Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min service for "god" ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere!

Jeg har mit it firma og laver bl.a CMS hjemmesider for kunder - alt kan ses på http://www.serverservice.dk

Mit problem er at jeg gerne vil sætte en rimelig tidsgrænse for udvikling af hjemmesider mht. rettelser fra kunden.
Jeg oplever gentagne gange at kunder ikke leverer deres eget materiale til tiden i form af tekst og billeder , hvilket er med til at forsinke færdiggørelsen af websiderne. 

Min erfaring er at der går oftest 3 måneder inden en hjemmeside er helt afsluttet og kunden har fået rettelser samt at få svar på spørgsmål om cms systemet. Det er alene pga forsinkelse fra kunden mht. korrespondance og levering af materiale.

Dillemma

Jeg er lidt i dilemma fordi jeg gerne vil lave et godt resultat og at begge parter er tilfredse er for mig en god tryghed for et varigt samarbejde i fremtiden.
Samtidig vil jeg gerne have lidt for den ekstra tid jeg anvender , men jeg ved ikke hvordan jeg skal lave mine salgs og leveringsbetingelser så det er rimeligt for begge parter - og der er garanti for at materiale leveres til tiden ? 

Og jeg mener selv at 3 måneder er alt for meget fra start til slut. Mit arbejde er færdigt på ca. en uge
Hvad kan jeg gøre eller hvad bør jeg skrive i min aftale ? 

På forhånd tak for et godt forum 

MVH Dennis Hansen 

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 09:22

Hej Dennis.

1. Lav en skriftlig aftale hvor det tydeligt fremgår hvem der skal levere hvad og hvornår.

2. Lav en "afleveringsforretning" til aftalt tid (i den skriftlige aftale) hvor du sammen med kunden gennemgår resultatet, og får godkendt at det aftalte er leveret og sagen afsluttet.

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 09:49

Jo det har jeg også forsøgt i mine salgs og leveringsbetingelser. 

"Kunden har ret til min. 1 uges test af hjemmesiden...

"Efter endt testperiode er produktet accepteret. Efterfølgende arbejde vil herefter blive faktureret pr. time eller efter afgivet tilbud."

Problemet er at jeg ikke kan få gjort mit arbejde færdigt fordi kunden ikke leverer fotos til tiden - hvad gør jeg her
Jeg er ofte nødt til at anvende fotos fra kunden som videresendes til grafiker for udarbejdelse af materiale. 

Jeg vil gerne give kunden en rimelig tidsfrist til fotos , men problemet er at de enten skal tages om eller leveres for sent og så kan jeg ikke komme vidre og jeg vil helst ikke levere noget halvfærdigt - hvad så ?

Tak for input so far... 

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 12:15

Tag en snak, med hver enkel kunde om leveringstidpunkter. Så både du og kunden kan nå at blive færdige. Det er jo i jeres begges interresse at blive færdige hurtigt, så siden kan komme til at fungere. Så hvis tingene ikke er leveret, så kan du lave det der er leveret, og lave resten for en gældende time pris. Dette mener jeg både vil være rimeligt overfor kunden og dig selv.

Jeg kører selv med den ordning, jeg begynder ikke på implementeringen af et design, før det ligger fuldstændigt plads. Det samme indsættelse af indhold. De skal have alt klart, det vil sige jeg sætter dem i vente position. Jo, før de kommer med det, jo hurtigere får de det lavet. Hvis der så er kommet noget ind foran, så er der jo ikke noget at gøre ved det.

Håber du kan bruge inputtet...

Hygge

Kristoffer

Dbh Kristoffer

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 12:51

Jo , men jeg vil gerne have nogle faste tidsgrænser for levering af materialer , underskrift af aftale m.m og endelig afslutning.

Men jeg kan godt forsøge at være mere striks med tidspunkter - det har bare ikke holdt ved nogle af mine kunder, så det ville være fint med en bindende aftale i mine salgs og leveringsbetingelser. Evt kunne man sige at startskud er når kunden har leveret materialer , problemet er så hvor lang tid er rimeligt at vente på at kunden tager sig sammen til at få det gjort ordentligt.?

1. Nogle enkelte gange er fotos helt udeblevet og her har jeg selv fundet/lavet matariale.
2. Andre gange har jeg måtte kassere tilsendt fotos fordi det simpelthen var for ringe.

