Dette er ikke sagt i en hidsig tone, men er en stille og rolig kommentar: Jeg må da sige at jeg synes at det er fint at der trods alt gøres et eller andet overfor e-købmændene end at vi som forbrugere ca. hver 3. måned skal skifte mail-adresse fordi vores mailbokse dagligt overfyldes med e-mailreklame for alt muligt. Der er sat en standard for nogle større bøder og jeg synes egentlig også at det er ok, da det skal have en præventiv effekt. Hvis bøden lyder på eks. 10.000,- og fortjenesten er over 100.000,-, så vil jeg nok heller ikke tøve med at sende noget ud "ved en fejl".
Når man kører som professionel købmand - og også indenfor e-handel - så har man også pligt til at sikre at tingene virker som de skal.
Jeg kan godt se, Martin, at det er lidt paradoksalt, hvis Spamfighter får en bøde for at spamme
Så jeg synes at det er en god tendens, at der arbejdes på at komme spam til livs - desværre er der mange steder i udlandet, hvor ligegyldigheden hersker.
Hilsen Jakob |
Må man sælge informationer?
Dbh Martin |
Det er mit indtryk at de professionelle herhjemme har helt styr på reglerne og deres systemer, så de ikke har problemer. Det er jo også en fordel for web-stederne selv , at kunderne selv bestemmer. Så bliver deres mail ikke bare slettet af modtagerne i et håbløst forsøg på at holde spam for døren. Så jeg mener ikke, at seriøse e-firmaer flytter fra Danmark af den grund.
Problemet er primært mails fra udlandet. Jeg har tidligere forsøgt at styre det med spamfilter, men stoppede på et tidspunkt, hvor det gik op for mig, at jeg brugte uforholdsmæssigt meget tid på det. Og jeg synes ikke at det kan være rigtigt at jeg skal bruge 5-10 minutter dagligt på at registrere mails som spam fordi nogen andre vurderer at jeg ikke kan leve uden deres fremragende tilbud eller nyhedsbreve
Jeg har, med de danske regler, ingen betænkeligheder ved at tilmelde mig på nyhedsbreve eller andet fra danske web-steder, da jeg ved, at jeg kan stoppe det nemt, hvis det tilsendte ikke længere har min interesse.
Jeg må da indrømme, at jeg ikke er tilmeldt dit nyhedsbrev om iværksætteri, så det må jeg vist hellere få gjort.
Hilsen Jakob |
Hej JakobN Ser du lige på dette områder en spamFIGHTER fra Martin unik, for den er opbygget over alle der siger den og den mail er spam, og derfor vil udelukkelsen af disse være hurtig og effektiv, selv om du ikke selv tager aktiv del i dette , men jeg vil dog opfordrer alle spamFIGHTER bruger til at reg. alt spam således vi alle får glæde af den andens arbejde, jo lige det som gør spamFIGHTER stærk.
Det er den måde jeg har forstået spamFIGHTER virker på
![]() |
Venligst
René Buch
Hmmm.... Vil det sige at selv om jeg overholder de gængse love og regler (skrevne og uskrevne) omkring e-mail markedsføring, så risikerer jeg at komme i et spam-filter fordi en person mener at jeg skal det ? |
Både og. Visse ting vil ikke være spam, andet vil være det, men det er op til den enkelte bruger at betegne dine mail som spam eller ej, jeg mener at der er sat retninglinier for hvordan dette skal fordeles, eks har jeg engang tilmeldt mig et nyhedsbrev på DANSK, og jeg kan bare ikke slippe af med det igen, og derfor er dette spam for mig i dag, det var dette ikke dengang jeg ville have det.
men tag en snak med martin omkring dette eller kig på det link i mit forrige indlæg i denne tråd. |
Venligst
René Buch
Hej Eric Det kan du tro, ca. 20 % af alle nyhedsbreve bliver stoppet i spam filtre og det bliver kun værre. SPAMfighter er i forhold til andre filtre meget nænsomt ved nyhedsbreve, men det sker da af og til at vi stopper et nyhedsbrev. Ofte er det helt rimeligt, da udsender gør det svært at afmelde sig eller adresserne er høstet på en interessant måde... Så arbejder man med nyhedsbreve, så kræver det at man har en god "hygiejne" ellers forsvinder guldet hurtigt. Dbh Martin |
Min pointe med mit indlæg var netop, at det er den omvendte verden, at jeg skal bruge tid på at forhindre, at jeg modtager en masse, jeg ikke selv har bedt om.
