Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrift på billeder

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/13/2006 1:31:48 PM Forfatter: ripNroll

Hi,

hvordan fjerner jeg f.eks. en hvid farve fra et jpg billede?

Hvad er det du skal have fjernet?

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 13:37

Hej igen..

Den må du lige forklare lidt bedre.. Hvid er ikke en farve du kan ændre til en anden farve. Men du kan vælge den og erstatte den med en anden..
Eller mener du, at du har et fritlagt billede, hvor du vil have en baggrund ind bag den fritlagte figur.. Eller vil du have mulighed for at placere den fritlagte figur i et andet program evt. web uden den hvide baggrund..??

Hilsen Thomas
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 13:44
Jeg har downloadet et billede (KØBT ;)) inde på www.iStockPhoto.com hvor jeg så har en hvid baggrund. Jeg ønsker at bruge et af billederne på en sort baggrund.. Problemet er at den er hvid rundt om motivet på billedet. Hvad hedder de funktioner som anbefales taget i brug i sådan en her situation?
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 13:57

Hej..

Du kan gøre det på flere måder. Tjek om der er en Path på billedet. Hvis der er kan du makere denne og så ligge sort i denne. Måske skal den invertes inden så figuren ikke bliver sort i stedet..

Du kan også bare via "select" de øverste menuer vælge color range. Der kan du bare sætte makøren i det hvide felt og så makerer den selv det hvide.
Pas på med hvis det er en person med hår at du sætter Fuzziness rigtigt så den ikke fjerner for meget.. Derefter går du op i Edit og vælger fill. og vælger black..

Du kan også bare bruge din Magic Wand tool ( det er den lille stjernekaster i din værktøjspalette), men husk igen at tjekke at Tolerencen står rigtigt. Evt. kun til en så den kun vælger det hvide eller den farve nuance du trykker på.. Og så er det bare at gå i Fill igen..

Det er den nemmeste, men ikke den helt professionelle metode.. Det rigtige er selv at lave en path, men det kræver lidt mere kendskab..

Evt. mail den til mig hvis det går helt galt.. tnt@tnt-factory.dk

Mange hilsner:
Thomas

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)