Så kom Sonofon også på markedet med mobilt bredbånd, og i modsætning til 3 og Telia har de et pænt modem (efter min smag). Da jeg i forvejen er kunde hos Sonofon, valgte jeg Sonofon mobilt bredbånd.
Jeg forhørte mig høfligt i butikken, og fik garanti for at der var god dækning på tre primære adresser, hvorfra jeg gerne ville anvende det mobile bredbånd. Alle adresser er i København.
Man har jo travlt, så 14 dage går hurtigt, før jeg får prøvet det mobile bredbånd fra Sonofon første gang. Og jeg bliver meget skuffet da jeg erfarer, at det faktisk ikke virker på to af de tre adresser.
Da jeg henvender mig til Sonofon får jeg forklaret at dækningen primært er udendørs - men helt ærligt, men sidder da ikke og arbejder udendørs i frost og regn - men faktisk hjælper det ikke meget at gå udendørs. Selvom der ikke er nogen dækning, så fastholder Sonofon at de har dækning.
Kan jeg gøre noget forkert? Eller er det Sonofon, der bare ikke vil erkende den manglende dækning. Det er fuldstændig umuligt at komme i dialog med Sonofon, så nu prøver jeg her som en sidste mulighed, inden jeg opsiger mit abonnement hos Sonofon, inkl. på min mobiltelefon.
Det er surt nok at miste kr. 2.000 på noget, der ikke virker - og tilmed blive mindet om det hele tiden, fordi der p.t. er reklame for Sonofons mobile bredbånd overalt.
Er det mig, der har været uheldig? Eller er Sonofons reklamedækningen bedre end signaldækningen.
|
Det er jo smart at være bagklog, men jeg bad om at få lov at prøve den før jeg købte den så jeg fik lov at prøve den gratis en måned, nu ved jeg da f.eks. at den ikke dur ude ved mindre forældre. Ellers dvs.den virker på GPRS hvilket er ubrugeligt, men der hvor 3G dækningn er kan det faktisk bruges nogenlunde på lige fod med min 4/1mbit herhjemme.
Men ring til dem igen, de plejer at være til at tale med. Når problemet netop er manglende dækning og du netop oplyste de adresser hvor du skulle bruge den plejer de i høj grad at være til at tale med.