Jeg ser frem til at se den nye maskine.
Der er mange ting jeg savner ved de søgemaskiner jeg bruger idag. Som Mikkel skriver, specifik kilde- fra og tilvalg. Jeg vil nok ikke bruge det meget, men det kunne være rart at sikre sig mod sites man ved man ikke gider se på.
Google er begyndt at gøre lidt ud af at man kan forfine sin søgning, men slet ikke nok. Det er ikke nok for mig at vide hvad andre der har brugt samme frase som mig også har søgt efter. Det der kunne være interessant var at frasen kunne analyseres nok til at give et bud på hvilke typer sider jeg søger efter, er det blog eller nyhedder eller forums. Er det teknisk blogs eller blogs om fritid. er det hjælp til en komando i c# jegsøger efter eller er det frekvensen på det høje C. Jeg ved naturligvis hvad jeg søger efter - så lad maskinen give mig mulighed for at fortælle det.
Maskinen skal måske vælge kategori for mig, men også gøre det nemt for mig selv selv at spore mig ind.
Som andre siger er jeg også ligeglad med alt andet på søgemaskinen. Eller rettere om det er samme organisation der udbyder det. Google har lavet en del fede ting, men om gmail er en del af google eller ej har INGEN positiv betydning for mit valg af service.
Mvh Ken Madsen