Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server program ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hørt lidt om et program man kan lægge ned på computeren og med nogle få klik bliver den så opsat som server.

Desværre har jeg ikke noget navn på dette program, er der nogle der kan være behjælpelige her ?

Jeg er ikke en haj til servere så det skal være et server- 4-dummies program, der blot skal være hoste et ERP system

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:47

Start med at få din ERP leverandør til at specificere kravene til hardware og software på din server, ellers ender du med stor sandsynlighed med noget du ikke kan bruge til noget.

Jeg vil helt klart anbefale dig at lade leverandøren stå for installationen også, så er det deres ansvar hvis det ikke virker.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 09:10

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 09:29

Hej Steffen

Vil du forklarre hvad serveren skal bruges til, eller hvilket funktion/program du skal bruge.

Problemet er at 'en server' kan være rigtig mange forskellige ting. Der er derfor svært at give dig et kvalificeret svar.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Skrevet kl. 14:04

Det skal benyttes til at køre vores ERP system.

Jeg foretrækker at systemet kører på en intern computer, med mulighed for at andre medarbejdere kan logge på fra andre lokationer.

Vi har tidligere benyttet en ekstern server til systemet, men det gav for lange svartider og bankede administration og løningsudgiften i vejret, så den var knap så hensigtsmæssig.

Jeg hørte så om et gratisprogram der med få klik kunne installere en software der vist fungerede som en slags server emulator ?

Jeg ved intet om den slags, men hvis der er nogen der kender noget til det hører jeg meget gerne.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:55

Du hyrer nogle professionelle hosting-teknikere, som f.eks. os, og så hjælper vi jer med at sætte det op og vedligeholde det. Samt evt. oplærer dig i at drifte det. Jeg kan absolute _IKKE_ anbefale at du selv forsøger at opsætte en server til at drifte jeres ERP System med den begrænsede viden du demonstrarer her ... no offense :)

Men det er en meget kompleks ting at holde en server i drift, og endnu mere når serveren kører et ERP system.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 15:08

Mit 1. valg til denne opgave vil være en Microsoft Terminal Server løsning, Det er som jeg ser det DEN rigtige løsningtil opgaven. Et gratis alternativ kender jeg ikke, men måske tænkes der på VNC eller en simpel remote disktop løsning.

Har du i forvejen en Windows Server med lidt fri kapacitet, så kan du for 3-4K købe en 5 brugers Terminal Server løsning.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 15:12

Du skal nok regne med ½ konsulentdag til at sætte server og firewall rigtig op.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Skrevet kl. 15:37

Jjam:    Bingo. Det var VNC det hed. 

Du lyder ikke helt optimistisk mht det ?   Jeg fik det egentligt anbefalet af en af Mamut Stellars Forhandlere, da jeg forklarede ham det præcise behov, da jeg i en periode overvejede at skifte til Stellar.

Kort sagt er der tale om 1-2 timers fjernlogin om dagen, hvor ERP systemet derimod den resterende del af dagen skal benyttes på den computer det ligger på.

Terminal løsningen bliver for omkostningsfuld i forhold til den Hosting løsning vi kører på i forvejen hos Mamut.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 16:34

Med VNC, så kan du blandt andet fjernstyre din PC eller en server. (Det kan du i øvrigt også med Windows indbyggede remote disktop).

Hvis det dreger sig om mere end een bruger, så vil jeg godt støtte Mikkel Christensen, det her kan være kompliceret hvis man ikke har teknisk viden.

Du bør få en kvalificeret IT person til at sætte det op.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)