Det er sådan set ok at vente 1-3 uger på materiale , men det har ikke kunne holde tidsmæssigt endnu. ...nogle ideeer ?

tak indtil vidre - jeg kunne godt bruge lidt mere konkret altså en fast aftale - eller risikerer jeg at køre kunden træt og miste dem ?

Mvh Dennis 

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 13:02

serverservice:
Evt kunne man sige at startskud er når kunden har leveret materialer , problemet er så hvor lang tid er rimeligt at vente på at kunden tager sig sammen til at få det gjort ordentligt.?

Hvis du kan lave andet i mens, du venter på dem, så er det vel ikke et problem at vente?

serverservice:

Det er sådan set ok at vente 1-3 uger på materiale , men det har ikke kunne holde tidsmæssigt endnu. ...nogle ideeer ?

Hvis du kan lave andet, hvor skal det så gå hurtigt, som sagt du kan ikke levere hurtigere end de giver dig matrialet. Hvis aftalen er de skal komme med matrialet, så skal du ikke lave det, og de kan først få et færdigt produkt, når de har leveret.

serverservice:
jeg kunne godt bruge lidt mere konkret altså en fast aftale - eller risikerer jeg at køre kunden træt og miste dem ?

Lav en aftale med dem, når i har snakket projektet igennem, om hvornår de skal levere. Hvis de ikke kan sætte rammer, så må du sige du ikke kan garaterer du har tid, når de kommer med det. For du kan ikke holde andre opgaver ude på ubestemt tid, pga. en kunde ikke kan få lavet sit matriale færdigt.

Hygge

Kris

Dbh Kristoffer

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 20:20

krisjakobsen:

Lav en aftale med dem, når i har snakket projektet igennem, om hvornår de skal levere. Hvis de ikke kan sætte rammer, så må du sige du ikke kan garaterer du har tid, når de kommer med det. For du kan ikke holde andre opgaver ude på ubestemt tid, pga. en kunde ikke kan få lavet sit matriale færdigt.

Det er så her jeg mangler en konkret aftale hvis de ikke kan sætte rammer.
Jeg ved godt det lyder nemt at man bare kan snakke om det , men det er bare min erfaring at det ikke dur til noget.

Nå , men jeg håber andre har en mere konkret løsning på problemet ?

Ellers må jeg finde på noget - jeg har nemlig lige videresendt en mail til en kunde om problemet og hvad jeg kan gøre bedre - så kan de selv vælge en fair aftale.

MVh Dennis 

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 20:42

Undskyld, jeg ville bare hjælpe. Jeg er ikke sikker på, hvad det er du mangler, eller hvad problemet er. Vil du prøve at uddybe det? Så kan det også være der kommer andre med input?

Det jeg mente er, du skal snakke med kunden om, hvornår de skal leverer. Der efter skal du lave en skr. aftale på det, At sætte en fast vil ikke passe til alle, da kunder kommer på forskellige tidspunkter i projektet. Så min erfaring er snak tidsperspektiverne ned, og så lav en skr. aftale der passer både dig og kunderne. Hvor de skriver hvornår de skal levere. Så har du en konkret aftale.

Håber det var svar, på det du søgte...

Ellers er jeg da ked af, jeg spildte din dyrebare tid. Det må du meget undskylde, skal ikke ske igen. Kan godt forstå du er bange for at miste kunder, hvis det er sådan du svare folk...

Hygge

Kris

Dbh Kristoffer

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det er for meget, at tage penge for at vente. Det er en service du levere. Du kan jo lave andre ting imens du venter? Man må jo hvae forståelse for at de også driver en foretning.

Jeg mener at hvis de overskrider en tidsfrist med over en uge taler man bare med dem. Herefter sker det ikke igen. Det er i hvertfald min erfaring.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 21:58

Hej Kris - ja det var ikke meningen du skulle tage det som en kritik af din hjælp.

Din hjælp er såmænd god og jeg har nu udarbejdet en tidsplan for udvikling af siderne som kunden kan skrive under på.
Kan de ikke acceptere en total tidsplan mister de muligheden for  at bestemme en slutdato for levering så det er skam inspireret af hvad du skrev før.

Det er bare temmelig besværligt at formulere rigtigt i salgs og leveringsbetingelser og jeg er ikke så skrap til det aftale-sprog. Der skulle jo helst ikke være nogle misforståelser når man laver en bindende aftale.

Men jeg tror at jeg har fundet en gulerod med din hjælp så de i fremtiden kan se fordel ved at lave en total tidsplan  for færdiggørelse af siderne -

tak for hjælpen  

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)