Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig være rigtig....

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 04:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle fra Amino, skønt site :-).

Jeg står og er igang med et større projekt og søger derfor lidt hjælp :) - Det er angående om hvis man har en hjemmeside med sunde opskrifter, og tænker på og eventuelt vil udgive en bog med brugerns indsendte opskrifter, om det kan lade sig gøre.

Der skal ikke tjenes noget på det, bogen skal bare være der, ville i købe en bog med opskrifter fra en hjemmeside?

Der findes en del opskrift sites, uden og nævne nogen men i ved sikkert hvad jeg tænker, ville i så købe deres opskrifter på bog? - Eller skulle man have en rigtig rigtig god forside før folk vil falde over bogen? - er der eventuelt nogen som kender gode forlag? og hvad prisen er cirka på en hård bog med 200 sider - 100 af dem er "farvede" altså med billede af opskriften.

Jeg håber i kan hjælpe mig!

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 10:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Jeg må være ærlig at sige, at jeg med al sandsynlighed ikke kunne finde på at købe en opskriftsbog med opskrifter, jeg i forvejen har gratis adgang til via din side (eller andre). Der er nok for meget jyde i mig ;)

Hvis du ikke vil tjene noget på bogen, hvorfor så udgive den? ;) Tror heller ikke helt, det kan undgås. Du vil typisk tjene en anddel af salget, hvor du ikke selv prissætter bogen.

Når jeg så dukker op hos bogforhandleren og ser metervis af hyldeplads invaderet af diverse opskriftsbøger, hvor den ene lover mig, at jeg bliver slank på 10 uger mens den anden bare forlænger mit liv med fem minutter, hvorfor skal jeg så vælge din? Hvordan vil du skille dig ud - er det fordi, din bog er en samling af opskrifter fra os "rigtige" danskere? Noget skal i hvert fald få mig til at vælge din bog, og personligt bliver det ikke fordi jeg synes, det er vældig spændende med opskrifter fra internettet.   

Har du tænkt på, at udgive en e-bog i stedet? Der er jo væsentligt færre omkostninger forbundet med den type udgivelser. Jeg kunne godt se det smarte i, at man kan skrive en side ud fra sin e-opskriftsbog, stå med den under under madlavningen og være ligeglad med, om der rammer lidt sovs her og der - en ny side, kan skrives ud igen til næste gang. Slut med sammenklistrede kogebogssider, som er et udbredt fænomen hjemme hos mig Embarrassed 

Hvis du dog i forvejen giver muligheden for at udskrive de enkelte opskrifter fra din hjemmeside, så var det måske en idé at lave en seperat side med en stribe e-bøger inddelt i emner. Frem for alt - tilbyd noget i bøgerne, som ikke bare kan udskrives frit på siden. Det, der koster penge skal adskille sig fra det, der er gratis - ellers tror jeg hurtigt, du kan stå med kunder, der føler sig snydt.

Håber du kan bruge det til noget ;)

Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 14:08

Du har fat i noget og jeg dropper nok min idé :-)

Ellers tak fordi du ville bruge tid på det, men jeg søger stadig idéer til et opskrift site? - nogen evt, der har nogen ideer

Fra København
Tilmeldt 26. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 19:04

umiddelbart ville jeg sige der er SÅ mange opskriftsider, at det ville være en død idé, www.opskrifter.dk skriver både ernæringsindhold osv. 

-- Man kan hvad man vil!

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 14:54

Giver de andre ret i at der er nok "almindelige" opskrifts sider på nettet. Men har dog fundet en god ide til hvordan du kan starte en anden form for opskriftsside op som jeg tror kunne blive ganske populær :-)  Madopskrifts side med et twist

Håber den kan give lidt inspiration :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 14:58

Det var sørme en god idé, det kommer til Danmark meget snart kan jeg love dig ;)
TUSIND TAK!

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 15:05

Det var så lidt ;-) Skriv gerne inde på hjemmejob hvis du har lidt spm. eller kommentarer - jeg er altid glad for lidt feedback derinde ;-)  Husk også at skriv derinde når din hjemmeside er oppe og køre, så skal jeg nok skrive lidt om den så du kan få lidt links samt lidt besøgende.

En god flaske drue siger mere end tusinde ord hvis siden bliver en succes hehe 

Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 15:09

Ja det vil jeg, men når jeg går derind tviler jeg lidt på ideen alligevel, om folk virkelig gider bruge tid på og sende klips ind, men jeg ved ikke :).
Man skulle måske betale kokke for at sende fif ind, men det bliver svært, da hjemmesiden skal være 100% reklamme fri :/

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 15:14

Jeg ville nu ikke lave den 100% reklame fri, for så får du hurtig problemer når der kommer nogle der har en større pengetank i ryggen og også tjener penge på siden. 

Hvis du kigger på youtube og ser alt det skidt der bliver lagt ind så finder du hurtigt ud af at folk GODT GIDER ligge klips ind. 

Kokkene burde du kunne lave gratis aftaler med. Prøv at tænk dig at tilbyde nogle restauranter noget gratis reklame - De må jo godt sige i klippet at de er kok på det og det sted... hvis maden ser god ud vil det være en god reklame for deres restaurant. Giv IKKE penge til dem, lad dem tigge dig om at komme ind på siden ;-)

Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 15:20

Sådan kan man ikke handle, hvis du vil have succes, http://www.fdim.dk/ holder øje med dig, du må ikke snige reklamme ind som du beskriver der, ellers kunne det jo være godt og lave aftaler med en masse restauranter :) - Men måske må man godt hvis man ikke tjener "penge" på det, evt. andre som ved noget om det?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)