Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop - hjælp til det hele

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/14/2006 2:10:11 PM Forfatter: Kasperwc Hej Casper, (samt Maria), Måske jeg ikke har udtrykt det klart nok. Jeg afviser ikke at handle i en osc-shop blot fordi den faktisk er bygget på osc...men det faktum at designet ikke er udviklet videre end det klassiske osc-look er det som får mig til at rynke på næsen... Det skal ''unikiseres''! ,-)

Enig enig enig ;) Men det er jo også muligt at lave noget unikt med oscommerce ;) Men lad nu det ligge. Grunden til jeg skrev var mere for at blande Scannet, Dandomain osv ind i det. De er jo på ingen måde unikke ganske som OsCommerce.

Kan godt lide din sammenligning med en fysisk butik og synes den er meget rammende. Men husk også, at Aldi jo har succes og de butikker ligner jo noget der er løgn ;) Bevares, det er jo også en anden type produkter og handlende.
Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:25

:D thx guys.. love you all ;)

Men 120.000 for et site som gadgets.dk så har man brugt for mange penge på noget som kunne have kostet $100 at få lavet i Thailand ;)
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:31
Enig...delvis i hvert fald.

gadgets.dk har en forfærdelig forside, og denne er i hvert fald ikke 150.000 værd. Men, som det også er blevet fremført så er betalingen i høj grad nok også gået designet af de bagvedliggende moduler. (At dette så næppe heller er 150.000 kan vi så nok godt blive enige om!)

Venlig hilsen,
Kasper

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:55

Hej Maria

Jeg synes det største kritik punkt af din shop er at billederne af varerne er alt for små.
Det er efter min mening meget vigtigt når man handler om nettet, at det er muligt at få så tydeligt et indtryk af varernes kvalitet som muligt (Selvfølgelig er dette kun en fordel hvis man sælger gode varer ;-) ).

Hvorvidt din shop er baseret osCommerce eller ej, tror jeg ikke gør den store forskel. Jeg forstiller mig at det er en meget lille procent del af dine potentielle kunder, der overhovedet ved at der er noget der hedder osCommerce.
(Dette piner mig at sige, det mit eget firma er en direkte konkurrant til den platform)

Dankort betaling er en rigtigt god ide, jeg ved fra nærmeste hold at shops der understøtter Dankort, omsætter for væsentligt mere end dem der ikke gør.

Iøvrigt synes jeg at shops med billeder af ejeren, virker mere troværdige end dem uden. Ved ikke hvorfor måske noget med at stå ved hvad man laver eller noget.
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:19

Hey der, allesammen

Peter har fuldstændig ret i at det sikkert er de færreste i Marias målgruppe som har nogen som helst anelse om hvad Oscommerce er for noget, men derfor har folk tit en mening om et site, og her er det meget tit det første indtryk man får af siden som gør om man køber, der bliver ligefrem snakket om meget få sekunder, fra man ser forsiden til man har bestemt sig om man har tillid til siden, DERFOR gælder det om at have et tiltrækkende design som er flot og hurtigt. Hurtigt i den forstand at det må ikke tage mere end nogle få sekunder at hente hele siden, ellers smutter folk igen.

JEg kan se at du mangler et modul som gør at du kan indsætte både et stort og et lille billede for hver af dine produkter. Dette gør at det lille billede som du får vist, fylder det samme som det store billede som du får vist, så hvis du indsætter et billede som fylder 1mbyte når det er stort, så fylder det altså det samme selvom det vises som lille, medmindre du installere et modul der kan klare dette. Du kan så selv regne på hvor meget en side kommer til at fylde hvis du viser 20 produktbilleder på et site. Det er en STOR fejl som rigtig mange begår med Oscommerce, og derfor beskylder mange også Oscommerce for at være langsom, hvilket det bestemt ikke er.

Lige for noget andet Christoffer, så må du meget gerne få lavet et website til mig i et lignende design som gadgets.dk, det skal selvfølgeligt være integreret i en oscommerce shop, være på dansk og jeg kan ikke finde ud af grafik så alt skal laves fra bunden, jeg har 630 kr klar! Undskyld mig men det er noget fis at sige...

