er det kun fedt for dem, de har en fast dato.

Der er en sidste ting, som jeg vil sige. Du bør skille design og indhold. For at følge den måde, som du skriver, du vil opbygge dit system på.

Design: Så ville jeg i den med fast dato, indlægge en periode, hvor de skal tjekke siden og melde hvis der er design ting der skal rettes. Det vil sige fx 2 uger efter du har afleveret siden, har de mulighed for at få rettet designet. Der efter må de betale, den samme periode, kan du give efter du har afleveret den "ubestemte løsning". Hårdknuden består i at vi afleverer noget, der bygger på mening. En bil er som den er, det er en "custom made" hjemmeside ikke, derfor må vi sætte en grænse for tilretning. Den kunne fx være 2 uger efter du har leveret en færdig side.

Indhold: Jeg ved ikke om du også sætter indhold ind på deres hjemmesider. Men dette ville jeg køre i et særskilt budget, hvor det er noget de særskilt skal betale for. Hvor du kan bruge samme tidsordning, som på design siden. Her ville jeg bruge samme ordning, bare særskilt. Der kan være kunder, der gerne selv vil sætte indhold på siden, andre der kun vil have lidt support, og til sidst nogen der vil have alt lavet. Giv kunderne en valg mulighed, hvor de kan vælge. Det kunne være de skal levere alt indhold pr. en bestemt dag, så vil du implementerer det, efterfølgende kan du så takserer en support takst.

Selvfølgelig vil der altid, være ting man ikke takserer for. Det er der altid, der må man "stikke fingeren i jorden", og mærke hvad man føler for. Men at reglen er at det koster. Som har Thorborg skriver, der er ingen der forventer noget gratis. Hvis de gør, så er de ikke vær at have som kunder.Stick out tongue Det vigtigste er bare, lav skr. aftaler, så er sikre på hinanden. På denne måde mener jeg, kunderne vil få den bedste oplevelse, og de kan sammensætte den løsning, der passer dem bedst.

God weekend eller ferie, nu hvor det gode vejr er kommet...

Hygge

Kris

Dbh Kristoffer

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)