Endnu engang vil jeg meget gerne høre jeres mening om idé, jeg fik her i går. Som nogle af jer allerede ved, har jeg netop startet min egen lille virksomhed som tekstforfatter. Og for at markedsføre mig selv tænkte jeg, at det smarteste vel ville være at vise, hvad jeg dur til. Så får jeg også lidt referencer til mit website, der lige nu ikke ligefrem blomstrer med idéer. Nå, men tilfældigvis gik jeg ned gennem Strøget i går, forbi en trist hjemløs kvinde, der sad med et skilt foran sig med teksten: "Jeg er sulten". Og så slog det mig. At det burde jeg da kunne gøre bedre. Som tekstforfatter burde jeg skrive nogle bedre tekster til de hjemløse og dermed hjælpe dem med at få mere opmærksomhed på gaden og flere skillinger i kasketten. Og hvis det bliver en succes for dem, bliver det jo også en succes for mig og en god case til min portfolio. Men nu tænker jeg på, om det er lidt for klamt. Og det ville jeg gerne høre jeres mening om? Synes I, det er misbrug af nogle stakkels mennesker? Til mit forsvar vil jeg dog allerede her sige, at jeg selvfølgelig agter at lave en slags "markedsføring" for dem, der efter min fuldeste overbevisning virker og er dét, der skal til for, at de kan få nogle flere penge af forbipasserende. Jeg synes bare på en måde, det er lidt sådan ... ja ... måske er det for meget! Inden du kommer med din kommentar, så se lige først de tekster, jeg indtil videre havde tænkt mig at forære dem: www.joel.biz/hjemlos/Hjemlos1.jpg www.joel.biz/hjemlos/Hjemlos2.jpg www.joel.biz/hjemlos/Hjemlos3.jpg www.joel.biz/hjemlos/Hjemlos4.jpg www.joel.biz/hjemlos/Hjemlos5.jpg www.joel.biz/hjemlos/Hjemlos6.jpg Jeg har vist teksterne til en god ven, og han synes, de holder. Men jeg vil gerne have lidt flere synspunkter på sagen, inden jeg går videre med den. Tusind tak for hjælpen. Mange venlige hilsner |
Det er da meget enkelt:
Hvis dit motiv er at hjælpe de hjemløse er du en helt,
hvis dit motiv er at hjælpe dig selv er du en skurk.
Da jeg vælger at tro du er en helt tilbyder jeg herved at trykke dine plakater gratis.
Mvh
Teddy