Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrift på billeder

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en række billeder af typen JPG, som jeg vil have skrevet noget tekst på.

Hvordan gør jeg det? Jeg har adgang til Photoshop etc..

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 09:59

Der findes programmer som er specielt lavet til at udføre batch opgaver. Du kan eksempelvis kigge lidt på http://www.convid.com/pa/default.aspx

Den findes i en gratis version, men ellers er prisen da, efter min mening, meget rimelig.

Jeg kan da også klare projektet for dig, hvis det skulle have interesse.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 11:08
Tak for linket. Jeg ser om jeg kan finde ud af det, ellers vender jeg tilbage...

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 11:19
Hej, det er nemt nok.. Du åbner bare billedet.. Finder tekst værktøjet.. ( T ) Så sætter du makøren hvor du vil have din tekst og skriver..

Du kan både ændre typografi, farve osv via den værktøjpalette der er øverst.. ( Hvilken version af photoshop bruger du..?? )

Du skal dog forholde dig til at photoshop opretter et lag med teksten, det gør at du kan flytte og ændre teksten som du har lyst til. Husk at gemme dit billede også som PSD.. ( Photoshopfil ) Så kan du altid åbne, rette og ændre det igen.

Dog skal du huske at sige "Flatten image" under layers inden du gemmer den som JPEG igen eller bare lav en "Save for web" så gør den det automatisk.

Håber dette er forståeligt..

Mange hilsner:
Thomas

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 11:20
Det kan sagtens klares i photoshop - hvor mange billeder drejer det sig om? Ellers kan jeg da nok godt klare det for dig...

mvh. RENEGADE

Med venlig hilsen
René Nielsen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 12:10

JAA, det lykkes i Photoshop

Jeg bruger CS udgaven. Hvad er grunden til at jeg saver den for web? Er det så andre ikke kan rette i billedteksten når det er lagt ud?

EDIT: Tusind tak for jeres svar

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 12:31

Nej, man kan ikke ændre i teksten når man først har gemt den som JPEG og samlet den.. Grunden til at man skal gøre det via "save for web" er at så bliver den optimeret til web.. Går ud fra at det er til web siden filerne er i JPEG..

Og meget rart hvis man arbejder med meget grafik som jeg gør og har brug for at se tingene på websiden mens jeg arbejder. Men det er jo en længere snak..

Mange hilsner:
Thomas
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:31
Dato: 4/13/2006 12:09:38 PM
Forfatter: Dimitri

JAA, det lykkes i Photoshop

Jeg bruger CS udgaven. Hvad er grunden til at jeg saver den for web? Er det så andre ikke kan rette i billedteksten når det er lagt ud?

EDIT: Tusind tak for jeres svar

Nu er jeg ikke uddannet grafiker, men hvis du gemmer i for eksempel PSD-format så gemmer du med layers og hele svineriet. Hvis du ligger sådan et billede ud, så kan dem der downloader rette I det og ændre teksten, figurer og så videre.

Hvis du ligger det ud i fx. JPG, så er det ligesom et maleri. Der kan du ligge maling ovenpå, men du kan ikke fjerne alt gul maling fx.

Save for web er de metoder til at gemme, der er mest pladsbesparende og er egnet til webbrug mht. farver osv, så vidt jeg ved.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 13:25

Ja, de er til brug på nettet...

Ahh okay, så blev jeg så meget klogere
Tak alle sammen.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 13:32

Hi,

hvordan fjerner jeg f.eks. en hvid farve fra et jpg billede?
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)