Hej alle fra Amino, skønt site :-).
Jeg står og er igang med et større projekt og søger derfor lidt hjælp :) - Det er angående om hvis man har en hjemmeside med sunde opskrifter, og tænker på og eventuelt vil udgive en bog med brugerns indsendte opskrifter, om det kan lade sig gøre. Der skal ikke tjenes noget på det, bogen skal bare være der, ville i købe en bog med opskrifter fra en hjemmeside? Der findes en del opskrift sites, uden og nævne nogen men i ved sikkert hvad jeg tænker, ville i så købe deres opskrifter på bog? - Eller skulle man have en rigtig rigtig god forside før folk vil falde over bogen? - er der eventuelt nogen som kender gode forlag? og hvad prisen er cirka på en hård bog med 200 sider - 100 af dem er "farvede" altså med billede af opskriften.
Jeg håber i kan hjælpe mig! |
Hejsa,
Jeg må være ærlig at sige, at jeg med al sandsynlighed ikke kunne finde på at købe en opskriftsbog med opskrifter, jeg i forvejen har gratis adgang til via din side (eller andre). Der er nok for meget jyde i mig ;)
Hvis du ikke vil tjene noget på bogen, hvorfor så udgive den? ;) Tror heller ikke helt, det kan undgås. Du vil typisk tjene en anddel af salget, hvor du ikke selv prissætter bogen.
Når jeg så dukker op hos bogforhandleren og ser metervis af hyldeplads invaderet af diverse opskriftsbøger, hvor den ene lover mig, at jeg bliver slank på 10 uger mens den anden bare forlænger mit liv med fem minutter, hvorfor skal jeg så vælge din? Hvordan vil du skille dig ud - er det fordi, din bog er en samling af opskrifter fra os "rigtige" danskere? Noget skal i hvert fald få mig til at vælge din bog, og personligt bliver det ikke fordi jeg synes, det er vældig spændende med opskrifter fra internettet.
Har du tænkt på, at udgive en e-bog i stedet? Der er jo væsentligt færre omkostninger forbundet med den type udgivelser. Jeg kunne godt se det smarte i, at man kan skrive en side ud fra sin e-opskriftsbog, stå med den under under madlavningen og være ligeglad med, om der rammer lidt sovs her og der - en ny side, kan skrives ud igen til næste gang. Slut med sammenklistrede kogebogssider, som er et udbredt fænomen hjemme hos mig
Hvis du dog i forvejen giver muligheden for at udskrive de enkelte opskrifter fra din hjemmeside, så var det måske en idé at lave en seperat side med en stribe e-bøger inddelt i emner. Frem for alt - tilbyd noget i bøgerne, som ikke bare kan udskrives frit på siden. Det, der koster penge skal adskille sig fra det, der er gratis - ellers tror jeg hurtigt, du kan stå med kunder, der føler sig snydt.
Håber du kan bruge det til noget ;)