Jeg er kommet i den uheldige situation, at en pige som jeg skulle lave en webshop med (som I/S), er sprunget fra da shoppen stod 80% færdig. Jeg har derfor sendt hende en regning på mine ydelser og det ser ud til at vi ender i retten. Æv! Men sagen er, at jeg skal kunne retfærdiggøre mine priser - derfor vil jeg bede jer der arbejder som konsulenter på webshops om at oplyse mig jeres priser, hvis det var jer der skulle lave opgaven, meget gerne som timepris. Her har i en liste over de ting jeg har lavet: Budget for projektet Møder omkring projektet med hende Research domæner og køb af det rette domæne Møde med programmør (pr. tlf) Funtionsbeskrivelse af shop til programmør (løbende) Oprettelse af e-mail adresser Opdatering af budget Ansøgning til Epay Ansøgning til PBS Leverandør research (har de billeder af de varer vi vil sælge, laver de dropshipping, hvilke varekategorier skal vi have) Markedsføringsplan Oplægning af varer i shop Omregistrering af domæne m.m. til hende Juridisk reasearch (forsikring, forsendelse, ansvar m.m.) Udfærdigelse af I/S kontrakt (jeg havde en tidligere liggende, som kunne tilpasses) Adwords kampagne opsætning Jeg har med vilje ikke skrevet timer ud for hver type opgave. Jeg vil bede jer skrive jeres timepris ud for de type opgaver i laver. I skal ikke tænke på at i skal holde med mig eller lignende, men helt neutralt fortælle hvad i tager for en type opgave i timen. I må gerne anslå antallet af timer på hver enkelt opgave, hvis i kan, men det svinger jo rigtig meget, så derfor er det ikke et must. Jeres poster vil blive brugt som dokumentation for, at jeg ikke er urimelig i min prissætning, men i vil ikke blive inddraget i sagen i øvrigt. I er naturligvis velkomne til at skrive det som en PB i stedet for at svare i tråden. På forhånd mange tak for jeres input! Mette |
Har du en god advokat på sagen? Er det ham der har anbefalet dig at indhente priser her?
Grundet til jeg spørger er, at jeg meget tvivler på, at du kan bruge det til noget, at jeg f.eks. tager 2-3.000 pr. time for den slags, for det er jo ikke mig der er "hyret" til opgaven. Og spørgsmålet er også, om en konsulentydelse overhovedet kan bruges i beregning. Hvis der er tale om at hun har påført dig et tab er det nemlig normalt det beviselige tab alene der kan køres erstatningssag på, og det kan godt blive svært at bevise i din sag - sådan som jeg forstår den.