Du bruger en masse tid og energi på at optimere dine meta elementer efter en forældet/ikke eksisterende viden. Moderne søgemaskiner ved, at de ikke kan stole på metadata. Derfor vægter de dem ekstremt lavt.
Du har alt for meget fokus på at tænke som en søgemaskine.
Google derimod bruger absurde summer på at lære deres søgemaskine, at tænke som et menneske.
Deres opgave er at finde den mest relevante side udfra dine søgekriterier.
Prøv at vende den om, hvad vil være relevant for dig som kunde/menneske.
URL'en svare til titlen på et magasin. Ville du købe et magasin, som havde en intet sigende title ala http://www.daisytown.dk/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=57 ? Omvendt ville titlen http://www.daisytown.dk/busker/Capri-bukser-fra-Blue-Pepper måske være rigtig interessant.
Title elementet, eller titlen øverst i din browser. Kan du sammenligne lidt med side nummeret i en bog. Det er ekstremt forvirrende at læse en bog, hvor samtlige 532 sider hedder side 42.
h1, h2 ... h6 elementer er overskrifter, under-overskrifter osv. Du ville finde det forvirrende, at læse en artikel i en avis med to hovedoverskrifter. Omvendt ville en artikel med en hovedoverskrift og 3-4 underoverskrifter virke mere struktureret og letlæselig.
b og i elementerne angiver henholdsvis fed og kursiv skrift. Vi mennesker vægter fede/kursive skrifter højere end almindelig skrift. Er en hel tekst skrevet i fed. Så vil det være et irritationsmoment.
Billeder er lidt anderledes. Idag er det forholdsvist svært for en computer at tolke et billede. Nogle browsere på mobiltelefoner mm. downloader slet ikke billeder pga størrelsen. Derfor har man attributten "alt" til at beskrive billedet. Jeg kan se at du anvender alt attributten på dine billeder, men de hedder alle det samme som dit produktnavn. En søgemaskine eller en ren tekst browser vil tolke det som om, at du har 3 fuldstændig ens billeder. Brug alt attributten til at forklare hvad der er på billedet f.eks. "De smarte Capri bukser fra Blue Pepper set bagfra".
En helt anden ting. Skal jeg f.eks. søge efter nogle busker til min datter. Så ville jeg aldrig søge efter "Capri bukser fra Blue Pepper", men måske "smarte slidstærke pige bukser". Alle mine søgeord er meget relevante for dit produkt "Capri bukser fra Blue Pepper", men du fortæller det ikke (med tekst). Det eneste ord som går igen er bukser, og derfor vil din side ikke være særlig relevant for min søgning. Arbejd lidt med dine tekster. Fortæl hvor smarte mm. de er. Tænk over hvad dine kunder ville søge efter, og få søgeordne skrevet ind i produkt beskrivelsen, og meget gerne i url'en, titlen der vægtes højere (både af mennesker og søgemaskiner).
Det er også ekstremt vigtigt, at du får en masse links til dit site. Søg evt. efter linkbuilding for mere information.
Held og lykke med butikken fremover