Mvh

Kim Sand Sørensen
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:22

Hej igen,

-> Maria

Jeg er også meget interesseret i at vide om det er 12600 unikke besøgende, eller om det er visninger. for 12600 unikke besøgende er sindsygt flot!

Mvh

Kim Sørensen
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 05:50

Kære Auroa.

Jeg har ikke ''orket'' at sidde og læse alle de mange svar der er kommet da klokken er lidt for tidligt på morgenen.
men jeg har taget et kig på jeres hjemmeside, må sige den er flot, da jeg allerede kan se i samarbejder med Freeway, de ejer sider som trendsales,netdating,dating,dkbn,arto.. Kunne det muligvis ikke være en ide at få en større aftale i stand med Freeway? Deres hovedmålgruppe er jo piger fra 15-35 og det må være det i er ude efter, må jeg konkluderer efter den meget ''feminine'' farve på jeres side :)

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:42
At differentiere sig på designet har en betydelig effekt.

Jeg kender mange, der - ganske fejlagtigt - har fravalgt en webshop i troen på, at det var de samme mennesker der stod bag den og en anden. Det er en ret gængs problemstilling, når siderne i høj grad ligner hinanden. Ligesom det er de færreste, der ved, at nogen hedder osCommerce, så findes der også en del, der ikke ved, at man kan købe/downloade et standardprodukt med webshopfunktionalitet. Det kan selvfølgelig også være en fordel, hvis man ved forbrugeren vækker nogle associationer med en anerkendt forhandler. Problemet i denne sammenhæng er dog, at mange forhandlere netop skifter til et brugerdefineret system, hvis de har en stabil vækst.

Personligt ville jeg aldrig vælge en webshop, et CMS eller andet software, der "skaber" websteder, hvis man ikke kunne brugerdefinere dem fuldstændigt. Det er muligt med osCommerce, da du jo har kilden til alt, omend det sagtens kan være besværligt (det er jeg ikke den rette til at udtale mig om). ScanNet og DanDomain sælger dog webshops, der ikke kan brugerdefineres nok. Man kan måske vælge en anden skabelon, men navigationen er struktureret på den samme måde. Selvom det måske er uhensigtsmæssigt, så skal man altså kunne indsætte en Flash-navigation, hvis det er det, man ønsker. Der skal med andre ord ikke være begrænsninger.

Det er vigtigt, at du kan brande og positionere dig overfor din målgruppe, og det føler jeg ikke, at du kan på et ordentligt grundlag uden at være i kontrol over designet og lade dette fremstå unikt. Det er mindre vigtigt, hvordan designet fremstår, hvis man har en fysisk butik, da det herved bliver noget sekundært, men du har som webforhandler kun én chance for at fange forbrugeren. Et godt design givet også den besøgende en intuitiv oplevelse, og din side bliver husket.
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:05
Hej Troels

Ja, er enig med dig i at en webshop, gerne skulle adskille sig via design.
Men mener også at man bestemt ikke bør undervurderer andre parametre som vareudbud, prissætning, troværdighed og service etc. Alle de dyder man forbinder med godt købmandsskab.
Det er ihvertfald mest de ting jeg kigger på når jeg e-shopper.

Da min egen virksomhed udvikler og udbyder, et webshop system der ligesom DanDomain og Scannet skaber websteder.
Vil jeg da også lige slå et slag for denne slags standard systemer.

Da jeg mener de absolut har deres berettigelse, faktisk så meget at andelen af denne slags systemer vil stige støt.

Det er fordi de henvender sig til folk, der er fokuseret på handel istedet for teknik, og der er i min erfaring også dem der oftest har mest held med e-handel.

At man kan ændre osCommerce og andre systemer, hvis man er programmør, er for de fleste disse irrelevant. De kan selvfølgelig hyrer programmører til udfører arbejdet, men dette er ofte kostbart og ingen med bare en smule erfaring ville kalde gennemførelse af IT-projekter for en gnidningsløs process.

Et standard system a la de nævnte, sætter disse mennesker istand til at gøre det de er bedst til. Det er det vigtigste.

