Tja din ide er kreativt...
Er lidt ked af at se at der her på Amino er folk der syntes der genialt, men det er på bekostning af folk der ikke har det skide godt.
Tja jeg ville have det skidt med det, men ok er det det du vil og kan du sove om natten er det vel ok.
|
Hej Joel.
Ide`en er slet ikke dum, men du skal passe rigtigt godt på !
Som andre også har nævnt, er det lidt som at gå på line, du skal holde balancen og svinger du for meget til en af siderne, ja, så går det galt - og du har selv bedt om det !
Nogle af dine forslag er platte og direkte uforskammede (overfor de hjemløse) det er muligt du og andre (velstillede) synes de er morsomme, hvilket jeg ikke tror er tilfældet hos de hjemløse. Den med Boligmarkedet og Risten ved Det Kongelige Teater, kunne nok gå og få folk til at smile lidt og komme til lommerne - men det afhænger klart også af de hjemløse, som har disse skilte.
Jeg mener ikke der skal være tale om plakater, men nogle små færdige plastskilte(som kan tåle vind og vejr). Der må være nolge Aminoer, som kan forsyne dig med sådanne skilte U/B.
Jeg mener at du klart skal holde dig fra diverse event, markedsføringstiltag m.m., hvor du udnytter de hjemløse for egen vindigs skyld - det giver alvorlige øretæver !
Hvis din oprigtige mening er at hjælpe disse mennesker, skal du gøre dette U/B, tal med menneskerne og hør omkring deres skæbner, tag evt. kontakt til en organsation ( de laver vist et blad- De hjemløse ? ) dette kan du også støtte og måske "falder" der en artikel af omkring dit projekt"Hjælp de hjemløse" samtidig med at du kunne bruge dette på dit website, med deres tilladelse- men også her skal du være meget påpasselig med ordlyden og meningen.
Nu ved jeg da godt, at mange vil sige, at disse personer i visse tilfælde har nok af penge, men jeg tror at størsteparten ikke oplever det velfærds Danmark, som vi andre nyder godt af. Dette kan have flere årsager, nogle måske selvforskyldte, men det skal vi vel ikke gøre os til herre over, men hjælpe vore medmennesker, hvor det er muligt.
Måske kunne vi alle bruge disse Påskedage til at tænke lidt mere på andre mennesker end os selv og vore krav, der er mange skæbner derude, som har brug for en hånd, et smil eller en skilling ( om de så bruger den til en Påske øl er helt ok. med mig, blot jeg kan bringe lidt smil ind i deres hverdag)
Så næste gang du drøner forbi en nødstedt bil på motor-eller landevejen eller møder en hjemløs, som trænger til lidt hjælp eller opmærksomhed, så klap lige hesten og vis lidt hjælpsomhed - det kræver så lidt-men betyder så meget. ![]()
De bedste Påske hilsner