Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må det være sjovt at tjene penge?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hørt!

Især det med hvidvinen....og så på sådan en dejlig dag.

Måske kan vi starte en bølge? Det skal være sjovt at arbejde.

Mvh.

Zenia

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32

Hvis du tjener over 1.100.000 årligt må det ikke være sjovt. Sådan er reglerne bare.

Jeg havde jo æren af at følge dig i et af dine andre indlæg, og min umiddelbare konklusion er at du mangler lidt ydmyghed.
Hvis du er en glad person, og ikke tværrer din succes i andre folks ansigt, ser jeg ingen grund til at andre skulle ha ondt i røven over det.

I bund og grund er jeg ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men det er mit personlige valg af forblive ydmyg. Den perfekte model for dette er Al Pacino i "Djævelens Advokat"

Tilmeldt 17. Jul 08
Skrevet kl. 11:43

Hej 

Jeg tror, at det er godt at jeg ikke kender nogen af de regler du kender til.

Og så tror jeg, at du helt misforstår min vinkel. Men det kan jeg jo ikke ændre på.

Mit fokus er ikke de mange penge, men begejstringen ved at noget man gør er en succes.

OG at det giver mig mulighed for at hjælpe nogen der har brug for hjælp. Det er der mit drive ligger.

Ikke om jeg har 300 par sko i skabet.

Hvis jeg kan skabe en succes og dermed hjælpe andre til deres succes, giver det en vinder situation for alle parter.

Mvh.

Zenia

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01

Lidt sjove regler skal vi ha op til weekenden Cool

Jeg tror at det vigtigste i at hjælpe andre mennesker, er at hjælpe folk som selv ønsker hjælp. Man kan ikke hjælpe folk som ikke ønsker det, eller som er trodsige.
Prøver du at hjælpe folk som endnu ikke selv ønsker det, vil du møde meget modstand, og det er det jeg tror du har gang i. Jeg burde vide det, jeg har brugt en stor del af mit energiniveau på dette de sidste mange år. Set i bakspejlet har det været spild af min dyrebare tid.

At du vil hjælpe andre mennesker er beundringsværdig, og jeg mener også at det at hjælpe sine kunder, er det som giver det bedste afkast i sidste ende.

Jeg lagde mærke til dette indlæg.
http://www.amino.dk/forums/t/38675.aspx

En person spørger om design til en hjemmeside, og det er tydeligt at hun ikke aner hvad hun vil, og hvad der er.
Alle er hjælpsomme med at give et tilbud, og hjælpe hende med at få ordren hos dem.
Ingen prøver at hjælpe hende med hendes problem. Altså at bruge tid på at finde ud af hvad hun vil, hvad hun skal bruge, og virkeligt sætte hendes behov i fokus. Den der gør dette får hendes ordre, selvom de måske er et par tusinde dyrere. Det er jeg fuldt overbevist om.

Tilmeldt 17. Jul 08
Skrevet kl. 12:43

Jamen så tror jeg, at jeg vil sige til dig, at du skal passe på med ikke at tage dine egne ikke så gode erfaringer og gøre det til andres.

Det med ikke at hjælpe andre der ikke ønsker det. Det ville jeg da aldrig drømme om. Hvis der er noget jeg har lært indefor min anden branche er det, at man ikke kan arbejde med folk der er lukkede.

Det kan bare ikke lade sige gøre. Så måske handler det om at lære at lytte og ikke presse på hvis døren er lukket.

Men hvis der er et GO, er det bare med at rubbe neglene.

Mvh.

Zenia.

Jeg skal nok se på den tråd senere.

Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 13:07

Med fare for at få nogen ordentlige verbale på hovedet, så må jeg altså indrømme, at nu har jeg siddet og fulgt med på Amino et par dage, og taget i betragtning af at her skulle herske antijantetone og"vi støtter hinanden 100% i at blive gode iværksættere", synes jeg godt nok alligevel at jeg støder på en del "små jante ud af sidebenene" bemærkninger rundt omkring.

Måske kan vi bare slet ikke lade være, måske er det så indgroet en del af vores kultur at uanset hvor frit tænkende og åbensindede vi selv mener vi er, så kan vi ikke slippe for påvirkningen af den "gode" gamle jantelov?

Uanset hvad, så mener jeg at der er én enestående grund til at vælge en profession man elsker:

Nemlig bare den at man er GLAD :)

Så det vil jeg tage et glas kølig hvidvin på, sætte mig ud i solskinnet og nyde min jordbærkage.

God weekend.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:17

SoS:

Med fare for at få nogen ordentlige verbale på hovedet, så må jeg altså indrømme, at nu har jeg siddet og fulgt med på Amino et par dage, og taget i betragtning af at her skulle herske antijantetone og"vi støtter hinanden 100% i at blive gode iværksættere", synes jeg godt nok alligevel at jeg støder på en del "små jante ud af sidebenene" bemærkninger rundt omkring.

Ingen fare. Du har fuldstændigt ret.

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 13:54

Helt enig, SoS - ingen verbale angreb fra min side.

Lidt jantelov findes der alle steder - også på Amino. Men det er vel bare den gammeldags misundelighed som kommer til udtryk. 

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 13:58

Hej Greyzone,

Amino er et forum af iværksættere som alle gerne vil frem, så grænsen mellem sparring og en mulig handel kan være svær at holde.

Uden at skal gøre mig selv hellig, har jeg skrevet en PM til personen på  http://www.amino.dk/forums/t/38675.aspx for at tilbyde min hjælp til gennemgang af tilbud og klarlægning af hendes behov. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01

Martin Kusk:

Hej Greyzone,

Amino er et forum af iværksættere som alle gerne vil frem, så grænsen mellem sparring og en mulig handel kan være svær at holde.

Uden at skal gøre mig selv hellig, har jeg skrevet en PM til personen på  http://www.amino.dk/forums/t/38675.aspx for at tilbyde min hjælp til gennemgang af tilbud og klarlægning af hendes behov. 

Det var nu ikke ment som noget dårligt for dem som vil have ordren. Mere det at man med et fokus på kundens problem og hjælpe dem mere konkret, vil give en større chancer for at få odren. Også selvom det betyder at man henviser dem til en anden person.
Det tror jeg skaber mest handel. Måske tager jeg fejl.
Side 2 ud af 3 (29 indlæg)