Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man sælge informationer?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu kender Dronningens eller Martin Thorborgs private email, må jeg så sælge den?

Uden deres godkendelse vel og mærke..
 
 
Mvh
IK
 
 
 

Blogger & Tekstforfatter

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville nok sige NEJ!
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/13/2006 7:15:04 PM Forfatter:Idé Kongen

Hvis jeg nu kender Dronningens eller Martin Thorborgs private email, må jeg så sælge den?

Uden deres godkendelse vel og mærke..

Det har jeg bare ingen ide om er tilladt eller ej - men hælder til et klart nej i denne begrundelse.
 
Når du flytter din adresse på folkeregisteret så er der felter med vidergivelse af dine personlige oplysninger, tlf, adresse, alder, køn og meget mere, om hvorvidt disse opl. må bruges af forsker, telefonbogen, og ligende.

Venligst

René Buch

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/13/2006 7:15:04 PM Forfatter:Idé Kongen

Hvis jeg nu kender Dronningens eller Martin Thorborgs private email, må jeg så sælge den?

Uden deres godkendelse vel og mærke..
Mvh
IK

Jeg vil gætte på at det kommer helt an på hvordan du har fået fat i den. Har Dronningen skrevet til dig er der nok ikke noget galt i at videregive hendes adresse, da du jo ikke har forpligtiget dig til at holde den for dig selv. Det er nok noget andet hvis du gør det i firmaregi. Google''de lige.... Prøv at tjekke dette link til datatilsynet: http://www.datatilsynet.dk/publikationer/pjece/persondataloven.htm
 
NB: Flaterende for Martin at han nævnes på linie med vores trone
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
NB: Flaterende for Martin at han nævnes på linie med vores trone

 
Eller er det omvendt
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/13/2006 7:15:04 PM Forfatter:Idé Kongen

Hvis jeg nu kender Dronningens eller Martin Thorborgs private email, må jeg så sælge den?

Uden deres godkendelse vel og mærke..

Det må du absolut ikke.
Faktisk må du ikke engang lave en konkurrence, og ved hjælp af afkrydsningsboks give brugeren muligheden for at acceptere at du sender dem reklamer.
Det er dog en logvivning med "elastik"
Sålænge din målgruppe ikke er børn, eller umådelig aggresiv vil man højest sandsynligt ikke blive dømt
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/14/2006 1:16:31 AM Forfatter: Eric Pedersen
Dato: 4/13/2006 7:15:04 PM Forfatter:Idé Kongen

Hvis jeg nu kender Dronningens eller Martin Thorborgs private email, må jeg så sælge den?

Uden deres godkendelse vel og mærke..

Det må du absolut ikke.
Faktisk må du ikke engang lave en konkurrence, og ved hjælp af afkrydsningsboks give brugeren muligheden for at acceptere at du sender dem reklamer.
Det er dog en logvivning med ''elastik''
Sålænge din målgruppe ikke er børn, eller umådelig aggresiv vil man højest sandsynligt ikke blive dømt

Hej Eric,
 
Har du noget dokumentation på det, for så vil jeg gerne se det?
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Eric,
Har du noget dokumentation på det, for så vil jeg gerne se det?

Når man skal finde sådan noget igen efter mange måneder, så er det nærmest umuligt...... Meeeeen..... jeg fandt dog noget her.
 

Af første krav om, at samtykket skal være frivilligt, følger, at det ikke må være indhentet under

nogen former for tvang eller pres. Det er forholdsvist klart at afgøre, hvornår det er tilfældet i

den ”rene” form. Imidlertid er det svært at afgøre, hvornår forbrugeren indirekte har været udsat

for pres. Er det f.eks. tilfældet, når man for at kunne deltage i et spil eller en konkurrence

afkræves et samtykke til at ville modtage kommercielle e-mails? Utvivlsomt strider det mod

generalklausulen i MFL §1 og særbestemmelsen i MFL §9, men det gør ikke i sig selv samtykket

ugyldigt. Forbrugerombudsmanden, der administrerer MFL, har givet udtryk for, at han ikke

anser et samtykke eller en anmodning, der er afgivet som betingelse for at kunne deltage i en

konkurrence eller lignende, for at være gyldigt i MFL § 6a´s forstand51. Modsat, og vel nok mere

korrekt, anlægger Datatilsynet i deres administration af persondatalovgivningen den synsvinkel,

at samtykket egentlig er afgivet frivilligt for opnå en modydelse – helt på samme måde, som når

man i andre tilfælde erlægger en ydelse (oftest penge) for at opnå et gode52.

Af det andet krav om, at samtykket skal være specifikt følger det, at det skal være konkret, så

forbrugeren klart og tydelig kan se præcis, hvilken behandling der foretages af hvem, og med

henblik på hvilke mål det kan ske53. Det vil sige, at afgiveren af samtykket skal kunne overskue,

hvad samtykket skal bruges til, og hvad rækkevidden/konsekvensen af at afgive samtykket er. Et

eksempel på, hvad samtykkemodtageren skal oplyse, er, hvilke typer meddelelser forbrugeren

må forvente at kunne modtage og antallet heraf
 
Når man så har fundet noget, er det nemmere at søge videre...... Her http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-14,GGLG:da&q=mail+samtykke+spam+konkurrence+tvang+pres er flere sider med tilsvarende info
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er faktisk ved at bliver en uhyggelig tendens for os e-købmænd. Forbrugerstyrelsen er ved at gå helt over gevind. Vi har f.eks. en sag hvor vi sendte vores nyhedsbrev ud på 4-5 sprog og kun på den danske ved en fejl glemte det link der skal være i et nyhedsbrev for at modtageren kan afmelde sig. Det er første gang det er sket og det var en simpel fejl, som programmøren der sendte det ud lavede. Det vil de nu køre en sag på, som i realitereten kan komme til at koste os kassen.
Jeg er klart imod spam, det siger sig selv. Men vi skal heller ikke over i den grøft hvor det nærmest er forbundet med livsfare at udsende nyhedsbreve.

Dbh Martin
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dat 4/14/2006 11:31:45 AM Forfatter: Martin Thorborg Det er faktisk ved at bliver en uhyggelig tendens for os e-købmænd. Forbrugerstyrelsen er ved at gå helt over gevind. Vi har f.eks. en sag hvor vi sendte vores nyhedsbrev ud på 4-5 sprog og kun på den danske ved en fejl glemte det link der skal være i et nyhedsbrev for at modtageren kan afmelde sig. Det er første gang det er sket og det var en simpel fejl, som programmøren der sendte det ud lavede. Det vil de nu køre en sag på, som i realitereten kan komme til at koste os kassen. Jeg er klart imod spam, det siger sig selv. Men vi skal heller ikke over i den grøft hvor det nærmest er forbundet med livsfare at udsende nyhedsbreve. Dbh Martin
 
Jeg udsender selv 3-800.000 mails hver måned, men har (7-9-13 og bank under bordet) aldrig haft nogen problemer med offentlige instanser.
Hvis der i jeres tilfælde er tale om 1 svipser, og man kan dokumentere at der normalt er 100% styr på sagerne, så tvivler jeg på at de overhovedet vil gå videre med sagen. Det er jo helt sikkert at i så vil vinde sagen.
 
Jeg har igennem de 2 år jeg har haft mit firma gemt alle udsendelser, og sendte mails, så jeg til enhver tid kan dokumentere at der "normalt" er styr på sagerne.
 
En ting som jeg selv har overvejet, og alle andre større sites bør overveje er at melde sig ind i en brancheforening som f.eks. www.bpmd.dk
Side 1 ud af 3 (24 indlæg)