Jeg har de sidste 2 måneder arbejdet på min afsluttende opgave som Multimediedesigner (skal afl. midt i maj) og vi er kommet godt igang med idéen og min makker og jeg har faktisk fået tænkt et rigtig lovende projekt sammen. (Vi fandt et projekt vi kan bygge videre på, efter eksamen og som også kan udføres og realiseres fuldt ud) Produktet er en online kalender men kræver dog at udbredelse af det trådløs internet verden rundt, som vi også forudser vil ske de næste par år, da man skal ku ha kalenderen ved hånden overalt og ku tilføje i den via fremtidens mobile browser.
Produktets succes havde vi forudset måske ville tage et par år før, det ville være udbredt og aktuelt specilet på baggrund af den trådløse adgang ligger ude i fremtiden og som Skype og så mange andre nye tiltag på nettet, skal folk lige gi det tid og se nye værktøjer an .
Nu kigger jeg så nyheder igennem og lander på newz.dk som jeg læser og kan se GOOGLE netop har lanceret det produkt vi har arb på. Det minder ikke bare om vores koncept...- Det er vores koncept!!!! - http://www.google.com/calendar/render
Online kalender til hele verdenen, SMS reminder, gruppe orienteret og jeg kan bare kigge i vores noter og funktioner og se det fungere På Google calendar
Min første tanke var, det kan ikke passe vore idé, på så få sek. falder fuldstændig til jorden, men JO! det er super nedern at se sine tanker være så spilt og de fede idéer man har arb. på blive så ligemeget nu.
![]() Det værste er at skulle fortsætte med opgaven (da den jo skal afl. og fremlægges) - men helt uden lysten mere nu, det er lavet....og Google kan vi ik konkurrere med
Her ser i så tidlige design overvejelser ang brugergrænsefladen http://mixmeister.dk/kalender/design.gif
Jeg måtte lige af med det... ![]() |
ÆV ÆV ÆV!...typisk - Falder fuldstændig til jorden
Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.
WOW Den Google calendar skal jeg ud at have! Jeg er faktisk villing til at ofre et par tusind for at få den! Hvorfor var der ikke nogen der tænkte på at udvikle det? De kunne jo have tjent KASSEN på det!!!!
Sorry couldn''t resist
Jeg har været udsat for den oplevelse et par gange, og det er noget rigtig øv! Du får lige nogle positivt tanker og et kram herfra |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Men det har jo ikke rigtig noget med jeres tråd at gøre som sådan. Mit råd er at du skal sparke til en dør, gerne så der går hul i den og så komme videre.. Dbh Martin |
> Mit råd er at du skal sparke til en dør, gerne så der går hul i den og så komme videre.. Hold dig væk fra branddøre, det gør skide ondt :) |
Fordi Google også gør det betyder jo ikke at så er ideen død og borte for jeres vedkommende. Ideen er jo stadig god. Og skulle i ikke få 100% af verdens markedsandelen, så kan mindre vel også gøre det. Når i alligevel skulle lancere jeres ide vil der jo straks være andre, der også gik efter ideen. Så bare klem på. Der findes også anti-googler, der hellere vil have andre producenter. Og der er også plads til udvikling af specifikke faciliteter, der gøres jeres produkt mere egnet for nogen end for andre.
Så pøj pøj med jeres ide !!!
Hilsen Jakob |
|
Ejer, Contimist. Konverteringsoptimering og webanalyse.
|
Ejer, Contimist. Konverteringsoptimering og webanalyse.