Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må det være sjovt at tjene penge?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Så prøver vi her. Nu er det måske ikke lige den rigtige kategori. Men alligevel syntes jeg at overskriften Jante-Tæskeren ramte plet. En af de fordomme jeg har mødt undervejs er, at det ikke må være sjovt at tjene penge. Man skal helst skjule sin begejstring når det går godt. Er der nogen andre der er rendt ind i den mur eller er jeg bare en særlig udvalgt? Mvh. Zenia
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16

Hej Zenia

Det skal da allerhelst være sjovt at gå på arbejde hver dag – og dermed tjene penge! Hvad andre så synes, vil jeg mene, er deres eget problem. Jeg har ikke umiddelbart mødt muren, men de mennesker jeg som regel omgås, har nok også valgt deres erhverv ud fra, hvad de trives med – frem for lønnen. Hvad de så tjener kan være en anden sag.

Så selvfølgelig må det da være sjovt at tjene penge. Hvis folk har et problem med det, skulle de nok tage og ændre på noget i deres eget liv... 

Tilmeldt 17. Jul 08
Skrevet kl. 11:20

Hurra. En til kvinde. Og en med attitude.

Ikke dårligt.

Men jeg giver dig ret. Det skal være sjovt at tjene penge. Og som ejer af et kostumefirma, er det nu også lidt svært at være alt for alvorlig.

Måske er det fordi de ikke har prøvet at være "glad på job". Det kan jeg ikke sige.

Tak for indputtet.

Mvh.

Zenia

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 11:22

Hej Zenia, 

Sandfær-andersen har fuldstændig ret.

Det skal da altid gerne være sjovt at tjene penge og jo flere jo bedre :-)

Skynd dig at skille dig af med bekendtskaber som ikke kan tåle at andre folk har succes......

Mvh

Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:28

Problemet er nok, at nogle tror, at andres liv er så meget bedre. (Hvor fa'n de så har fået den idé fra, fatter jeg bare ikke!) Andres liv er da ikke nemmere – vi har jo hver især vore problemer at kæmpe med. Men tilgangen til livet er ens egen sag. Hvordan man vælger at møde verden og menneskene på ens vej, det kan nemt være med til at gøre forskellen. Og så hvad man vælger at fremhæve og fokusere på: det positive eller det negative. Det er op til en selv.

Og jo, jeg har da også mødt mange af dem, der bare går rundt og brokker sig – og ikke gør noget ved det. Det kan jeg bare ikke have med at gøre, så derfor bliver de automatisk valgt fra. Hvis man er utilfreds med tingenes tilstand, må man forsøge at ændre på dem. Det er nu engang muligt i det samfund, vi lever i i dagens Danmark. 

Som lønmodtager tjente jeg mine penge med glæde – som selvstændig med endnu større glæde Big Smile  Bedre kan det da ikke være, vel?

Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 17:27

Hmm... Jante-Lov og Jante-Tæsker...

Fordomme møder vi alle steder, både af den ene og den anden slags. Jeg tænker lidt, at det vi giver opmærksomhed, er det som vokser. Har du det sjovt med at tjene penge, ja så fred være med det. Vi vælger selv, hvad vi vil give fokus og andres fordomme kan man ikke bruge til noget. Lev i nuet og har du lyst til at vise din begejstring, så gør det dog uden at skele til, hvad andre mener du bør gøre.

Hilsen

Finn

Tilmeldt 17. Jul 08
Skrevet kl. 09:58

Hej Finn.

Det vil jeg gøre.Smile

Det er alligevel det jeg er bedst til. At være glad og dele ud af begejstringen.

Hvis andre ikke kan lide jordbærkage, er det jo ikke mit problemWink

Mvh.

Zenia

Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:41

Kunne ikke være mere enig.. Det SKAL da være sjovt, ellers er der dælme langt til de 62Surprise

Tilmeldt 17. Jul 08
Skrevet kl. 05:20

Hej.

Det er lige før vi skal starte en klub.

Hep for de glade der godt kan lide at det kører rundtBig Smile

Men ikke alene det. Mere at fokus er på livsglæde.

For man kan jo også blive helt beruset af at tjene penge i en sådan grad, at man tromler andre. 

Og der er jeg nok smuttet.

Mvh.

Zenia

Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 10:11

Det handler jo nok også om at rigtigt mange danskere vurderer sikkerhed meget højt og derfor vælger et arbejde/branche, som måske giver dem en god solid indtægt, men som ikke er det arbejde de ville have, hvis de skulle vælge at lave det de elskede/brændte for...

Så kan det måske godt give lidt ondt i maven at opleve andre der har valgt livsglæde fremfor sikkerhed og så alligevel tjener godt...

men ja, jeg tror også på at man skal vælge de mennesker fra som trækker en ned.

P.S. Jeg eeeeelllsskker jordbærkage, og kan anbefale et koldt glas hvidvin til ;)

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)