Så mit råd til iværksætteren/nystarteren er:

Spar pengene til programmøren og brug dem på designeren, det er ham der tjener pengene til dig. Sørg for at leverandøren har en god og gratis support, så står du aldrig alene med en overskuelig konsulent regning.

Det skal dog siges at det ikke er alle forretnings planer der tillader brug af standard produkter.
Hvis ens business case, er forbundet med funktionalitet der ikke findes i standard produkter må man selvfølgelig gå konsulent vejen.
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 16:22
Ja, er enig med dig i at en webshop, gerne skulle adskille sig via design.

Men mener også at man bestemt ikke bør undervurderer andre parametre som vareudbud, prissætning, troværdighed og service etc. Alle de dyder man forbinder med godt købmandsskab.

Det er ihvertfald mest de ting jeg kigger på når jeg e-shopper.

Det er der slet ingen tvivl om, men det ser ud til, at det er på plads. Den samlede købsoplevelse, hvor design unægtelig indgår, spiller dog også en rolle, og på de fleste markeder kan man slippe afsted med en lidt højere pris, hvis man gør noget ud af historien, oplevelsen og eksklusiviteten. Det er jo en trend at være individual, så man kan adskille sig ligesom alle andre ;-)

Designet behøver jo heller ikke at have en negativ påvirkning af prisen. Det afhænger af prioriteringer, og jeg må indrømme, at det for mig siger meget om seriøsiteten, om man har ofret penge på et design, eget domæne og lignende ting.

Da min egen virksomhed udvikler og udbyder, et webshop system der ligesom DanDomain og Scannet skaber websteder.

Vil jeg da også lige slå et slag for denne slags standard systemer.

Da jeg mener de absolut har deres berettigelse, faktisk så meget at andelen af denne slags systemer vil stige støt.

Det er fordi de henvender sig til folk, der er fokuseret på handel istedet for teknik, og der er i min erfaring også dem der oftest har mest held med e-handel.

Det er vi også helt enige om. Jeg har også på fornemmelsen, at jeres produkt kan tilpasses i langt højere grad end både ScanNet og DanDomains systemer. Ud fra de demonstrationer af den administrative brugerflade virker det i hvert fald som et langt mere professionelt værktøj. ScanNet og DanDomain har det til fælles, at deres kernekompetencer er hosting. Jeres kernekompetence er formentlig udvikling.

At man kan ændre osCommerce og andre systemer, hvis man er programmør, er for de fleste disse irrelevant. De kan selvfølgelig hyrer programmører til udfører arbejdet, men dette er ofte kostbart og ingen med bare en smule erfaring ville kalde gennemførelse af IT-projekter for en gnidningsløs process.

Mit argument var ikke som sådan, at man kunne ændre osCommerce i langt større grad end properitære løsninger. For mig at se vil det aldrig blive et salgsargument, at noget er open source (eller properitært for den sags skyld, men det er en helt anden debat). Det var snarere, at jeg vidste, at der forelå en mulighed for at ændre designet - modsat ScanNet og DanDomain, hvor man er meget fastlåst i designet. Teknologien må aldrig blive en begrænsning.

Så mit råd til iværksætteren/nystarteren er:

Spar pengene til programmøren og brug dem på designeren, det er ham der tjener pengene til dig. Sørg for at leverandøren har en god og gratis support, så står du aldrig alene med en overskuelig konsulent regning.

Det er vi også enige om. Jeg sælger jo i øvrigt også standardsystemer ;-). Det er altid mig argument, at man skal bruge ressourcerne på at forbedre noget eksisterende, men det kræver jo som bekendt, at muligheden forelægger. En design har ikke ret mange muligheder, hvis man kun kan justere på farve og skrift.

Navnligt med .NET får man så mange muligheder, at det ville være tåbeligt at forbyde kunderne af udvide funktionaliteten (dog uden adgang til kilden). Det er da langt mere at foretrække, end at de slet ikke køber løsningen, da deres behov kræver mere. Mange store løsninger på området er jo netop succeser, da de kan anvendes som fundament for det, man gerne vil bygge.
Side 3 ud af 4 (32 indlæg)