Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Førstegangsturist i London

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Er der nogen som har forslag til hvad jeg bare SKAL se som førstegangsturist i London når fruen og jeg skal på forlænget weekend først i august.

Mvh

Lars 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:01

Her er et par bud på lidt skæve aktiviteter. Ikke de traditionelle must-see aktiviteter, men nogle lidt anderledes bud.

Først en tur, der giver nogle indtryk af Londons forskellighed:

Tag undergrunden ud til Canary Wharf, der er et af de store symboler på udviklingen i Londons Docklands. Masser af højhuse, glas og stål. Herfra tages letbanen Dockland Light Railways (DLR) sydpå ned gennem Docklands. Det giver en fin mulighed for at se nærmere på en af de nyeste dele af byen.

Hvis man vil se noget anderledes, kan man stå af efter et par stop og se en økologisk bondegård, der ligger midt i byen. Men hovedattraktionen her på turen er Greenwich Village, der ligger lige syd for floden. Landsbystemning klods op og ned af storbyen. Snør skoene og tag den lille gåtur op til Greenwich Observatory, hvor medianlinien går. Observatoriet er måske ikke noget særligt, men det ligger fint placeret i en park og ligger ikke mindst på toppen af en bakke, hvorfra man har et rigtigt godt udsyn over store dele af London.

På tilbageturen kan man tage DLR hele vejen tilbage til endestationen inde i London. (Bank, tror jeg, at det er). Der får man rig lejlighed til at bevæge sig ud fra Docklands og ind gennem nogle slidte boligkvarterer, før man ender inde i turistområdet igen.

Et andet bud er at tage en havnerundfart nede fra Parlamentet, op ad floden og stå af oppe i nærheden af Tower. Krydse floden ved en af broerne der og tage turen til fods langs sydbredden af floden hen til Shakespeares Globe Theatre, der er opført som tro kopi af Globe teatret, hvor mange af Shakespeares stykker blev opført første gang. Hvis det er i sæsonen og man kan lide teater, skal man overveje at købe billet til en forestilling. Der er mulighed for ståpladser til noget i retning af 5£, hvis man vil opleve den autentiske stemning fra gamle dage. Man kan også nøjes med en rundvisning af en af de engagerede guider på stedet. 

Det var to bud på lidt anderledes London-oplevelser.  

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Skrevet kl. 17:32

Hej Frank,

Tak for dit fine indlæg.

Det var lige præcis sådanne forslag jeg var ude efter, da de er svære at finde i "turen går til London" Smile

Mvh

Lars

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:05

Jeg er mægtig glad for London, så du får lige lidt flere tips fra posen med blandede bolcher. De afhænger meget af smag og interesser, men here we go:

Spis indisk! Det indiske køkken i UK er helt suverænt. Det vrimler med indiske restauranter, kvaliteten er ofte høj og prisen fornuftig sammenlignet med DK. Undgå de allerbilligste steder med store buffet'er til 8-9 pund og find en, hvor du kan bestille fra kortet. På trods af, hvad diverse guidebøger råder dig til, så lad være med at opsøge Brick Lane for indiske restauranter. Deroppe finder du ca. det samme menukort på alle 60 restauranter, og samtidig har de virkeligt agressive gadesælgere, der prøver at lokke folk ind på restauranterne. Især hvis du kommer tidligt på aftenen. Find i stedet en indisk restaurant i omegnen af dit hotel. Der findes et væld, så det bør ikke være noget problem.

Imperial War Museum er glimrende og et besøg værd, men hvis man går op i krig, fly og kampvogne, skal man overveje at tage turen op til Cambridge (ca. en time i tog) og besøge Duxford Air Base. Det er formentlig den største museumsoplevelse, jeg nogensinde har haft. På museet har de blandt andet en Concorde-prototype, det B-17 fly, der blev brugt i Memphis Belle og en lang række propelfly i flyvedygtig stand.

Tag en slentretur i Hyde Park. Parken i sig selv er sådan set ikke noget særligt, men i en storby som London er det rart at kunne finde et grønt åndehul, når man har været rundt i det hektiske byliv.

Køb et flerdages kort til offentlig transport. De kan købes, så de gælder til både tube og busser og alle zoner. Så behøver man slet ikke bekymre sig om at købe billetter og den slags besvær. Det er virkelig rart at kunne tage undergrundsbanen rundt i byen uden at skulle rode med nye billetter hele tiden. (Hvis I kun skal bevæge jer inde i centrum, kan I nøjes med at købe til de centrale zoner).

Ha' en rigtig god tur 

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 23:10

Hej Lars.

Du kan se masser af ting i England/London. 

Bl.a. : Big Ben. Tower Bridge Big Smile Den engelske Pub Kultur.

Du kan se en fodbold kamp, på et af de mange berømte stadions med prof. klubber som Tottenham, Arsenal og Chelsea.

God tur Smile

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 23:42

Hej Lars.

En pragtfuld storby - glæd dig. Jeg har været der 11 gange. Tips:

Tower of London - hvis du er vild med historie. Book billet på forhånd, så du undgår at stå i kø. Du skal bare google deres hjemmeside. Kronjuvelerne er selvfølgelig flotte, og stedet i sig selv gammelt. Men det er atmosfæren, der er hele besøget værd. Det er nok for sent at nå at få billet til det  fascinerende aftenbesøg "The ceremony of the keys", som er foregået i 700 år. Hårene rejser sig på hovedet af folk, når porten låses, men folk bliver bagefter låst ud ad en sidedør! Men prøv alligevel, måske er du heldig. Der er fuldt booket op i juni, og man skal normalt bestille 2-3 mdr. i forvejen. Men ellers vil jeg anbefale dig at prøve det næste gang, du skal derover.

The Natural History Museum: hvis I er interesseret i f.eks. dinosaurer. Her er afstøbninger af skeletter i 30-35 meters længde. Jeg har været der flere gange og bliver aldrig træt af det.

Medieval Banquet: middelalderbanket på restaurant nær Tower. Henry 8. byder velkommen, man spiser mad som i gamle dage og bliver underholdt af drabelige riddere, som kæmper mod hinanden. Tjenerne er klædt ud i gammeldags dragter, og "kongen" selv tager imod sine gæster i døren.

God fornøjelse. Jeg vender tilbage, hvis jeg kommer i tanker om flere "anderledes" oplevelser.

Mvh

Anne Øgendahl

Forfatter af "Spøgelsets gåde" (børnebog, som foregår i England) 

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Skrevet kl. 11:25

Hej Anne,

Mange tak for dine forslag og de er hermed videregivet til fruen Smile

mvh

Lars

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)