Jeg kender ikke Spamfighter andet end af omtale her på siden, og jeg vil da tro, at det er en glimrende stykke software og det er prisværdigt at nogen forsøger at gøre noget ved symptomerne på problemet - men jeg støtter mest, at man lovgivningsmæssigt slår hårdt ned på problemet.
Når en virksomhed driver en forretning indenfor lovens grænser, og et sådant stykke software kan give problemer for eksempelvis Eric - specielt når kunderne selv har bedt om at få tilsendt mailen - så er det ikke helt rimeligt. Jeg ved ikke hvad Martin mener med god hygiejne men hvis det handler om, at formulere sine nyhedsbreve, så der ikke er ord eller sætninger, der støder spamfiltrene, er vi igen i den omvendte verden. Så kan Eric sætte sig ned og (håbløst) forsøge at indrette sine nyhedsbreve, så de kommer frem, som kunderne har bedt om.
Jeg vil forsigtigt sammenligne det med at PostDanmark ikke leverer dine pakker eller breve fordi de synes at teksten udenpå indeholdt et ord, der kunne indikere at dette nok ikke er noget, du har godt af at få - og det er det enkelte postbud, der sorterer.
Vi bliver nok ikke enige om det, men no hard feelings af den grund.
Hilsen fra Jakob
|
Det er prisværdigt at du vil stoppe spam ved "roden", men det kan du godt glemme. Vi har en hård lovgivning i Danmark og det betydre at du sikkert aldrig har set et stykke dansk spam og det er jo fint. Men der vil altid være lande der giver lov til den slags, da de kan tjene gode penge på det. Tænkt bare på f.eks. Cayman Island der gemmer folks penge for skattevæsenet... Så det er fint at man prøver at lovgive sig ud af det, men det vil aldrig stoppe problemet. Det eneste der rigtig hjælper er stærke filtre og i al beskedenhed fremstiller vi netop sådan et. Så hvis bare alle brugte spam filtre, ville problemet blive meget mindre, da spammerne så ville tjene færre penge og der ville derfor være meget færre der kunne leve af det og længere er den ikke. Dbh Martin |
lidt info fra en anden kilde : En ud af 20 hjemmesider har skadeligt indhold
9. marts 2006 En ud af 20 hjemmesider forsøger at downloade hemmeligt materiale, udsende spam eller hente personlige oplysninger fra siden. Det viser en ny undersøgelse, der kommer fra MIT-universitetet i Massachusett. Universitetet fortæller, at de har besøgt 95 procent af alle hjemmesider i løbet af 11 måneder, og at de samtidig har downloadet og testet 475.000 stykker software. Undersøgelsen konkluderer, at der er problemer med sikkerheden ved stort set alt software. MIT-universitetet har derfor udviklet et program, der advarer brugeren, så snart en skadelig hjemmeside dukker op. Programmet hedder SiteAdvisor og kan findes i en gratis version på SiteAdvisor.com. Kilde: Comon EDIT:
Ældre surfer på nettet
7. april 2006 27% af borgerne over 70 år har taget internettet til sig og fået en opkobling derhjemme. Endnu bedre ser det ud for gruppen af 60- til 69-årige. Her har 60 % adgang til internettet hjemmefra. I befolkningen som helhed har 75 % internet hjemme. Økonomi synes dog at spille en vigtig rolle for udbredelsen af internettet hos danskerne. For eksempel har omkring 90% af danskere med en årlig husstandsindkomst over 400.000 kr. adgang til internettet i husstanden. Dette er kun tilfældet for omkring halvdelen af dem med en årlig husstandsindkomst under 200.000 kr.
samme kilde.
Med udgangspunkt i 5.300.000 indbygger i DK hvor 75 % har internet adgang, fra hjemmet betyder der er 3.975.000 mulige kunder, for divers danske nyhedsbreve og da kun 184,182 bruger spamfighter, så er det jo for den sags skyld jo en meget lille del, af de mulige kunder der har disse muligheder spamfighter tilbyder
PS: der er 101 mobilabonnenter pr. 100 indbygger i DK ![]() |
Venligst
René Buch