Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura som privat person

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have lidt hjælp. Og håber jeg kan finde det her..

Jeg starter firma den 1/2 2009  (kan/må ikke før da jeg er i et fast job som har en lås på mig)

Det jeg gerne vil have hjælp til er noget faktura / dags dato  papir. 

Jeg har lavet noget for et firma og skal have nogle penge for det jeg har lavet.  Jeg kan ikke sende dem en faktura da jeg ikke har et firma endnu.

Kan jeg sende dem en dags dato  bare uden moms  og så sætte dette på mit skatte kort som A  eller B indkomst.

Og er der et maks beløb?`

Hvis det er en dags dato jeg skal lave.  HVad skal der så stå på den..

 Dato+vare+mit navn+cpr+beløb?

MVH

En ny her på siden 

 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Umiddelbart skal du blot sende din kunde en faktura uden moms.

2) Du skal påføre indtægten som B-indkomst på din selvangivelse.

3) Du må max omsætte for 50.000 kr. uden at være momsregistreret.

4) Kan anbefale flg. link ifm. fakturakrav: Fakturakrav.pdf

Håber dette hjælper dig videre.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak.  Det var lige det jeg var ude efter.

 

TAK

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Lige inden tråden lukker helt for denne gang, er der så en, der kan svare mig på, om det er et krav at oplyse cpr-nummer på fakturaen, hvis man ikke har et cvr-nummer?

//Julie

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julie,

Jeg er rimelig sikker på, at du IKKE skal oplyse dit CPR-nummer på en faktura.

Jeg har forsøgt at søge lidt på det og det bedste jeg fandt var dette fra Skat.

Der står ikke noget om, at man skal påføre sit CPR-nummer, hvis man ikke har et CVR-nummer - så vi må næsten antage, at det ikke er et fakturakrav.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er til gengæld ret sikker på du skal påføre det

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige svar :)

Jeg var også ret sikker på, at det ikke var påkrævet - lige indtil for et kvarter siden, hvor jeg fik en mail fra en kunde (ikke vedkommende jeg har været i kontakt med under opgaven, men en fra bogholderiet går jeg ud fra), som skrev:

"Vi skal bede om dit SE/CVR nr. vedr. ovennævnte faktura. Hvis du ikke er registreret i CVR, skal vi bede om dit cpr-nummer."

Som nystartet, der hele tiden finder ud af nye ting, så må jeg da indrømme, at jeg sad med lidt af et fåret udtryk. Men jeg må vel bare sende mit cpr-nummer tilbage til hende (selvom det ikke føles helt trygt) og så påføre det på fremtidige fakturaer, eller? //Julie 
Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste lidt inde på Amino og fandt flg. tråd: http://www.amino.dk/forums/t/18672.aspx.

Her skriver skatterådgiver Bent Zimmermann:

Glem alt det sludder om faktura og cpr.nr. har man ikke et CVR-nr. har man pligt til at oplyse dit CPR-nr til udbetaleren men ikke nødvendigvis i form af en faktura. Der er kun fakturakrav hvis man driver erhvervsvirksomhed.

Som jeg læser det, så SKAL du ikke nødvendigvis påføre dit CPR-nummer på fakturaen. Men til gengæld SKAL du oplyse det til kunden, dette kan fx være i en kontrakt eller lign.

Tolker I det på samme måde?

Som hjælp til dig Julie, så skal du i hvert fald oplyse dit CPR-nummer til kunden - på den ene eller anden måde. Synes du at dette føles utrygt - hvilket jeg personligt selv synes - så er en løsning et etablere en enkeltmandsvirksomhed og dermed få et CVR-nummer.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Larsen:

Jeg læste lidt inde på Amino og fandt flg. tråd: http://www.amino.dk/forums/t/18672.aspx.

Her skriver skatterådgiver Bent Zimmermann:

Glem alt det sludder om faktura og cpr.nr. har man ikke et CVR-nr. har man pligt til at oplyse dit CPR-nr til udbetaleren men ikke nødvendigvis i form af en faktura. Der er kun fakturakrav hvis man driver erhvervsvirksomhed.

Som jeg læser det, så SKAL du ikke nødvendigvis påføre dit CPR-nummer på fakturaen. Men til gengæld SKAL du oplyse det til kunden, dette kan fx være i en kontrakt eller lign.

Tolker I det på samme måde?

Som hjælp til dig Julie, så skal du i hvert fald oplyse dit CPR-nummer til kunden - på den ene eller anden måde. Synes du at dette føles utrygt - hvilket jeg personligt selv synes - så er en løsning et etablere en enkeltmandsvirksomhed og dermed få et CVR-nummer.

 Hej

 Personligt tvivler jeg på Bent har ret i sin påstand mht CPR. nr., så lad os endelig få noget dokumentation på bordet!

Mvh

Ravn

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)