Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring og etik - kan jeg tillade mig følgende?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle

I skal have virkelig mange tak for jeres synspunkter. Især dem som har fortalt mig lidt mere om de hjemløses situation, som jeg slet ikke kender nok til endnu.

Jeg skal selvfølgelig lige sove lidt på projektet påsken over, men jeg tror stadig på det. Dog vil jeg forsøge at alliere mig med en organisation, fx "Husforbi", som forhåbentligt vil samarbejde om projektet og sikre, at alt bliver gjort på en god måde. De vil sandsynligvis også kunne rådgive mig om, hvorvidt et sådant projekt overhovedet vil være til gavn for de hjemløse.

Jeg har og havde i øvrigt ingen intentioner om pressedækning, kun at jeg ville bruge idéerne til min website - og det har jeg det umiddelbart ikke dårligt med, især ikke hvis idéerne rent faktisk har virket og hjulpet de hjemløse.

Igen tak til alle. Og god påske.

De bedste hilsner
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:36
Kan se du bor i kbh. og derfor vil det være en oplagt mulighed for dig at slå et smut forbi Mændnes hjem i Lille Istedgade og få en snak med personalet dernede og evt. en eller flere bruger hvis du må det for prsonalet.

Venligst

René Buch

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:06
Jeg vil blot lige nævne at en del af de "hjemløse tiggere" der er i Århus er folk fra udlandet som er rejst herop for at tigge da det åbenbart er en ganske god tjans, og derfor ikke hjemløse.

Det har Århus politi ihvertfald nævnt nogen gange, og de har flere gange anholdt og udvist tiggere så vidt jeg er orienteret.

Det kan godt ske det lyder kynisk, men dem kan jeg ærligt talt ikke tage mig af når de sidder på knæ på strøget i deres lasede tøj og spritnye kondisko...

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:37

Har lige hørt i Lorry, at der er andre, der tænker på de hjemløse. Læs mere om det på www.1001kopkaffe.dk.

Anja
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 20:04

Hej Anja

Ja det er et fint projekt men jeg kan dog ikke se det vil hjælpe reste af de hjemløse udenfor kbh.

Eks. er der i Næstved mange hjemløse, jeg har kendskab til mindst 50.

Hvor hjælper projekt 1001 disse? kan dog se der ligger noget i sms planerne, men intet omkring hvordan dette bløbe bliver brugt / fordelt til de hjemløse.

Venligst

René Buch

Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 21:17
Hvis det virkelig er så vanskeligt som mange skriver,
og virkelig er en balancekunst som at gå på line,
så glem det og glem de gode hensigter
Skal det være så svært at gøre godt, så kan du lige så godt
gå efter pengene hvor de er.
Lav forretning på de rige, sælg noget til dem, der har penge nok,
men måske dårlig tid.
Dit gode hjerte kan du ikke købe for ved købmanden.
Og endelig hørte jeg lige i TV for lidt siden, at det er ulovligt at tigge i Danmark,
så hjælp ikke nogen til at udføre ulovlige gerninger.
Henning Buddig
Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 21:23
Dato: 4/12/2006 5:12:34 PM
Forfatter:Tekstforfatter, Joel Grøndrup
Kære Aminoer

Endnu engang vil jeg meget gerne høre jeres mening om idé, jeg fik her i går.

Som nogle af jer allerede ved, har jeg netop startet min egen lille virksomhed som tekstforfatter. Og for at markedsføre mig selv tænkte jeg, at det smarteste vel ville være at vise, hvad jeg dur til. Så får jeg også lidt referencer til mit website, der lige nu ikke ligefrem blomstrer med idéer.

Nej, dit website blomstrer ikke af ideer.
Jeg var lige inde på www.joel.biz og der kom kun en blank side
Henning Buddig
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:37
Dato: 4/13/2006 9:17:23 PM
Forfatter: Henning Buddig
Og endelig hørte jeg lige i TV for lidt siden, at det er ulovligt at tigge i Danmark,

så hjælp ikke nogen til at udføre ulovlige gerninger.

Det er også min advarsel.

Du må ikke tigge i Danmark, men du må godt (passivt) gøre opmærksom på din situation eksempelvis ved at vise et skilt, hvor der står, at du er sulten, ikke har nogen penge eller et sted at bo.

Så altså ikke noget med at fortælle, hvad du vil bruge eventuelle pengene.

Rådfør dig med en advokat, hvis du har tænkt dig at gå videre med idéen.
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 00:52

Dato: 4/14/2006 12:36:56 AM Forfatter: Claus Agerskov
Dato: 4/13/2006 9:17:23 PM Forfatter: Henning Buddig Og endelig hørte jeg lige i TV for lidt siden, at det er ulovligt at tigge i Danmark, så hjælp ikke nogen til at udføre ulovlige gerninger.
Det er også min advarsel. Du må ikke tigge i Danmark, men du må godt (passivt) gøre opmærksom på din situation eksempelvis ved at vise et skilt, hvor der står, at du er sulten, ikke har nogen penge eller et sted at bo. Så altså ikke noget med at fortælle, hvad du vil bruge eventuelle pengene. Rådfør dig med en advokat, hvis du har tænkt dig at gå videre med idéen.

Det er jo netop den PASSIVE opmærksomhed tråd forfatteren vil hjælpe de hjemløse med og derfor er det IKKE ULOVLIGT. Det er da ikke så svært at se. Kunne jeg trykke de skilte i A3 på hård plast, ja så var distributionen i gang, for ideen er GOD NOK og vil helt sikkert hjælpe mange hjemløse med mad, varme, tøj, logi for en nat og meget andet, det er jo hele baggrunden den passive hjælp.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:29

Hej korntrold.

Ville blot gøre opmærksom på, at der er andre tiltag i gang for at skabe opmærksomhed for de hjemløse.

Jeg tror ikke så meget, at projektet har til hensigt at hjælpe de hjemløse, for en kop kaffe gør ikke meget gor at løse deres problemer - men nærmere at gøre opmærksom på problemet.

Anja
Side 3 ud af 4 (32 indlæg)