Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den nye udvidede selvangivelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Fik i dag to ting med posten. Det nye "Iværksætteren" og et brev fra told og skat. Læste magasinet først og så en artikel skrevet af vores egen Anette/Inloco. Den omhandlede den nye udvidede selvangivelse. Tænkte så, at det nok var den der var i konvolutten fra told og skat (Skat).

Ganske rigtigt!

Men under virksomhedsoplysninger skal jeg oplyse en masse ting. Nettoomsætning, salgsfremmende omk, og vareforbrug er jo nemme at regne ud. Men hvad i al verden skal jeg gøre under "Egenkapital", "Balance" osv....??

Plejer at sende en liste over ind- og udgående kvitteringer/fakturaer til Skat, og det plejer de, at være meget tilfredse med. Har derfor aldrig ført regnskab (i 5 år) med egenkapital, balance og alt det "skidt"
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:31

De nye punkter på den udvidede selvangivelse er første trin i en længere række: Tingene ændrer sig lidt igen næste år.. Hen ad vejen bliver det sådan, at man ENTEN skal svare på alle de spørgsmål, du nævner ELLER indsende et årsregnskab med de samme oplysninger. Ikke både-og, som de fleste af os skal i år.

Hvis du har en omsætning på under 300.000 kr. (omsætning - ikke overskud), slipper du dog let. Hvis du har en omsætning på mere end de 300.000 kr. men dog under 25. mio. kr, så er der ingen vej udenom: Du bliver nødt til at forholde dig til begrebet "årsregnskab".

Se, om der i dit netværk er nogen, der vil lære dig det. Find et kursus.

(Franciskanerseriens 2. bind: Årsregnskab for enkeltmandsvirksomheder er mest beregnet for folk, der allerede har bogført i et regnskabsprogram.) Det lyder, som om dit årsregnskab kan laves på et par timer, hvis du kommer med nogle "regnearkslister", så det kedelige er ordnet, så du kunne jo også vælge at finde en bogholder i dit nærområde og betale dig fra det.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 12:47

Tak for svaret Anette...

det drejer sig nu ikke om b2bCRM, som jeg heller ikke er ejer af. Men derimod min egen lille enkeltmandsvirksomhed. Omsætningen er under 300.000, så hvad betyder let ?  

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:27

Når din omsætning er under 300.000 kr., kan du springe spørgsmålene i rubrik 320 - 334, begge inklusive, over. Det er "de svære", hvor du er nødt til at vide noget om aktiver og passiver og den slags.

Se på http://anettesand.dk/, hvis du vil læse lidt om de øvrige punkter.

Mange hilsner
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 06:26
Jeg har også en virksomhed hvor omsætningen er under 300.000 kr. og slipper derfor også for at udfylde mange af felterne på selvangivelsen. Men skal der ikke stadig vedlægges en årsoversigt/kort årsrapport over virksomhedens indtægter og udgifter eller kan jeg virkelig nøjes med blot at udfylde mit udbytte samt eventuelle fradrag?

Da det er mit første årsregnskab skal jeg forresten også lige høre hvordan betaling af restskat helt præcist foregår. Hvis jeg indsender min udvidede selvangivelse hvor mit udbytte selvfølgelig figurerer vil jeg så automatisk modtage et girokort på det skyldige beløb, eller skal jeg selv udregne hvad jeg skylder og herefter indbetale det?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:47
Nej, med ganske få undtagelser, skal man ikke indsende årsregnskab/årsrapport for enkeltmandsvirksomheder og I/S-ere (hvis disse er ejet af privatpersoner), og du falder ikke ind under undtagelserne. Men du skal være i stand til at levere det, hvis SKAT beder om det, inden for en kort frist på tre uger, så du kan lige så godt lave det ordentligt med det samme. Siden SKAT har det med at være nogle år bagud, vil det jo være surt at skulle forklare om dit 2006-regnskab f.eks. i 2009, hvor du måske har glemt alt om, hvad det var, du tænkte, da du skrev tallene. Så et årsregnskab er at anbefale.

Skattevæsenet regner din eventuelle restskat ud og sender dig indbetalingskort til den, det skal man ikke selv sørge for.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:08
Dato: 11-04-2006 22:15:40 Forfatter:Casper Sigaard Fik i dag to ting med posten. Det nye Plejer at sende en liste over ind- og udgående kvitteringer/fakturaer til Skat, og det plejer de, at være meget tilfredse med. Har derfor aldrig ført regnskab (i 5 år) med egenkapital, balance og alt det ''skidt''

Spørgsmålet er så også om ikke du snyder dig selv. Den metode du der bruger gør at du relativt enkelt kommer til at glemme nogle udgifter, herunder eksempelvis kørsel.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)