Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God idé hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har fået en rigtig god idé, men ved ikke hvordan jeg kommer videre?

Vil ikke have nogen stjæler ideén, hvordan sikrer man sig det, og hvad gør man derfra?

Er nød til at finde noget hjælp, som kan guide mig til hvem jeg evt kan kontakte?

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 23:14

For det 1 så er der ingen der kan stjæle din idé så længe du ikke offentliggøre den Wink

Du skal nok gå og holde kortene tæt ind til kroppen. Og ikke give for mange detaljer ud. Men hvis du siger hvilken branche det er i, så bliver det nemmere at give links.

Held og lykke her fra Smile

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 23:15

Ja men det er lidt svært at sige hvilken brache uden at sige for meget.

Det er lidt ligesom post its, hvilken branche skulle man sætte det ind under.

Det er det der er mit største problem :-(

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:15
Hej Mille, Det afhænger meget af hvilken type idé du brænder inde med. Ønsker du dog at beskytte denne mod at andre stjæler den, kan du med fordel få udarbejdet en NDA (non-disclosure-agreement) - eller på dansk "fortrolighedserklæring". Enten kan du få denne udarbejdet med hjælp fra en advokat. Alternativt kan du hente lidt inspiration herfra: http://www.startvaekst.dk/BeskyttelseAfViden. Håber det hjælper dig lidt igang.
Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 23:19

Mange tak :-)

Det vil jeg prøve at gøre, Men det koster vel kassen at få den udarbejdet med en advokat? Men det må jo så bare gøres hvis det er det der skal til.

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:27

Hvis du mener der er forretning i din værdi, så vil det være et dumt sted at spare.

Det vil være surt at se en anden gennemføre din idé med succes, blot fordi du ikke har ofret lidt penge på en NDA og derfor ikke har beskyttet din idé.

Jeg har selv haft stor glæde af at sparre med advokater. De kan højst sandsynligt hjælpe dig videre med dit projekt.

Om ikke andet kan du ringe til en advokat og høre hvad prisen er - det er da et skridt på vejen.

Jeg kan i øvrigt anbefale Advokatfirmaet Brandt & Lauritzen - se www.bl-law.dk.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 23:30

Kontor artikler er det første ord der kommer til mig.

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:21

Prøv at kigge på denne:

http://www.holmegaard-erhverv.dk/index.asp?P=68

Der er forslag til to forskellige aftaler - en fortrolighedsaftale samt en hemmeligsaftale... tror nu meningen bag dem er de samme, men de er skrevet på to forskellige måder. Tror at du godt kan bruge en af dem, MEN sørg for at de bliver tilpasset dig og din behov!

Mvh/

Allan

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:56

Hej MilleKaare

Jeg har sendt dig en PM.

Vh Peter - Århus

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 14:40

NDA er da det dummeste råd at give til en iværksætter, som ikke engang tør komme i nærheden af at fortælle sin idé.
.. men et ok råd, hvis man er den advokat der lige spiller visitkortet ind her.

Hvis du ikke tør nævne din idé, så er du ikke moden til at gå i gang.
Hvis branchen ikke kan defineres har du et problem nu - og et endnu større senere
Hvis din idé ikke kan beskrives på amino så er den for simpel

Manden der udtænkte post-its kunne anyday være gået på amino og sagt, "jeg har en idé til en type huskesedler. De skal sælges i boghandlere og hos grossister for kontorartikler... hvor går jeg hen?"... uden der ville være den mindste risiko for at nogen løb ud af bagdøren på amino og startede en produktion af små gule sedler med lim.

sååå.. prøv lige igen.
Hvad er det du har gang i?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)