Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søger lån eller hjælpe til lån

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle

jeg er nystartet og kan ikke låne i banken og har prøvet et par forbrugslån og fik afslag,   jeg står ikke i rki eller noget, men kan ikke dokumentere nogen indtægt da jeg lige er startet.  og har ikke noget job ved siden af.    har ikke tjent ret meget sidste år ,så mine indkomst papire  ser ret årlige ud hva det angår.-    jeg har et autoværksted som laver mindre rep.  og bilpleje og styling.   lejemålet er på 150kvm med alt udstyr pånær et par småting som jeg nu vil prøve at låne til.       drejer sig om et kæmpe firmaskilt og noget reklame og en anden bil   alt i alt 80,000kr  max.     der er en større kundekreds jeg mangler for at det hele er perfekt.     så kan jeg ha en bedre indtjening end nu,   for bruger for meget tid på at "fiske" kunder.  og det duer ikke sådan.            hvorfor jeg ikke kan låne i banken er fordi jeg kun har været kunde i 5-6år og ikke rigtigt har brugt banken til noget-  har ikke engang et dankort.    så de vil se en fast indtjening før de vil låne mig noget,     har ikke haft fast indtjening i 6 mdr        men skylder intet væk.  jeg har selv betalt div ting og indskud så jeg skylder ikke en krone væk,  

ja ved godt det ikke er den smarteste situation at stå i , men nu står jeg her altså.  

hvad kan jeg gøre for at få et lån snarest og hvor evt. ?   nogle triks/fif    kan saktens betale store afdrag,     værkstedet koster under  7,000kr pr mdr. incl moms med strøm og forsikring.      så mine udgifter er ret små.   

nogle steder ala fairrates? 

mvh  

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 14:31

Hej. Dén bank man er kunde i siger stort set altid NEJ.

Prøv at høre i andre banker, eller gå ind på www.air4u.dk hvor der er links til forskellige låneudbydere.

Jo flere du søger tilbud hos, des større er chancen for at du får dit lån.

Mvh. Ditbrugtmarked

Tilmeldt 23. Jul 08
Skrevet kl. 14:38

ok mange tak  det vil jeg prøve.    men er stadig meget åben for andre gode råd.- 

Tilmeldt 23. Jul 08
Skrevet kl. 14:43

det er faktisk nogle af dem jeg har prøvet at låne i.    opdagede at mange af dem ender hos handelsfinans og sidst i den danske bank.  og der har jeg fået afslag på 40.000kr  2 gange         D.e.r  vil gerne låne hvis jeg kan vise noget med en indkomst .  regnskab som er revisor-godkendt feks.     

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Apr 07
Indlæg ialt: 198
Fra  5tel ApS Maxtel.dk ApS Skrevet kl. 01:40

Hejsa,

Jeg synes også jeg vil give mit råd med.

En god ting kan ofte være at søge i de mindre banker.
Vi skiftede til Sparekassen Hobro for et halvt år siden fra Danske bank og vi kunne virkelig ikke være mere tilfredse. For vores vedkommende har de ikke kun kigget på tallende, men også set mulighederne i hvad ting kan udvikle sig til.

Men et godt råd...
...hav en plan klar, noget drifbudget og et likviditetsbudget - det hjælper altid en pænt godt på vej.

Har du brug for kontakt info til vores bankmand, så skriv en PM, så skal du prøve en bank som aldrig før.

Matt

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 10:02

Gå i banken, der er garanteret en af dem der vil kaste lidt penge efter dig, hvis du kommer med et fornuftigt budget og det er småpenge.

Og ditbrugtmarked, i alt fairness burde du nok lige skilte med at air4u er din side, så spørgeren kan se der er en grund til dine anbefalinger. Det er jo i bund og grund et dårligt råd.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:19

Hvis du ikke kan få et lån ved ågerrente udlånerne så får du ikke et lån nogle steder.

100% enig med Thomas - air4u er et rigtigt dårligt råd.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 10:25

Hej Thomas1974.

Synes du det er et dårligt råd at oplyse folk om at der er alternativer til banken?

De fleste banker er 2-3 uger om at sige nej. Skulle de endelig sige ja til at låne penge ud til en iværksætter, er det som regel på betingelser som er temmelig dårlige for låntager (pant i huset, sygt høje gebyrer, en rente som ikke er lavere end den man kan få hos "alternative udbydere" m.v.)

De fleste som søger lån i dette forum, har nok allerede været i banken for at få det obligatoriske afslag.

Uanset hvilken situation man er i, skader det jo ikke at indhente forskellige tilbud før man beslutter sig.

P.S.: I min profil står der at jeg ejer air4u.

Ha' en fortsat god dag.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 10:44

Jeg synes det er en dårlig idé at du ensidigt plejer egne interesser, det være sig reklameindtjening eller kommission. Du rådgiver ikke, du prøver at tjene penge.

Der er ingen tvivl om at det billigste lån får manden i banken, og han siger jo netop at han kun har prøvet sin egen bank, så det oplagte råd er jo at sende ham videre til den næste. Selv den dyreste bank vil garanteret være billigere end dine links.

Det er muligt det står i din profil at du ejer air4u, men det kræver altså lidt nærstudier at finde det, og hvis man ikke gør det, kunne man jo tro du kom med et uvildigt råd.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 10:56

Hej igen Thomas1974.

Jeg skriver netop i mit første indlæg i denne debat, at han kan prøve andre banker, eller prøve på air4u.

At jeg henviser til en side som jeg selv ejer er der vel ikke noget mærkeligt i? 90 % af profilerne på Amino har reklamer liggende. Jeg formoder at det er reklamer for dem selv, ikke for "konkurrenter".

At bankerne skulle være billigere er helt forkert. Det er vist længe siden du skullet låne penge i en bank.

Men pyt, du får ret, jeg får fred (forhåbentlig)

Mvh. Ditbrugtmarked, som ejer air4u

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)