tak, jeg er glad for du kunne bruge hjælpen. Det var bare ikke sådan jeg forstod din besked.
Som du selv siger, handler det om at være konkret. Hvis det hjælp til formuleringen, så tror jeg hjælpen ville komme, hvis du skrev det! 
Det lyder som en god ordning, du er kommet til. Hvor kunden selv må tage ansvar. De skal jo levere før du kan, så de skal jo være med på aftalen. Hvis de er det, er det kun fedt for dem, de har en fast dato.
Der er en sidste ting, som jeg vil sige. Du bør skille design og indhold. For at følge den måde, som du skriver, du vil opbygge dit system på.
Design: Så ville jeg i den med fast dato, indlægge en periode, hvor de skal tjekke siden og melde hvis der er design ting der skal rettes. Det vil sige fx 2 uger efter du har afleveret siden, har de mulighed for at få rettet designet. Der efter må de betale, den samme periode, kan du give efter du har afleveret den "ubestemte løsning". Hårdknuden består i at vi afleverer noget, der bygger på mening. En bil er som den er, det er en "custom made" hjemmeside ikke, derfor må vi sætte en grænse for tilretning. Den kunne fx være 2 uger efter du har leveret en færdig side.
Indhold: Jeg ved ikke om du også sætter indhold ind på deres hjemmesider. Men dette ville jeg køre i et særskilt budget, hvor det er noget de særskilt skal betale for. Hvor du kan bruge samme tidsordning, som på design siden. Her ville jeg bruge samme ordning, bare særskilt. Der kan være kunder, der gerne selv vil sætte indhold på siden, andre der kun vil have lidt support, og til sidst nogen der vil have alt lavet. Giv kunderne en valg mulighed, hvor de kan vælge. Det kunne være de skal levere alt indhold pr. en bestemt dag, så vil du implementerer det, efterfølgende kan du så takserer en support takst.
Selvfølgelig vil der altid, være ting man ikke takserer for. Det er der altid, der må man "stikke fingeren i jorden", og mærke hvad man føler for. Men at reglen er at det koster. Som har Thorborg skriver, der er ingen der forventer noget gratis. Hvis de gør, så er de ikke vær at have som kunder.
Det vigtigste er bare, lav skr. aftaler, så er sikre på hinanden. På denne måde mener jeg, kunderne vil få den bedste oplevelse, og de kan sammensætte den løsning, der passer dem bedst.
God weekend eller ferie, nu hvor det gode vejr er kommet...
Hygge
Kris